یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان با اخبار متنوع فرهنگی در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، نمایشگاه کتاب لرستان که از ٢٩ شهریورماه آغاز شده تا ٤ مهرماه با برگزاری برنامه‌های متنوع ادبی و فرهنگی در مصلی الغدیر خرم‌آباد در حال برگزاری است.

 


رونمایی از ١٢ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب لرستان
هم‌زمان با دومین روز از یازدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان، از ١٢ عنوان کتاب مؤلفین استان رونمایی شد.
در این مراسم که با حضور محمد بیرانوند، نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد از ١٢ عنوان کتاب که توسط انتشارات شاپور خواست به چاپ رسیده رونمایی شد.
سفیه نجات در طوفان حوادث تالیف محمدرضا قیاسیان، بهترین سر نماز اثر بهرام آقاخانی، داروهای بیهوشی و کاربرد آن نوشته دکتر سیاوش بیرانوند، آبشار عشق تألیف شهرام معتمدی، زمزمه‌ها نوشته مهین نوری، جغرافیان مناطق لرنشین نوشته سید نجم الدین موسوی، ارزیابی کیفی اثر علی نصرت فلاح، بی‌خبر نوشته سید علی موسوی، حنجره‌های عاشورایی تألیف سید محمد سیف زاده، عروس گرین نوشته افسانه آروان، ستاره‌های سربی تألیف فاطمه عسگر زاده و چم‌وخم کشتی تألیف محمدرضا قیاسیان کتاب‌هایی بودند که در این مراسم رونمایی شدند.
 
فضای کتابخانه‌ای استان افزایش یابد
نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه کتاب استان، گفت: یکی از لازمه‌های توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی در استان، افزایش فضای کتابخانه‌ای است.
محمد بیرانوند در این بازدید، ضمن دیدار و گفتگو با ناشران حاضر در نمایشگاه، گفت: با عنایت به تجربه‌ی سال‌های گذشته، شاهد هستیم که مردم فرهنگ دوست استان همچون همیشه از فعالیت‌های فرهنگی استقبال کرده‌اند.
وی افزود: نقش کتاب در توسعه بی‌بدیل است، ولی نیاز است برای بالا بردن سرانه مطالعه برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.
ناظر فرهنگی استان تصریح کرد: مطالعه باید در سنین پایین و در دوران دانش‌آموزی تبدیل به یک عادت شود و در وجود فرد شکل بگیرد تا در سنین بزرگ‌سالی نیز امتداد داشته باشد
نماینده‌ی مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: برای بیان و برطرف کردن نیازهای فرهنگی استان نیازمند تعامل بیشتر مسئولین فرهنگی استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم تا بتوانیم با اجماع و اتحاد، این مطالبات را از دولتمردان طلب کنیم.
 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی
کارگاه آموزشی "فرهنگ کار و کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی" با حضور دکتر میثم هاشمی و کارگاه "شیوه‌های نگارش فارسی در مطبوعات" با حضور محمود کوماس جودکی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد.

 
تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان
هم‌زمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان و در قالب نهمین جشنواره‌ی صنعت چاپ استان از فعالان این عرصه تجلیل شد.
در این مراسم که در سالن برنامه‌های جنبی نمایشگاه برگزار شد از مجید کریم پور (چاپخانه دانش خرم‌آباد و یاقوت سبز بروجرد)، علی پارسا (چاپخانه فردوسی دورود) و سعید نیک نژاد (چاپخانه نور دانش الیگودرز) به عنوان پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان تجلیل به عمل آمد.
همچنین در بخش دیگر این جشنواره از بازنشستگان صنعت چاپ استان شامل علی خانلری، ستار ملکی صادقی، غلامرضا تقوی، فریدون رحمانی، خدایار حیدری، نصرالله فرخزاد، مجتبی گله‌دار و فرهاد کبوده با اهداء لوح تقدیر و تجلیل شد.
در بخش پایانی این مراسم از ٢٢ کارگر فعال و نمونه‌ی صنعت چاپ استان از شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و الیگودرز تجلیل به عمل آمد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا