یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در راستای تفاهم‌نامه مشترک بین ارشاد و شهرداری ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی شهرستان خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، جلسه برنامه‌ریزی برای ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی خرم‌آباد با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد، معاونت خدمات شهری شهرداری، معاونت سازمان میادین و با کارشناسان مطبوعات برگزار شد.
 «اعظم روانشاد » سرپرست ارشاد خرم‌آباد در این جلسه گفت: دکه‌های مطبوعاتی باید با توجه به عنوان تابلو که بر روی آن‌ها هست بیشتر فضای خود را به فروش مطبوعات و نشریات اختصاص دهند در حالی که برعکس بوده و در کنار فروش دیگر اقلام فضای کوچکی را به مطبوعات اختصاص می‌دهند.
 وی افزود: لزوم نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت دکه‌های مطبوعاتی ایجاب می‌نماید دکه‌های مطبوعاتی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت اخذ نموده باشند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: رسالت اصلی دکه‌های مطبوعاتی فعالیت‌های فرهنگی است ولی متأسفانه دکه‌های مطبوعاتی تخلفاتی همچون تغییر کاربری در فروش محصولات و افزایش سایز دکه‌ها و انجام بسیاری از تبلیغات شهری را انجام می‌دهند.
در ادامه جلسه آقای «محمدخانی» معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: شهرداری طی دو سال اخیر اقدامات قابل‌توجهی در راستای ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی انجام داده است و اظهار داشت کیوسک‌های مطبوعاتی یکی از مناظر مهم شهر بوده و همواره در دید شهروندان قرار دارد و به همین دلیل توجه به زیبایی آن ضروری است.
وی ادامه داد: تصمیم داریم تا طرح جایگزینی کیوسک‌های قدیمی با نوع جدید آن را در شهر اجرایی کنیم و در این پروژه نیز از طرح‌های زیبا و مدرن برای این کیوسک‌ها استفاده نماییم.
معاونت خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد افزود: مطبوعات عامل توسعه و پیشرفت هر شهری محسوب می‌شوند و باید نسبت به توزیع و فروش این روزنامه‌ها در محلی مناسب اقدام کنیم که این امر سبب استقبال مردم از فرهنگ مطالعه روزنامه و مطبوعات خواهد شد.
وی همچنین بر شناسایی دکه‌های مطبوعاتی و تهیه شناسنامه، جلسه با دکه‌داران جهت ساماندهی تأکید نمود.


 

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1396-05-03 00:31
انشالا هر چه زودتر اجرایی بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا