یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در روز دوم سفرش به استان لرستان، از هتل صخره‌ای، حمام گپ و بوستان شاپوری دیدن کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته در این دیدار، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی و جمعی از مسئولان استان زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را همراهی کردند.
 
آبگیری دریاچه بوستان شاپوری خرم‌آباد
با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریاچه بوستان شاپوری خرم‌آباد آبگیری شد.
شایان ذکر است در جنوب شهر خرم‌آباد و جوار پل تاریخی شاپوری تحت عنوان بوستان شاپوری با وسعتی در حدود ۳۱ هکتار در حال ساخت است؛ در این بوستان دریاچه‌ای به وسعت هشت هکتار، در مرکز ثقل بوستان شاپوری، پل تاریخی شاپوری پیش‌بینی‌شده که وجود آن در پارک جذابیت بیشتری برای مردم و گردشگران فراهم می‌کند.

 
بازدید طرح هتل صخره‌ای خرم‌آباد
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگرب از سفرش به لرستان از طرح هتل صخره ای خرم آباد دیدن کرد.
هتل صخره‌ای خرم‌آباد در مساحت 7 هزار و 800 متر مربع و در رده‌ي هتل‌های 5 ستاره بین‌المللی داراي 7 طبقه است.
3 طبقه پائيني هتل به رستوران، تالار، استخر، سونا، جکوزی و سالن کنفرانس تعلق دارد و 4 طبقه فوقانی آن به اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی اختصاص داده شده است.
عمليات مقدماتي ساخت اين هتل در سال 1376 آغاز شد. پس از فراز و نشيب‌هاي فراوان قرار بود در هفته دولت سال 94 اين هتل افتتاح شود كه اين كار صورت نگرفت، اگر چه تبليغ جذب نيرو براي اين هتل نيز در رسانه‌ها منتشر شد!
حدود 300 میلیارد ریال تاکنون در ساخت این هتل هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود 400 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح نیاز باشد.
 
 رئیس سازمان میراث فرهنگی به حمام گپ رفت
زهرا احمدی پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صبح امروز به همراه استاندار لرستان از حمام گپ در شهرستان خرم‌آباد دیدن کرد.
حمام گپ از بناهای تاریخی لرستان است که در محدوده بافت مرکزی شهر خرم‌آباد، خیابان حافظ و بخش شمال شرقي ميدان پشت بازار (گپ) و جنب مسجد توتونچي واقع است و دارای 870 مترمربع عرصه و عیانی معادل 720 مترمربع هست که شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که این بنا مربوط به دوران صفوی است.
این بنا در دو دهه قبل توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری و تابستان گذشته، جهت مرمت و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده است.
این مجموعه توسط تیمی مجرب از متخصصین استان در حوزه مرمت و احیاء و با بهره‌گیری از برخی متخصصان موجود کشور و صرف اعتباري در حدود يك ميليارد و 100 ميليون تومان، مورد مرمت و تجهيز قرار گرفت.
در مجموعه فرهنگی و تاریخی «حمام گپ» خرم‌آباد، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، فروشگاه صنایع‌دستی، رستوران، کافی شاپ و قهوه‌خانه سنتی مورد استفاده گردشگران و مردم قرار خواهد گرفت.
 استاندار در مراسم افتتاح مجموعه تاریخی «حمام گپ»: لرستان در سال 96 مقصد گردشگران جهان خواهد بود


معاون رئیس جمهور به دیدار شهید زنده لرستانی رفت
زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صبح امروز در منزل شهید زنده لرستان حضور یافت و با سید نور خدا موسوی جانباز 100 درصد دیدار کرد.
معاون رئیس‌جمهوری برای او سلامتی آرزو کرد و ضمن تبریک سال نو به خانواده او گفت: «امیدوارم بتوانیم قدردان زحمات شما باشیم. خوشحالم که مردم استان لرستان و هم‌وطنانمان این ایثار بزرگ را ارج می‌نهند و یاد و خاطره رشادت‌های سید را زنده نگه داشته‌اند.»سردار سرتیپ دوم شهید زنده سید نور خدا موسوی، شهریورماه 1349 در استان لرستان متولد شد. پدرش کارگر و مادرش خانه‌دار بود. نور خدا پس از اخذ مدرک دیپلم و انجام خدمت مقدس سربازی به تحصیل در دانشگاه نیروی انتظامی مشغول شد و بعد از فارغ‌التحصیلی ازدواج کرد. وی پس از مدتی زندگی در تهران به شهر زاهدان منتقل و فرمانده یگان تکاوری زاهدان شد.
وی در تاریخ 17 اسفند 1387 برای مقابله با گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی ملعون معروف به جند الشیطان عازم به منطقه لار شد. مدتی از شروع عملیات نگذشته بود که گلوله‌ی به پیشانی وی برخورد کرد و او را به زمین انداخت. هم‌رزمان نورخدا پیکر نیمه‌جانش را به‌سختی فراوان به بیمارستان زاهدان رساندند بعد از عمل ایشان بهبود چندانی در وضعیتش حاصل نشد و ایشان با درجه‌ی جانبازی 100 درصد هم‌اکنون زندگی نباتی دارد و از این شهید زنده دو یادگار بنام سیده زهرا و سید محمد به جامانده که هفت سال است در کنار مادر از این مرد آسمانی پرستاری می‌کنند.



رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز جمعه پس از ورود به لرستان از ستاد خدمات سفر شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود و از قلعه فلک افلاک و مجموعه تاریخی باغ گلستان خرم‌آباد بازدید کرد.
احمدی پور امروز در نشست ستاد خدمات سفر استان لرستان در استانداری  شرکت و سپس برای بازدید از چند اثر تاریخی به شهرستان بروجرد عزیمت می‌کند.

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1395-12-28 11:56
هتل صخره ای تا الان 30 میلیارد خرجش شده بعد 40 میلیارد میخواد که تکمیل بشه؟! ولله من احساس میکنم واسه تموم شدنش باید تا صده ی بعدی شمسی صبر کنید :D :D
نقل قول کردن
#2 سپهر از خرم آباد 1395-12-28 13:44
ساماندهی پل ارزشمند شاپوری رو به تمام لرستانیها به ویژه همشهری های گرامی تبریک عرض میکنم.بدون تردید بهره برداری از این مجموعه توریستی به زیباتر شدن خرم آباد و افزایش ماندگاری گردشگر در لرستان منجر خواهد شد.اما خیلی عجیبه که حتی در روز آبگیری دریاچه پارک شاپوری مساحت های مختلفی برای این دریاچه مصنوعی اعلام میشه!این موضوع اصلاً عادی نیست،چطور ممکنه روایت رسانه ها متناقض باشه وقتی دریاچه شاپوری فقط یک مساحت تعیین شده بیشتر نداره؟!
نقل قول کردن
#3 بیرانوند 1395-12-28 14:05
تپه شهدای گمنام و باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان پس از گذشت پانزده سال همچنان نیمه تکمیل رها شده است. هتل پارک صخره ای خرم آباد هم که ساختش سال ۱۳۷۵ آغاز شده ولی بعد از گذشت دو دهه ناتمام رها شده است. موزه مفرغ لرستان ، آزادسازی حریم قلعه ، ثبت جهانی پلهای تاریخی استان و مرمت خانه های تاریخی و…این طرحها چه زمانی عملی میشوند؟
نقل قول کردن
#4 سپهر از خرم آباد 1395-12-28 16:22
از اوایل سال95 مسوولان چند بار وعده دادند فاز نخست پروژه هتل صخره ای خرم اباد در نوروز1396 افتتاح میشود! امروز می گویند پیش بینی میشود تا18ماه آینده این هتل به بهره برداری برسد.جل الخالق...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا