یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان از اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در لرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حمزه امیری" اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» در سال تحصیلی 97-1396 و با هدف توسعه دایره نخبگانی و امکان بهره‌مندی دانشجویان برتر همه‌ی دانشگاه‌های استان از تسهیلات بنیاد، تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه: آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ شامل موارد متعددی از قبیل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش یاری، اعتبار پژوهش یاری و ... به دانشجویان صاحب استعداد برتر در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی دانشگاه‌های استان اعطا می‌کند.
وی سایر شرایط بهره‌مندی از آن و مهم‌ترین نکات این جوایز را به شرح زیر اعلام کرد:
1- دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای، دکتری تخصصی همه‌ی رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق تخصص رشته‌های علوم پزشکی که در سال‌های مجاز تحصیل (دانشجویان دوره کارشناسی چهار سال، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دو سال، دانشجویان دوره دکتری حرفه‌ای هفت سال، دانشجویان دوره دکتری تخصصی و دوره‌های تخصص علوم پزشکی چهار سال و دانشجویان دوره‌های فوق تخصص در رشته‌های علوم پزشکی سه سال) در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت تحصیل می‌کنند می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.
2- بررسی پرونده دانشجویان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانه اطلاعاتی بنیاد http://soraya.bmn.ir() است. سپس انتخاب گزینه «شروع فرایند» در فرایند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌های» سامانه است.
3- شرط لازم: متقاضیان برای بهره‌مندی از این جوایز باید دارای دست‌کم یکی از ویژگی‌های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی باشند:
الف. کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور (رتبه‌های کشوری زیر 1000 ورود به دوره کارشناسی یا دکتری حرفه‌ای در گروه‌های ریاضی و فنی، تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان‌های خارجی، رتبه‌های زیر 50 در مجموعه امتحانی در دوره کارشناسی ارشد)
ب. کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملی دانشجویی
ج. کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه‌ها
د. کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری
ه. برگزیده شدن در مسابقات قرآنی مورد تأیید بنیاد
و. فعالیت‌های هنری یا ادبی برجسته
ز. برگزیده شدن در مسابقه‌های ملی و جهانی مهارت
ح. ثبت اختراع برگزیده بر اساس آیین‌نامه‌های بنیاد
4- شرط کافی: متقاضیان باید اولاً حدنصاب لازم را از فعالیت‌های نخبگانی (شامل فعالیت‌های فناورانه، پژوهشی و آموزشی) به دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان باشند.
یادآوری: بررسی داشتن حدنصاب لازم و کسب بیشترین امتیاز در بین متقاضیان بر اساس فعالیت‌های نخبگانی اعلامی متقاضی توسط سامانه اطلاعاتی بنیاد محاسبه و نتیجه آن از طریق سامانه به متقاضی اعلام می‌شود.
5- مصادیق فعالیت‌های نخبگانی دارای امتیاز به شرح ذیل است:
الف. موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فناورانه و ...)
ب. کسب رتبه برتر در آزمون‌های علمی
ج. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی، فناورانه مورد تأیید بنیاد
د. برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت‌های قرآنی مورد تأیید بنیاد
6- با توجه به اینکه امتیازهای دانشجویان به کمک نرم‌افزار تخصصی محاسبه می‌شود لازم است:
الف. همه اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود.
ب. فرصت نهایی برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست، ششم شهریورماه سال جاری است و ضروری است دانشجویان اطلاعات خود را به همراه مدارک مثبته حداکثر تا این تاریخ در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری کنند و سپس انتخاب گزینه «شروع فرایند» در فرایند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌های» سامانه انتخاب کنند.
یادآوری مهم 1: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه‌فقط از این جایزه بلکه از تمامی تسهیلات محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری می‌شود.
یادآوری مهم 2: تحویل اطلاعات، بررسی اطلاعات و اعلام نتایج صرفاً از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد و به شکل الکترونیکی صورت می‌پذیرد.
یادآوری مهم 3: ملاک محاسبه میانگین کل دانشجو در طول تحصیل، میانگین کسب‌شده دانشجو تا تاریخ 1/6/96 است و با توجه به بسته شدن سامانه اطلاعاتی در تاریخ 6/6/96، لازم است دانشجویان آخرین میانگین کل خود را حداکثر تا این تاریخ در سامانه ثبت کنند.
جهت هرگونه سؤال در این خصوص با شماره 06633239892 داخلی 2(آقای کلانتری) تماس حاصل فرمایید.
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1396-03-30 11:39
چرا فقط رشته های پزشکی و زیرشاخه هاش؟
نقل قول کردن
#2 رحمان 1396-03-30 15:10
با سلام و سپاس از عملکرد خوب و درخور جناب دکتر امیری، انصافن بنده به عنوان یکی از مشمولین بنیاد نخبگان استان به عینه شاهد دلسوزی تام و تمام ایشان در جهت شکوفایی و اثر بخشی نخبگان در استان و خارج استان بوده و هستم. آقای دکتر این را بدان که مخاطبین شما قدردانند.همچنین تشکر ویژه از پرسنل خوب پایگاه خبری یافته در جهت انعکاس خبرهای امیدوار کننده.
با تشکر
نقل قول کردن
#3 گراوند 1396-03-30 15:13
عملکرد بنیاد نخبگان استان واقعا خوبه،
آفرین،
چندین خبر خوب رو مدتیه از بنیاد نخبگان استان تو پایگاه یافته می بینم.
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1396-03-30 19:43
به نقل از سردار:
چرا فقط رشته های پزشکی و زیرشاخه هاش؟

دکترای حرفه ای و تخصصی منظورش پزشکی نیست مهندس جان!
نقل قول کردن
#5 محسن 1396-03-31 08:19
دکتری فقط پزشکی نیست ، کلیه مقاطع و رشته ها هم هستن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا