یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز چهارشنبه (بیست و چهارم خردادماه 1396) خبری مبنی بر "دستگاه‌های فعال در حوزه اوقات فراغت لرستان معرفی شدند" منتشر شد که در آن عنوان گردید که از دستگاه‌های برتر استان در زمینه برنامه‌ریزی اوقات فراغت سال 95 از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان تجلیل به عمل آمد.
در ابتدا باید اشاره به این داشت که از این ‌دست فعالیت‌ها بسیار خوب و قابل‌تحسین هست ولی صرف اجرا ملاک نیست، دست‌اندرکاران این برنامه ابتدا مرجعیت خود برای سنجش و ارزیابی را از کجا آورده‌اند؟ ارگانی که خود نقش اجرایی دارد و همسو با دیگر ارگان‌ها قرار دارد به‌جای اینکه به چشم‌اندازها توجه کند در جایگاه داوری قرارگرفته است.
 از مسئولین اداره کل ورزش و جوانان لرستان می‌پرسم آیا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بهترین مرجع برای برگزاری ازاین‌دست آیین‌ها نیست؟
برگزارکننده‌های این مراسم حداقل از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ارگان‌های مرتبط و دخیل در امر اوقات فراغت را استعلام می‌گرفتند، یا شاید اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان که پذیرای بیش از 15 هزار کودک و نوجوان در طول سال و مخصوصاً فصل تابستان می‌باشد و علاوه بر این‌یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استان لرستان است به چشم آقایان نمی‌آید.
 قابل‌توجه مسئولین برگزارکننده این آیین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شامل کانون زبان ایران، کتابخانه‌های پستی، مراکز فرهنگی، هنری، ادبی کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های سیار شهری، کتابخانه‌های سیار روستایی، مراکز فرهنگی، هنری، ادبی ویژه کودکان و نوجوانان استثنایی و ... است.
مردم و مخصوصاً سنین کودک و نوجوان می‌توانند بهترین ارزیابی را از دستگاه‌هایی که در اوقات فراغت آن‌ها نقش دارند داشته باشند، کما اینکه بیشترین اقبال عمومی در مراکز فرهنگی، هنری و کانون زبان ایران هست، نیروهای کانون بدون هیچ ادعایی درزمینهٔ‌های فرهنگی، هنری و ادبی مشغول به فعالیت هستند و باید آزرده‌خاطر باشند چون‌که معیارهای سنجش فرهنگی گویی تغییر کردند!
تا وقتی‌که ابهام قانونی، هدر رفت زمان و منابع، نبود متولی مشخص، موازی کاری، توزیع ناعادلانه اعتبارات فرهنگی باشد این مشکلات و تناقضات در امور فرهنگی به‌ویژه اوقات فراغت را شاهد هستیم. به لحاظ اهمیت موضوع جا دارد که مسئولان ارشد استان به‌طورجدی وارد عمل شوند و ‌ساماندهی این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد؛ که مبادا امکانات سخت‌افزاری و امکانات نرم‌افزاری یک ارگان که بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت می‌کند نادیده گرفته شود.


جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان


دیدگاه‌ها  

#1 فعال فرهنگی 1396-03-26 11:42
خوشحال شدم که پاسخی به خبر داده شد. کانون پرورش فکری تنها نهاد دولتی است که به خاطر اهمیت ویژه ای که در اوقات فراغت نسل کودک و نوجوان کشور را بر عهده دارد به دستور شخص رهبری از خصوصی شدن معاف شد است . کانون بیش از 51 سال است که به طور تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعال است .
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-03-26 12:25
جواب عالی بودبه اداره ورزش و جوانان چرا چون کانون کار تخصصی انجام میده در زمینه اوقات فراغت و حداقل استعلامی از استانداری انجام می گرفت .
نقل قول کردن
#3 فرهنگی 1396-03-26 22:59
مقام معظم رهبری می فرمایند : در تولید فرهنگی کشور بخش مهمی بر عهده کانون پرورش فکری می باشد .
نقل قول کردن
#4 فرهنگی 1396-03-27 08:29
با سلام و خداقوت به مربیان زحمت کش کانون پرورش فکری
بنده از نزدیک شاهد تلاش های بی دریغ مربیان کانون بوده و همواره قدر دان مهر ومحبت آنها به فرزندان این دیار می باشم .
اگرچه نام کانون از قلم توجه مسئولین دور مانده ولی بر کسی پوشیده نیست که کانون تنها نهاد تخصصی کودک و نوجوان در زمینه اوقات فراغت است .
نقل قول کردن
#5 معلم 1396-03-28 17:20
کاملا با نظر دوستان موافق هستم
نقل قول کردن
#6 کانونی 1396-03-29 00:22
سلام...
هر دستگاهی عملکرد و بازخوردآن درجامعه ی هدف و چگونگی رشد کمی و کیفی آن مشخص و نمایان است. کانون پرورش فکری با 50 و اندی حضور تثبیت شده درجامعه تلاش و رشد همه جانبه اش برهیچکس پوشیده نیست. دعای خیرکودکان و نگاه مهرآمیز خدای کودکان بدرقه راه تلاشگران کانونی ست. لذا بیش از این خواهش می کنیم این بحث را ادامه ندهیدچراکه باور داریم خداوندبزرگ ناظر و داورعشق به کودکان درکانون و زمان آموزگار خوبی ست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا