یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دومین جشنواره موسیقی مقامی با عنوان «ایران در نصف جهان» با حضور گروه سوربانگ لرستان و 5 گروه دیگر از سراسر ایران در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، دومین جشنواره موسیقی مقامی با عنوان «ایران در نصف جهان» از شب گذشته به میزبانی هنر سرای خورشید در اصفهان در حال برگزاری است و در این دوره جشنواره گروه سور بانگ از لرستان در کنار گروه‌هایی از خوزستان، خراسان (تربت‌جام)، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کردستان به اجرای موسیقی می‌پردازند.
از ساعت 20 و 30 دقیقه شامگاه یک‌شنبه 22 مردادماه علاقه‌مندان به موسیقی لرستان میهمان گروه "سوربانگ" با خوانندگی " فیروز رضایی" خواهند بود.
برای اجرای قطعات ماندگار موسیقی لری در این کنسرت، احسان عبدی‌پور (سرپرست گروه و نوازنده سرنا) و همایون پشتندار (نوازنده کمانچه) هستند و نوازندگانی نظیر بابک پیمانی (تنبک) و مسلم شریفی (تار) نیز هنرنمایی می‌کنند.
علاقه‌مندان به خرید بلیت این جشنواره می‌توانند از دو طریق اقدام کنند، راحت‌ترین راه تهیه بلیت مراجعه به سایت navayemehr.ir و خرید اینترنتی بلیت است و علاوه بر این طریق افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به هنر سرای خورشید بلیت خریداری کنند.

ادامه برنامه جشنواره:
23 مرداد: تاریکماه از کرمان
24 مرداد: گروه آسو از کردستان
25 مرداد: گروه شنلیگ آذربایجان
26 مرداد: گروه مروارید سیاه از خوزستان
 شروع اجراهای این دوره جشنواره نیز شب گذشته بر عهده بختیاری‌ها بود و با گروه افتتاح کننده برنامه بودند.

این جشنواره تا 26 مردادماه هر شب رأس ساعت 20 و 30 دقیقه در اصفهان - هنر سرای خورشید واقع در خیابان کاوه، پل شهید چمران، جنب شهرداری منطقه 7 برگزار می‌شود.



*سوربانگ به معنای فریاد شادی است. کلمه سور (شادی) و بانگ (فریاد) معنا می‌دهند.

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1396-05-22 19:40
چرا هنر مندان عزیز لباس سنتی لری شال و ترمه و کلا نمدی با نماد اتحاد ملت لر گلونی نمی پوشند این لباس های زیبا با قدمت هفت هزار ساله افتخار ما هستند و در چنین مراسم های ملی باید استفاده شوند و خودمان را به اقوام دیگر معرفی کنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا