یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هنرمند پیشکسوت موسیقی دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، فیروز گودرزی هنرمند پیشکسوت موسیقی لرستان که مدتی بر اثر بیماری ریوی در بستر بیماری بود، صبح یکشنبه نهم مهرماه و مصادف با عاشورای حسینی دعوت حق را لبیک گفت.
«پیکر این هنرمند لرستانی ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه در فولادشهر تشییع و عصر همان روز هم مراسمی برای آن مرحوم برگزار می‌شود.»
 استاد "فیروز گودرزی" هنرمند با ذوق و توانای الیگودرزی ساله بهترین روزگاران عمر را صرف خدمت به فرهنگ و اعتلای هنر موسیقی اصیل ایرانی کرد و تا سال گذشته هم در دوران سکوت و خلوت بازنشستگی و آنگاه که گرد پیری رخسار مهربانش را نوازش می‌داد با عشق و اراده‌ای قابل‌تحسین به ترویج و تهییج هنر موسیقی و آموزش تار به دوستداران و علاقه‌مندان عرصه پاک هنر می‌پرداخت.
استاد فیروز گودرزی که در خرم‌آباد به دنیا آمده الیگودرز را موطن خود می‌دانست و با تمام وجود به این شهر و مردم خوب، پاک‌نهاد و با نجابتش عشق می‌ورزید.
وی در دوران دبیرستان هر روز اشتیاقش به موسیقی بیشتر می‌شد و چون در نواختن فلوت هم مهارتی داشت و از صدای خوبی هم بهره‌مند بود به تشویق همکلاسی‌هایشان برنامه‌های هنری را در دبیرستان ترتیب می‌داد که موردتوجه و ترغیب همگان قرار می‌گرفت.
در گیرودار اجرای این برنامه‌ها با یکی از نوازندگان مسلم تار در آن زمان آشنا شد و به جهت عشق و علاقه فراوان به نواختن تار این ساز را در مدت کوتاهی به‌خوبی فرا گرفت و با تأسیس اداره کل فرهنگ هنر در سال 1352 در خرم‌آباد به دعوت مدیرکل به همراه یکی از دوستان هنرمندش زنده‌یاد رامین دربندی به خدمت گروه موسیقی اداره کل درآمد.
مرحوم گودرزی پس از مدتی با هزینه شخصی خود به وزارتخانه در تهران معرفی شد تا موسیقی را زیر نظر استادان مجرب و به روش علمی و عملی فراگیرد. او از محضر اساتید فرزانه‌ای همچون استاد محمدرضا لطفی، استاد فروغی، استاد فهیمه فرزین کسب فیض کرد و با شرکت در کلاس‌های مربوطه در تهران که هم‌زمان همکاری خود را با گروه موسیقی و نوازندگان اداره کل در خرم‌آباد ادامه می‌داد توانست توانایی و دانسته‌های خود را در موسیقی به ویژه نواختن تار تکمیل و ارتقاء بخشد.
او در بیشتر شهرهای کشورمان به همراه گروه موسیقی برنامه‌های زیادی را به معرض نمایش گذاشت و در کنار هنرمندان بزرگی همچون بهمن اسکینی، زنده‌یاد استاد رضا سقایی زنده‌یاد استاد حشمت‌الله رشیدی و ... هنر خود را به زیبایی هرچه تمام‌تر به رخ همگان کشید و آهنگ‌هایی از شادروان استاد رضا سقایی را با همراهی خویش به‌صورت صفحه و نوار تقدیم دوستدارانش نمود.
اولین حکم نوازندگی در استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای او نوشته و امضا شد، وی با همکاری دیگر هنرمندان شروع به ساخت و اجرای سرودهای انقلابی کردند و آهنگ‌های اصیل و انقلابی همچون دایه‌دایه، تانفس دارم می‌جنگم را به اجرا گذاشتند.
استاد فیروز گودرزی در سال 1364 مقام اول جشنواره سرودهای انقلابی بین استان‌های کشور را از آن خود ساخت و در سال بعد مقام دوم کشور را کسب نمود. او که برای فقط مدت چند سال به اداره کل فرهنگ و ارشاد الیگودرز مأمور شده بود عشق به مردم الیگودرز و جوانان و مشتاقان با ذوق موسیقی برای همیشه ماندگارش کرد.
وی با تشکیل کلاس‌های موسیقی به سبک کلاسیک و علمی علاقه‌مندان زیادی را جذب کرد و با کمک و راهنمایی‌های استاد بهرام سرلک و حمایت‌های مسوول وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز تشکیل گروه‌های سرود انقلابی، برنامه‌های بسیار خوبی را در شهرهای الیگودرز – بروجرد – خرم‌آباد – سپیددشت – دورود و ... به معرض نمایش گذاشت.
استاد گودرزی هنرمند متواضع و انسان‌دوست شاگردان زیادی را در عرصه نواختن تار تربیت نموده و به‌عنوان ناظر و داور برخی مسابقات و برنامه‌های موسیقی حضوری پررنگ داشته بود.
شورای نویسندگان پایگاه خبری تحلیلی یافته این ضایعه اسفناک را به همه هنردوستان تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه منان برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت دارد.
عباس شاعلی/ الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر 1396-07-09 20:37
خدا رحمت کنه
نقل قول کردن
#2 افشین گودرزی 1396-07-09 22:26
عموی عزیزم روحت شاد.
نقل قول کردن
#3 خرم ابادی 1396-07-10 00:32
روحش شاد
نقل قول کردن
#4 فاطمه گودرزی 1396-07-10 10:58
عموی عزیز و مهربان روحت شاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا