یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دومین جشنواره بزرگ گلاب‌گیری قصر و قمصر، شب گذشته در حالی لحظات پایانی خویش را پشت سر گذاشت که تعدد جمعیت سه‌هزارنفری مشتاق در سالن روباز باغ‌موزه قصر تهران حال و هوایی خاص به آن بخشیده بود.

به گزارش پایگاه خبری یافته، دومین جشنواره گلاب‌گیری قصر و قمصر از 7 تا شامگاه 23 اردیبهشت‌ماه در محوطه باغ ایرانی باغ‌موزه قصر با هدف تبیین و پاسداشت فرهنگ گل و گلاب و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان تهرانی با فرهنگ فولکلور و ذائقه‌های مختلف اقوام ایرانی برگزار شد.
بر اساس این گزارش آنچه که باعث تمایز و مزیت این جشن شده بود حضور گروه موسیقایی ماهور کاسیت از شهر خرم‌آباد بود که به گفته‌ی مسئولین برگزاری این جشنواره باعث می‌شد هر شب یک ساعت دیرتر برنامه پایان یابد و آن‌هم به علت تقاضای حضار برای اجرای کارهای بیشتری از گروه‌ ماهور کاسیت بود.
غنای این موسیقی به حدی بود که خشایار همت‌یار مجری صدا وسیما بارها و بارها از لر، لرستانی و آیین‌های کهن و منحصربه‌فردش یاد نمود.
گروه موسیقی ماهور کاسیت با سرپرستی حسن سهرابی نوازنده‌ی کمانچه و تنبک، عزیز پاپی تنبک و سُرنا، یاسر مقدم دهل، محمدرضا یاراحمدی رقص آیینی و سعید چراغی نوازنده تنبک، خواننده و مجری اجرای برنامه نمود
این گروه در سیزده شب از جشنواره در ژانرهای اجرای موسیقی و نمایش رقص آیینی با تأسی به نام بلند مرحوم سقایی بزرگ فعالیت نمود و اعضای آن هرکدام با نواختن چندین ساز مختلف گوشه‌ای از هنر و استعداد و تبحر لریاتی قوم کاسیت را پژواک دادند.
تیم خبرنگاری یافته که رصد و بازتاب احوالات لرستان در داخل و خارج استان را سال‌ها است سرلوحه کار خویش قرار داده، همانند گذشته پای ثابت این جشن به‌واسطه حضور لرستانی‌های عزیز در آن بود.


خبر: مهرداد سوری

دیدگاه‌ها  

#1 لراز تبار کاسیت 1396-02-23 12:56
خدایتان یار باد یا یاریگر لرستانید
ممنون و سپاس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا