مدیر پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش لرستان به رونمایی از کتاب منتخب طرحهای اقدام پژوهی فرهنگیان استان لرستان اشاره کرد و گفت: 140 طرح اقدام پژوهی به دبیرخانه استانی رسید که پس از برسی و داوری 13 طرح به عنوان طرحهای برگزیده انتخاب شدند.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛ علی جودکی منظور و هدف از اقدام پژوهی را بررسى راههای گوناگون براى تغییر وضعیت نامطلوب موجود توسط معلمان درگیر در آن مسأله در محیط كلاس و آموزشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: هدف از اقدام پژوهی و پژوهشهای آموزشى، توصیف شرایط یا پدیدههای مربوط به نظام آموزشى میباشد.
وی تاکید کرد: با استفاده از اقدام پژوهى میتوان موقعیتهای مربوط به اقدامها و عملیات آموزشى را مشخص كرد و در بهبود آنها كوشید.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی آموزشوپرورش لرستان هم گفت: در اقدام پژوهى، هدف معلم پى بردن به روابط پدیدهها و یا به اصطلاح متغیرها است.
علی عبدی پور افزود: از همه این مسائل مهمتر، بررسى موضوعاتى است كه معلم در محیط كلاس و در حیطه تدریس با آنها درگیر است و میخواهد پاسخشان را بهصورت علمى و از راه پژوهش بیابد. پس ایجاد تغییر، تعدیل یا اصلاح در وضعیت موجود هدف عمده در اقدام پژوهشی است.
وی گسترش مهارتهای علمی و عملی و حل مسائل، با استفاده از كاربرد مستقیم روشها و مهارتها در مدارس و یا محیطهای واقعى كلاس و به دست آوردن اطلاعات براى استفاده در کلاسهای درس و دادن آموزش لازم به معلمانى كه درگیر تدریس هستند را از جمله از فواید اقدام پژوهی برشمرد.
دیدگاهها