یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل آموزش و پرورش لرستان با حضور در منزل پيشكسوت فرهنگي حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر "حميد عيدي" از خدمات ارزنده وي طي سال‌هاي خدمت در كسوت معلمي آموزش و پرورش تجليل كرد‌.

به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش لرستان، "سيد حجت‌الله كلانتري" گفت‌: معلم عشق و ايمان را بر لوح جان و ضمير پاك انسان‌ها ثبت مي‌كند و نداي فطرت را در فضاي عالم طنين انداز مي‌گرداند. در حقيقت تمام ترقيات و كمالات انسان‌ها مديون معلم است. اساساً تعليم و تعلم از نعمت‌هاي خداوند متعال است كه اول براي انبياء و اوليا و سپس به ديگران ارزاني داشته است. به اين جهت، معلم بودن از ويژگي‌هاي انبياست.

وي بيان داشت: بزرگ‌ترين معلم جهان بشريت حضرت رسول خاتم صلي‌الله عليه و آله به اين ويژگي خود افتخار مي‌كرد. آن بزرگوار زماني كه با دو گروه در مسجد مواجه شد كه گروه اول عبادت مي‌كردند و گروه دوم به آموزش علم مشغول بودند، گروه دوم را كه در محضر استادي علم مي‌آموختند، افضل دانست و فرمود: «اِنَّمَا بُعِثْتُ مَعَلِّما همانا كه من به عنوان معلم مبعوث شده‌ام.»

مدير كل آموزش و پرورش لرستان اظهار نمود: آن حضرت چنان براي معلمان و مقام ارجمند آنان ارزش قائل بود كه در دعاهايش مي‌فرمود: «اللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُعَلِّمِينَ وَاَطِلْ اَعْمارَهُمْ وَبارِكْ لَهُمْ في كَسْبِهِمْ؛ خداوندا! معلمان را بيامرز و عمر طولاني به آنان عطا فرما و كسب و كارشان را مبارك گردان!»

در ادامه اين ديدار، دكتر عيدي با تشكر از حركت ارزشمند مدير كل آموزش و پرورش گفت‌: زير بناي پيشرفت و توسعه هر جامعه را بايد از آموزش و پرورش شروع كرد.

وي با اشاره به جايگاه رفيع معلم گفت‌: كار معلم كار انبياست و معلمان بايد قدر و جايگاه خود را بدانند و در كلاس درس خود را در محضر خداوند بدانند‌.

دكتر عيدي رشد و توسعه آموزش و پرورش لرستان را مطلوب و در‌خور تحسين خواند و گفت‌: معلمان بايد اهتمام جدي به ارتقاء صلاحيت علمي و حرفه‌اي خود داشته باشند و براي پاسخگويي به سوالات دانش‌آموزان علوم و دانسته‌هاي خود را به روز نمايند‌.

وي با ذكر خاطراتي از آيت‌الله العظمي بروجردي گفت‌: اين عالم رباني و مرجع تقليد هيچ گاه بدون مطالعه در كلاس درس حاضر نمي‌شد و بارها اتفاق افتاده بود كه در زمان مطالعه از پذيرش افراد مهم هم امتناع مي‌كرد و عقيده داشت كه اگر معلم و استاد بدون مطالعه و آمادگي قبلي در كلاس حاضر شود، حق دانش‌آموز را ضايع كرده و اين درس بزرگي براي معلمان شريف ماست كه در بالابردن معلومات خود تلاش كنند.

 استاد حميد عيدي در كارنامه خود 62 سال خدمت معلمي در آموزش و پرورش و مراكز دانشگاهي دارد و سال‌ها در شوراي آموزش و پرورش استان عضويت داشته است‌. وي ‌اكنون 90 ساله است.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا