یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با حضور در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز لرستان عزاداران حسینی را به رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و صفر فرا خواند.
به گزارش یافته، مهرداد فتحی بیرانوند ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های مردم فهیم استان لرستان در پیشگاه حضرت حق و تبیین فرهنگ عاشورایی گفت: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی در سطح شهر توزیع و حجم انبوهی از زباله‌های پلاستیکی در سطح معابر و خیابان‌های شهر رها می می‌شود؛ که این امر می‌تواند ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان موجبات آلودگی‌های زیست محیطی را فراهم نماید و لازم است عزاداران حسینی و مسئولین هیات های مذهبی ملاحظات زیست محیطی را در این خصوص رعایت نمایند.
وی همچنین از هم استانی‌ها و عزاداران حسینی خواست که حتی‌الامکان برای توزیع نوشیدنی‌های گرم مانند شیر و چای از لیوان‌های کاغذی استفاده و نسبت به جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در این ایام توجه ویژه و جدی داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اعلام این خبر که بنرهایی با مضامین توصیه‌ها و ملاحظات زیست محیطی در محل جایگاه‌های اصلی عزاداری و تکایا در سطح شهر نصب شده است، از مسئولین هیات ها و تکایای مذهبی نیز درخواست نمود که در محل توزیع نذورات، کیسه‌های پلاستیکی و سطل‌های زباله قرار داده و نظارت لازم را بر جمع‌آوری و جلوگیری از پخش شدن این ظروف در سطح خیابان‌ها داشته باشند.
مهرداد فتحی بیرانوند در خصوص مراسم گل مالی که از رسوم و آیین‌های کهن این دیار به شمار می‌رود از هم استانی‌های عزیز درخواست نمود که از قطع اشجار جهت این مراسم خودداری نموده و از راه‌های جایگزین مانند به‌کارگیری مشعل‌های گازی استفاده نمایند.
 
 
نصب بنر با مضامین زیست محیطی در ایام محرم
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از نصب ده‌ها بنر با مضامین زیست محیطی در هیات ها و جایگاه‌های عزاداری در سطح شهر خرم‌آباد خبر داد.
الهام برنا گفت: با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل تبلیغات اسلامی تعداد زیادی بنر با مضامین توصیه‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی در محل جایگاه‌های اصلی عزاداری و تکایا در سطح شهر خرم‌آباد نصب شده است.
معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست لرستان از مسئولین هیات ها و تکایای مذهبی نیز درخواست نمود که در محل توزیع نذورات، کیسه‌های پلاستیکی و سطل‌های زباله قرار داده و نظارت لازم را بر جمع‌آوری و جلوگیری از پخش شدن این ظروف در سطح خیابان‌ها داشته باشند.
برنا گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در خصوص اطلاع‌رسانی زیست‌محیطی با همت همشهریان عزیز ضمن برپایی باشکوه مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان گام مهمی در حفظ محیط زیست برداشته شود.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا