یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتظار در منطق دینی یک حالت صوری و ادعایی نیست، گفت:
انتظار نقطه‌ای کانونی است که از آن به‌صورت تصاعدی نشاط، حرکت، درستی، اخلاق، پاکی، زیبایی، خوبی و نظم می‌جوشد و از سطوح فردی عبور و به سطوح اجتماعی جامعه انتقال می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "آیت‌الله احمد مبلغی" در جمع مسلمانان مقیم در اسپانیا در موسسه آل البیت (ع) و جشن نیمه شعبان در این کشور با تأکید روایات بر این‌که انتظار "افضل اعمال امت" است، افزود: انتظار، دارای نمودها و شاخه‌های متنوع و متعددی ازجمله انتظار اجتماعی، اخلاقی، تهذیبی، احساسی، سیاسی و... است.
  
 *انتظار اجتماعی
وی با بیان اینکه انتظار حقیقی حالتی است که به سرعت به سطوح اجتماعی ارتقا و انتقال پیدا می‌کند، گفت: انتظار در صورت پا نهادن به سطوح اجتماعی به سمت "هم‌سنخ سازی خصوصیات جامعه فعلی با خصوصیات جامعه مهدوی" به‌پیش می‌رود و دست‌کم گرایش به سه خصوصیت وحدت اجتماعی، عدل اجتماعی و صدق اجتماعی را شکل می‌دهد.
*انتظار و وحدت اجتماعی
آیت‌الله مبلغی خاطرنشان کرد: انتظار از آن جهت، گرایش به وحدت اجتماعی را در جامعه مستقر می‌سازد که "جامعه بالغ منتظر" نمی‌تواند خود را با امامی که "جامع الکلمة" و"مؤلف الشمل" است هماهنگ نکند و به سمت تفرقه به پیش برود.
وی افزود: امام مهدی (عج) وقتی می‌آید دنبال تفرقه نیست بلکه به دنبال گردآوردن، اجتماع، اتفاق و جمع کلمه است، امروز ضروری است ما برای ایجاد "دو نوع وحدت اساسی" تلاش کنیم که اگر نکنیم انتظار حقیقی امام مهدی را نمی‌کشیم و در خط آن حضرت نیستیم بلکه در آن مسیری حرکت می‌کنیم که به غیبت انجامیده و یا آن را طولانی کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این دو وحدت شامل وحدت شیعه، شیعه و دیگری وحدت شیعه و سنی است، اگر شیعه امروز فی‌مابین خود اختلاف داشته باشد نمی‌تواند محاسن اهل‌بیت (ع) را در خود، رفتار و نگاه خود منعکس کند.
آیت‌الله مبلغی در ارتباط با وحدت با اهل سنت گفت: ما موظفیم که تلاش کنیم امت شکل گیرد.
* انتظار و گرایش به عدل اجتماعی
وی گفت: انتظار از آن جهت به گرایش به عدل اجتماعی می‌انجامد که جامعه بالغ منتظر نمی تواند مسیر و محتوای حرکت خود را با امامی که هدف اعلای او بسط عدل است هماهنگ نکند و خدای نخواسته به ظلم اجتماعی روی آورد.
وی افزود: گرایش به عدل اجتماعی به معنای ظلم ناپذیری در همه سطوح از جمله سطح بین المللی است.
* انتظار و صدق اجتماعی
آیت‌الله مبلغی گفت: گرایش جامعه منتظر به صدق اجتماعی از آن جهت است که تجلی هماهنگی این جامعه با امامی که بازکننده رشته‌های دروغ و افترا (قاطع حبائل الکذب والافتراء) است، رویکرد به صدق اجتماعی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که جامعه امام مهدی جامعه افترا و تهمت به یکدیگر نیست، گفت: نباید دیگران در صدق از ما جلوتر باشند البته هر کجا صدق باشد خوب است ولی ما باید از دیگران جلوتر باشیم.
* انتظار اخلاقی
آیت‌الله مبلغی با اشاره به این‌که امام مهدی برای استقرار اخلاق مثل پیامبر (ص) قیام می‌کند گفت: اگر جامعه، حقیقت انتظار را در خود تجربه کند به اخلاقی‌ترین جامعه بدل می‌شود.
 وی با اشاره به سخن امام صادق (ع) "من سُرّ أن يكون من أصحاب القائم ، فلينتظر وليعمل بالورع ومحاسن الأخلاق وهو منتظر" افزود: امام (ع) در این سخن بین انتظار و عمل به محاسن اخلاقی ربط منطقی ایجاد کرده است. منتظر باید زیبایی‌های اخلاق را در خود متجلی کند منتظر باید در نقطه پیشتاز از حیث عمل به اخلاق باشد.
آیت‌الله مبلغی افزود: امروز لازم‌ترین کار این است که ما خود را اخلاقی‌ترین ملت نشان بدهیم، ما امروز می‌توانیم بااخلاق، فضاهای تبلیغات جهانی را تسخیر کنیم و افکار عمومی را به خود متوجه کنیم و توطئه‌های علیه امت را خنثی بکنیم ما امروز بااخلاق می‌توانیم نسل‌های جدید را به سمت اسلام جذب کنیم.
وی تأکید کرد: بی‌اعتنایی به اخلاق حذف دین در جامعه را در پی دارد.
 عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در این روزگاران اگر ما از انقلاب اسلامی حسن استفاده را ببریم، می‌توانیم امواجی از اخلاق، انسانیت و مبارزه با ستم را شکل دهیم و در جهان درخششی بیشتر و ظهوری بهتر را احراز کنیم.
آیت‌الله مبلغی در بخش پایانی سخنان خود در مورد انتخابات ریاست جمهوری و ضمن دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای حضور در این صحنه گفت: امید است این انتخابات به‌صورت هر چه اخلاقی‌تر و باشکوه‌تر برگزار گردد تا برگ دیگری از افتخارات انقلاب را محقق کنیم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا