یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از شناسایی 396 آموزشگاه در معرض خطر خبر داد و گفت: با شناسایی مناطق پرخطر، مدارس این مناطق تحت پوشش نقشه خطرپذیری قرارگرفته‌اند و در طول سال برنامه‌های آموزشی متنوعی برای دانش آموزان، اولیا و مربیان این مدارس اجرا می‌شود.
به گزارش یافته، خدانظر دریکوند ظهر امروز در دیدار مسئولان عالی دستگاه قضایی لرستان که به مناسبت تبریک آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛ افزود: آموزش‌وپرورش لرستان با 320 هزار دانش‌آموز در چهار هزار و 200 مدرسه در 24 منطقه و اداره آموزش‌وپرورش مشغول به فعالیت است.
وی ادامه داد: در فصل تابستان سامان‌دهی نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته و برای شروع سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داریم.
دریکوند ادامه داد: امسال در آغاز سال تحصیلی 600 معلم جدید و حدود 110 سرباز معلم به جمع فرهنگیان اضافه می‌شوند و به چرخه تعلیم و تربیت ورود می‌کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: در حوزه آموزش‌وپرورش به دنبال اتفاقات مثبتی بوده‌ایم؛ چراکه معتقدیم اگر به دنبال پیشرفت جامعه هستیم باید آموزش‌وپرورشی پویا و کارآمد داشته باشیم.
دریکوند با بیان این نکته که امسال شاهد ارتقاء 5 پله‌ای جایگاه لرستان در میانگین نمرات نهایی دانش آموزان بوده‌ایم؛ افزود: امسال تعداد رتبه‌های دو و 3 رقمی‌های کنکور 45 درصد افزایش پیداکرده و در مسابقات مختلف هم شاهد موفقیت دانش‌آموزان هستیم.
 وی به میزبانی مسابقات قهرمانی کشتی دانش آموزان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در مسابقات ورزشی، بیش از 80 مدال توسط دانش آموزان لرستانی کسب شده است.
وی اضافه کرد: ما باید دانش‌آموزان را برای زندگی سالم و اثر بخش در جامعه تربیت کنیم و شیوه‌های سنتی گذشته را که بیشتر متمرکز بر حافظه محوری است؛ اصلاح کنیم.
 دریکوند بر این نکته تاکید کرد که در آسیب‌های اجتماعی بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها به‌نوعی سهم دارند افزود: ما می‌پذیریم که آموزش‌وپرورش هم سهمی در تربیت آینده‌سازان دارد و تلاش می‌کنیم تا سهم خود را در حوزه تعلیم و تربیت به‌خوبی ایفا کنیم
وی در ادامه سخنان خود افزود: در نقشه خطرپذیری 396 آموزشگاه شناسایی‌شده و تفاهم‌نامه‌هایی هم با ادارات امضاء شده است.
دریکوند کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه منوط به مشارکت و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود مقابله با آسیب‌های اجتماعی با تلاش و کوشش یک یا چند دستگاه محقق نمی‌شود و باید همگان در این کار مشارکت کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد برنامه‌های مختلفی اجرا شده و اعتبارات خوبی هم برای مناطق و شهرستان‌ها جذب شده‌ است.
دریکوند ادامه داد: 58 نفر از کارشناسان نیروی انتظامی با حضور در مدارس آگاهی‌های لازم را به دانش آموزان می‌دهند و کارشناسان آموزش خانواده‌ها سبک‌های فرزند پروری را به والدین آموزش می‌دهند.
وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 38 هزار دانش‌آموز تحت آموزش مهارت مراقبت از خود قرار گرفته‌اند و 233 مدرسه و 9 هزار دانش‌آموز تحت پوشش مدرسه عاری از خطر بوده و تمامی این اتفاقات با رازداری مطلق انجام شده است.
دریکوند در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در اجتماع تصریح کرد: تربیت شهروند مطلوب یکی از راهبردهایی است که آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان به آن توجه دارد.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا