یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس گروه تحلیل محتوای آموزش و پرورش لرستان از برگزاری همایش استانی بزرگداشت حماسه‌سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در روز چهارشنبه یکم شهریورماه در شهرستان خرم‌آباد خبر داد و گفت: زبان فارسی به عنوان پرچم هویت ملی و شاهنامه شاخص فرهنگی ملت ایران است که باید آن را پاس داشت.
به گزارش یافته، "عذری ساکی" افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه‌سرای نامی ایران در عصر تهاجم بیگانگان و با هدف پاسداشت مواریث فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران‌زمین؛ دست به سرایش اشعاری زد که امروز در قالب شاهنامه جمع آوری شده است.
وی خاطرنشان کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی نام ایران را با اثری با ارزش که از خود به‌جا گذاشت، همواره در جهان جاودانه کرد.
ساکی بر این نکته تأکید کرد که فردوسی در میان تمام شاعران فارسی‌زبان دارای جایگاهی رفیع است و از وی در تاریخ به عنوان احیاکننده زبان و ادبیات فارسی یاد می‌شود و ادامه داد: شاهنامه فردوسی یکی از غنی‌ترین و ارزشمندترین گنجینه‌های زبان و ادب فارسی است و بدون تردید نخستین کتابی است که پاسدار کلمات درست و زیبای زبان دری شده و آن‌ها را با درستی و امانت‌داری به دست نسل‌های بعدی سپرده است.
وی تأکید کرد: تلاش 30 ساله فردوسی در شاهنامه باعث شده بسیاری از واژگان زیبای فارسی همچنان بعد از گذشت سال‌ها زنده بمانند؛ در این میان عشق و علاقه همه اقوام ایرانی نسبت به حفظ و مطالعه شاهنامه سبب شده که فردوسی به‌عنوان آفریننده اثری ماندگار در ذهن و تاریخ ایرانیان جاودانه شود.
ساکی در پایان تصریح کرد: این همایش یک شهریورماه با سخنرانی دکتر جنیدی در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد آغاز به کار خواهد کرد
 

دیدگاه‌ها  

#1 خایدالو 1396-05-31 13:07
شاهنامه به ما چه فکری به حال چل سرو کنید
نقل قول کردن
#2 علی 1396-05-31 21:42
چرا در شهر خرم آباد همایشی برای گرامیداشتن زبان لری ولکی انجام وتدارک داده نمیشود .زنده باد فرهنگ آبا واجدادیمان .وسربرزی خورماوه.
نقل قول کردن
#3 شقایق 1396-06-01 01:26
دوستان عزیز لطفا کمی منطقی باشید فردوسی متعلق به همه ی ایرانیان است و یک افتخار ملیست و همه ی ما باید اندیشه ی درست و سخنان نیک ایشان را پاس بداریم . خدمت دوستان عرض می کنم که زبان لری هم زبان پارسی شکسته می باشد که از زبان فردوسی جدا نیست ، فراموش نکنید که اگر فردوسی بزرگ نبود الان ذره ای از تمدن پرشکوه ایران و حتی زبان لری برجای نبود . مانند کشور مصر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا