یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده‌ی ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد در آیین افتتاحیه‌ی یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان، گفت: برای ایجاد تمدن اسلامی راهی جز تقویت فرهنگ و کتاب وجود ندارد.
به گزارش یافته، آیت‌الله میرعمادی در این مراسم، برگزاری هم‌زمان نمایشگاه کتاب استان با ایام ماه محرم، هفته‌ی دفاع مقدس و فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را مغتنم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رخداد بزرگ فرهنگی و فرصتی مغتنم برای آشنایی با اندیشه‌ها و فرهنگ‌های دیگر است و در این راستا باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل اهتمام در برگزاری این رویداد تقدیر و تشکر نمود.
وی افزود: کتاب محصول اندیشه و فکر است و رشد و تعالی هر ملتی در سایه‌ی کتاب به وقوع می‌پیوندد، چرا که کتاب بر خواسته از فکر و اندیشه است و موجب تعالی فرد و به‌تبع آن جامعه می‌شود.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مد الظله العالی) در خصوص موضوع کتاب و مطالعه، ابراز داشت: ارزش کتاب در دین مبین اسلام به‌اندازه‌ای است که بیش از ٢٠٠ کلمه‌ی کتاب در قرآن مطرح شده و یکی از چهار نام مطرح قرآن، کتاب است.
آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ی ما مطالعه، ترویج، تولید و حمایت از کتاب و اصحاب آن است و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند زمینه‌ساز این موضوع باشد.
امام‌جمعه خرم‌آباد در پایان با تاکید بر اینکه فرهنگ مبنای قضاوت ملت‌هاست ادامه داد: هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود زیرا کتاب سند اندیشه و فکر دانشمندان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف است هیچ پیشرفتی در جامعه به وقوع نمی‌پیوندد مگر اینکه با فکر و اندیشه صورت پذیرد و فکر و اندیشه نیز محصول اصلی کتاب است.



شایان ذکر است در این نمایشگاه که از امروز ٢٩ شهریورماه لغایت ٤ مهرماه در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار است بیش از ٣٥٠ ناشر شاخص کشوری و استانی حضور دارند.
 45هزار و 200 عنوان کتاب در موضوعات متنوع در یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان عرضه شده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ٩ تا ١٢ ظهر و ١٦ تا ٢٠ عصر به مصلی الغدیر مراجعه کنند.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا