یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با حضور نایب رئیس مجلس در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت آیت الله طاهری خرم آبادی ضمن تشریح ویژگی های شاگردان مکتب امام صادق (ع) گفت: امام صادق(ع) اولین ویژگی را که در ما جستجو می کند آن است که به قله های رفیع حیات عقلانی راه بیابیم؛ البته مراد از عقلی که در این کلام و کلام های مشابه بیان شده است عقل عملی است و نه عقل نظری بدینگونه که عقل باید در متن زندگی ظهور پیدا کند و عزم ما با عقلمان گره بخورد و پشتوانه هر تصمیمی اندیشه و خرد باشد و این ویژگی یک جامعه تربیت یافته در محضر امامت است.

وی با بیان اینکه علم و حلم انسان را متواضع و فروتن، سینه او را گشاده و بر مراتب صبرش می افزاید، افزود: کسی که در این راه گام بردارد از متن جامعه اسلامی فاصله نمی گیرد و پیوند او با توده های مردم ارتقا می یابد و نتیجه این کمالات آن است که به بالاترین درجه صدق و علم نایل می شود و بنابراین اگر انسان مراتب حیات عقلی، علمی و اخلاقی را طی کرد اهل صدق می شود.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه روحانیت تربیت یافته در مکتب امام صادق(ع) از یک جایگاه فاخر برخوردار است و در تحولات فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی بالاترین نقش را ایفا می کند، تصریح کرد: آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی مصداقی از این روحانیت است.

ابوترابی‌فرد گفت: روحانیت شیعه به عقلانیت و اندیشه شناخته شده است و امروز دنیا متاثر از جامعه روحانیت است از این رو هویت و اقتدار ما به خاطر این انسان های فاخر برآمده از مکتب امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است.

وی با بیان اینکه در سال 1341 سخنرانی انقلابی سیدحسن طاهری خرم آبادی همین حوزه علمیه خرم آباد را به لرزه درآورد و معتقدم که حیات امروز مردم خرم آباد در گرو فریادهای دیروز این عالم جلیل القدر است، ادامه داد: امروز حوادث مصر را می بینید کشوری که مرکز تولید فکر و اندیشه در اسلام است با این حال قلب قاهره با تپش قلب دانشگاه الازهر مصر می تپد و هزاران استاد در این دانشگاه وجود دارد؛ اما ببینیم نقش الازهر در کنترل جنایات در مصر چیست؟ و ببینیم که در نقطه مقابل نقش فقهای شیعه چگونه بوده است.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: آیت الله طاهری خرم آبادی بدنی مجروح و بیمار داشت؛ ولی دل باخته وحدت و انسجام بود و با همین حال بیمار در نمازجمعه حضور یافت و افتخار جامعه روحانیت این است که این چنین ستارگان درخشانی در آسمان پرستاره شان وجود دارد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا