یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دانشگاه‌های استان اظهار داشت: دانشگاه‌ها پروژه‌های مهم خود را جمع‌بندی کنند.
به گزارش یافته، سید "موسی خادمی" با اشاره به مشکلات مطرح شده از طرف روسای این مراکز فرهنگی و آموزشی اظهار داشت: این مشکلات را می‌توان به سه بخش دسته‌بندی کرد؛ بخشی از آن را با کمک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌توان حل کرد و بخش دیگر آن در استان قابل بررسی است و قسمت سوم ممکن است وزارتخانه‌ای باشد.
وی در ادامه افزود: عمده مسائلی را که از اعضای این کمیسیون انتظار داریم مربوط به حیطه قانون‌گذاری و یا پروژه‌هایی است که می‌توان در پیوست‌ها مطرح کرد. مسائل و موضوعات دیگر اعتبارات متمرکز در وزارتخانه‌هاست که باید از این طریق پیگیری شوند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه فصل رده‌بندی بودجه است، بیان داشت: دانشگاه‌ها به اتفاق باید پروژه‌های مهم و دارای اولویت خود را جمع‌بندی کرده و به این کمیسیون تحویل دهند تا با در نظر گرفتن اعتباری خوب به توسعه استان کمک کنند.
خادمی تفاوت میان استان‌های توسعه یافته و کمتر توسعه‌یافته را بی‌توجهی به زیرساخت‌ها خصوصاً در حوزه فرهنگی اعلام کرد و گفت: اکنون در حوزه‌های جدید مانند دانشگاه نسل سوم، تکنولوژی‌های نو، صنایع دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فن‌آوری باید بیشتر توجه کرد تا پارادایم تاریخی تکرار نشود.
وی تغییر در نظام برنامه‌ریزی کشور را ضروری دانست و افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که همه دانشگاه‌ها بتوانند با یکدیگر رقابت کنند.
استاندار لرستان با اشاره به دانشگاه‌های بزرگ و دارای امتیاز بالا تصریح کرد: در خصوص اعتبارات باید اولویت را به دانشگاه‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته داد تا بتوانند مانند دیگر دانشگاه‌های بزرگ به میانگین کشوری دست یابند.

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1396-08-05 10:57
شکم گرسنه چه میفهمه فرهنگ چیه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا