یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طی بارش‌های چند روز اخیر، شاهد خساراتی به غرفه‌ها و تولیدات هنرمندان و کارآفرینان نمایشگاه صنایع‌دستی خرم‌آباد در محل قلعه فلک‌الافلاک بودیم.
نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات تولیدکنندگان امسال نیز در محل سابق محوطه دانشگاه لرستان و جوار قلعه فلک‌الافلاک برپا شده ولی تجهیزات و امکانات لازم برای صاحبان این غرفه‌ها، تدارک دیده نشده است.
متأسفانه به علت نصب نامناسب غرفه‌ها و در نظر نگرفتن شرایطی از جمله بارندگی، تگرگ، باد و ... اقلام داخل غرفه‌ها دچار آب‌گرفتگی و خساراتی به هنرمندان گردید و این مساله نارضایتی و بی‌انگیزگی صاحبان این غرفه‌ها را به دنبال داشته است.
 هدف از برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در سراسر کشور ضمن معرفی قابلیت‌های فرهنگی و هنری هر استان و شهرستان، ایجاد فضایی مناسب برای رونق کسب‌وکار هنرمندان و کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی است که اکثراً از زنان سرپرست خانوار و جوانان کارآفرین و به‌اصطلاح صاحبان کسب و کارهای کوچک هستند
متأسفانه به علت نبود مدیریت واحد، عدم توجه به فصل بارش و بی‌توجهی به پیشنهادات غرفه داران، شاهد بروز این خسارات بوده‌ایم تا جایی که نمایشگاه امسال مورد استقبال فعالان این عرصه قرار نگرفته و برخی از غرفه‌ها خالی مانده است.
 بسترسازی برای حضور سایر تولیدکنندگان در سال‌های آتی نیز از اهداف این نمایشگاه‌هاست ولی بی‌برنامگی‌های این نمایشگاه سبب می‌شود در سال‌های آتی نیز انگیزه تولیدکنندگان استان کاهش یابد.
عدم جای یابی مناسب نمایشگاه، نبود تبلیغات مناسب و جذاب نبودن برنامه‌های این نمایشگاه نیز باعث عدم استقبال مردم شده است.
 همچنین طراحی نامناسب، عدم توجه به شرایط مناسب برای بازدیدکنندگان، رعایت نکردن استانداردهای فضای نمایشگاهی و زیباسازی در کنار اجاره گزاف غرفه‌ها عملاً این نمایشگاه را از حالت یک نمایشگاه استاندارد خارج کرده است.
جا دارد تا ریاست محترم سازمان گردشگری و صنایع‌دستی کشور که هم‌اکنون در استان حضور دارند، نیم‌نگاهی در حل مشکلات ریشه‌ای کارآفرینان صنایع‌دستی این استان داشته و نیز بازدیدی از وضعیت بسیار نامناسب این نمایشگاه داشته باشند.

 الهام حاجی‌وند
 

دیدگاه‌ها  

#1 فعال محیط زیست 1396-01-03 15:55
ایا کار بی عیبی تو استانمون انجام شد واقعا جای تاسف داره اینگونه می خوایم جهانی بشیم بعد میخوان سافاری برامون راه اندازی کنند فعلا خسارت این بندگان خدار بدن مابقی توریسم و گردشگری پیش کش ...
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-01-04 04:09
متاسفانه کار راه اندازی غرفه ها رو به کسی میدن که پول بیشتر بده و اون هم مجبوره به نرخ بالا غرفه ها رو اجاره بده.باید یه سقف اجاره برای غرفه ها تعیین کنن که مردم رغبت پیدا کنن که بیایند شرکت بکنن تا حداقل در عوض زحمتی که میکشن سود قابل قبولی بکنن که رغبت پیدا کنن نه با اجاره های چندمیلیونی برا یه غرفه کوچک!!!!
نقل قول کردن
#3 هم شهری 1396-01-04 11:50
از مسولین محترم خواهش دارم رسیدگی کنند، مردم استان ما لایق بهترین ها هستند
نقل قول کردن
#4 SEVENTHSON 1396-01-04 12:19
این بندگان خدایی که غرفه دارن همگی هرکدام به یه نحوی به محصولاتی که عرضه کردن خسارت دیدن واز اینا همه بدتر اینه که هرکدام از مسئولین زیر بار نمیرنو تقصیرو به گردن اسنو اون میندازن.من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود.
نقل قول کردن
#5 فعال محیط زیست 1396-01-05 13:37
روز جمعه سری به این نمایشگاه صنایع دستی زدیم و و شاهد کم رونقی غرف داران بودیم و اکثر این عزیزان تحت پوشش کمیته امداد و مددجو بهزیستی هستند و گلایه از عدم امکانات و پرت بودن از دسترس گردشگران و...از جمله وقایع دیدنی فوران چشمه داخل دانشگاه بود که ملت باید به آب می زدند برای بازدید نمایشگاه .... جا دارد در مبحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع دستی از این مددجویان با همت و الگوو‌ کرایه ایی گرفته نمی شد ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا