یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی در لرستان تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند.
به گزارش یافته، محمد حسین اردشیر گفت: 51 هزار و 531 دانش‌آموز پایه چهارم تا ششم ابتدایی در لرستان تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند.
وی افزود: برنامه ملی شهاب با رویکرد شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان از پایه چهارم تا ششم دوره ابتدایی با همکاری بنیاد ملی نخبگان در استان اجرا می‌شود.
اردشیر به اجرای برنامه ملی شهاب در یک هزار 720 و آموزشگاه دوره ابتدایی در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه اولیه قرار است دانش آموزان تا پایان دوره پیش‌دانشگاهی تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های شهاب قرار گیرند.

محور اصلی برنامه ملی شهاب؛ عدالت محور بودن آن است
رئیس بنیاد ملی نخبگان لرستان در جلسه ستاد اجرایی برنامه ملی شهاب؛ محور اصلی این برنامه را عدالت محور بودن آن برشمرد و گفت: چتر برنامه ملی شهاب باید تمام دانش آموزان استان اعم از روستایی و شهری را در بربگیرد
حمزه امیری افزود: بنیاد نخبگان یک‌نهاد حمایتی از نخبگان و استعدادهای برتر است و این نهاد از استعدادهای برتر، نخبگان، مخترعان و مبتکران حمایت‌ مادی و معنوی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان در این برنامه نقش نظارتی و تأمین اعتبار را بر عهده دارد.
امیری یکی از ارکان برنامه ملی شهاب را عدالت محور بودن آن برشمرد و افزود: این برنامه نه‌تنها در مناطق شهری و برخوردار، بلکه در مناطق محروم و کم برخوردار هم اجرا می‌شود و دانش آموزان ازنظر استعدادهای هشتگانه تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی در پایان ‌بر اجرای برنامه‌های آموزشی و همایش تجلیل از منتخبین برنامه تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا استعدادهای دانش آموزان در مسیر درست شناسایی و هدایت شود.

برنامه ملی شهاب به دنبال شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان است
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش لرستان هم در جلسه ستاد اجرایی برنامه ملی شهاب گفت: برنامه ملی شهاب به دنبال شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان در ابعاد مختلف است
سید احمدعلی موسوی نیا مسئله تعلیم و تربیت را دغدغه مشترک همه برشمرد و افزود: این دغدغه برای خانواده‌ها، نهاد آموزش‌وپرورش و دولت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
موسوی نیا به اهمیت پذیرش تفاوت‌های فردی پرداخت و تصریح کرد: باید این تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم؛ چراکه افراد با استعدادهای مختلف در محیط مدرسه حضور پیدا می‌کنند.
موسوی نیا خاطرنشان کرد: در نظام سنتی معلمان با یک الگو در صدد آموزش دانش‌آموزان هستند و برنامه ملی شهاب طرحی برای پذیرش دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف است.
وی تأکید کرد: معلمان باید برنامه شهاب را به عنوان یک ضرورت احساس کنند و نباید مانند سایر برنامه‌ها به طرح شهاب نگریسته شود.

اجرای برنامه ملی شهاب در مدارس لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا