یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اولین دوره‌ی تخصصی خبرنگاری علم و فناوری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد نخبگان استان لرستان در تالار بهمن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد در حال برگزاری است.
به گزارش یافته، در این دوره که با هدف مهارت افزایی خبرنگاران و روابط عمومی‌های مراکز علمی و فناورانه‌ی استان و با حضور خبرنگاران رسانه‌های محلی و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، دکتر حمیدرضا مدقق و دکتر علیرضا عبدالی نژاد از اساتید برجسته‌ی علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان مدرس حضور دارند.
در این دوره که از صبح امروز آغاز و تا عصر ادامه خواهد داشت موضوعاتی همچون سوژه یابی علمی و سبک‌های خبری، مصاحبه مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی علمی، ژورنالیسم علمی آنلاین و گزارش مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی علمی توسط اساتید حاضر در دوره تدریس خواهد شد.
لازم به ذکر است که در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه‌ی معتبر اهداء خواهد شد.
                  
سواد رسانه‌ای مهم‌ترین عامل موفقیت یک خبرنگار است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آغاز نخستین دوره‌ی تخصصی خبرنگاری علم و فناوری ف گفت: سواد رسانه‌ای مهم‌ترین عامل موفقیت یک خبرنگار است.
حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در آغاز نخستین دوره‌ی تخصصی خبرنگاری علم و فناوری گفت: بشر در طول تاریخ سه دوره‌ی تسلط قدرت، ثروت و اطلاعات را پشت سر نهاده و در عصر حاضر که عصر تسلط اطلاعات بر زندگی انسان است، نقش خبرنگاران به عنوان حاملان آگاهی و اخبار بسیار پر رنگ و غیرقابل‌انکار است.
وی افزود: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند موجب موفقیت یک خبرنگار در عصر حاضر شود، سواد رسانه‌ای است که می‌تواند در کنار خلاقیت، موجب تسلط بهتر خبرنگاران بر منابع اخبار و اطلاعات، قدرت ارزیابی درست و قدرت نقد و انتقاد مؤثر و دقیق شود و این موضوع با برگزاری کارگاه‌های تخصصی صورت خواهد گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه یک خبرنگار موفق باید نقاد باشد و نه نقال، تصریح کرد: لازمه‌ی ارتقاء بیش از پیش جایگاه نقد و انتقاد در فضای رسانه‌ای کشور، حرکت به سمت خبرنگاری علمی و بیشتر شدن سواد رسانه‌ای اصحاب رسانه و مطبوعات کشور است.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا