یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اختتامیه نخستین دوره مسابقه بزرگ شعر عاشورایی با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، شاعران و هنرمندان در سالن شهید آوینی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، معاون پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان در این مراسم گفت: بیان آموزه‌ها در قالب هنر محور اصلی کار آموزش‌وپرورش است.
محسن یوسفوند افزود: در دین اسلام به هنر توجه زیادی شده؛ این در حالی است که با دقت در سیره معصومین می‌توان به تلفیق هنر با دین و بیان آموزه‌های دینی در قالب هنر پی برد.
وی ادامه داد: در سیره پیامبر (ص) بسیار دیده می‌شود که برای انتقال یک آموزه از تمثیل و تشبیه زیادی استفاده شده است و به‌وفور دیده می‌شود که معصومین نهایت تلاش خود را می‌کرده‌اند که احکام الهی و انسانی را در قالب هنر به مردم بیان کنند.
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان با تأکید بر اینکه در آموزش‌وپرورش نیز این امر به یک اقدام محوری تبدیل شده است، عنوان کرد: عده‌ای به هنر نگاه بدبینانه دارند و آموزش‌وپرورش را به سیاست‌زدگی متهم می‌کنند.
یوسفوند گفت: این افراد باید بدانند که تربیت دانش‌آموز کار سیاسی نیست و این در حالی است که تعامل آموزش‌وپرورش با سایر سازمان‌ها بی‌سابقه بوده است.
وی یادآور شد: اشعاری که در این محفل سروده شد دارای سطح اعلا بودند و جایگاه برگزاری چنین مراسمی در حد ملی و کشوری است.
یوسفوند در پایان افزود: وقتی دیده می‌شود که دانش‌آموزان مباحث مختلف را در قالب ادبیات به صورتی زیبا بیان می‌کنند نشان می‌دهد که جایگاه والای هنر در آموزش‌وپرورش حفظ شده است.
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک خرم‌آباد هم گفت: در مجموع ۱۵ اثر در مسابقات شعر شاعران عاشورایی خرم‌آباد انتخاب شد.
اسدالله عباس‌زاده افزود: شیعیان دنیا نسبت به امام حسین (ع) ارادت و عشق خاصی دارند.
وی ادامه داد: مسابقات بزرگ شعر شاعران عاشورایی دختران و فرهنگیان خرم‌آباد جلوه‌ای از این ارادت بود که محرم و صفر و شهدای مدافع حرم موضوعات آن بودند.
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک خرم‌آباد عنوان کرد: از بین ۷۰ اثر منتخب این مسابقات ۱۴ اثر برگزیده شد و از آن‌ها تجلیل می‌شود.
عباس‌زاده گفت: هفت اثر از این آثار مربوط به فرهنگیان خانم و آقا و هفت اثر دیگر مربوط به دانش‌آموزان بود‌.
وی با اشاره به اینکه یک اثر نیز به صورت جداگانه و ویژه انتخاب شد، بیان کرد: این برنامه در راستای آشنایی بیشتر جوانان با ائمه برگزار گردید.



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا