یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اسلامی، شخصیت‌های لشگری و کشوری و خانواده شهدا در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛ کتاب «محمد، مسیح کردستان» زندگی نامه داستانی شهید محمد بروجردی است.
این کتاب زندگی شهید بروجردی را از تولد تا لحظه شهادت دنبال می‌کند.
نصرت الله محمود زاده نویسنده این کتاب، 17 سال زندگی شهید بروجردی را تحلیل و با 150 نفر از دوستان و همراهان ایشان مصاحبه کرده است.
در مراسم رونمایی این کتاب، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشگر ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص)، سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه، امیر هاشمی از فرماندهان ارتش و سردار احمدی مقدم رئیس ستاد بازسازی یمن و صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شرکت داشتند.

در پایان این مراسم از همسر و دختر شهید محمد بروجردی با اهدای لوح تقدیری قدردانی شد.

 

زندگی‌نامه شهید محمد بروجردی
محمد بروجردی در سال 1333 در روستای «دره گرگ» از توابع شهرستان بروجرد، به دنیا آمد.
در 17 سالگی ازدواج کرد و چندی بعد به خدمت سربازی فرا خوانده شد، اما چون مخالف خدمت در نظام ستم‌شاهی بود، از خدمت
شهید بروجردی پس از قیام 19 دی‌ماه سال 1356 در قم با اخذ مجوز شرعی از برخی علما و روحانیون پیرو حضرت امام خمینی (ره)، عملیات نظامی علیه رژیم را شروع کرد و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی بی‌وقفه به مبارزات خود ادامه داد.
 
http://yaftenews.ir/images/stories/93-6/boroojerdi-mohamad.jpgبرخی از اقدامات شهید بروجردی عبارت‌اند از:
 مبارزه جدی و عملی علیه حضور آمریکا در کشور.
 خلع سلاح قرارگاه پلیس (تهران).
 عملیات نظامی 15 خرداد 1357.
 انفجار در نیروگاه برق و کاخ جوانان منطقه شوش.
 خلع سلاح کلانتری 14 در میدان خراسان.
 شرکت در آزادسازی پادگان جمشیدیه و رادیوتلویزیون.
 
هنگامی‌که بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران حتمی شد، محمد بروجردی به عنوان مسئول حفاظت حضرت امام (ره) از طرف شهید بهشتی و شهید عراقی انتخاب شد و در طول مسیر با عشق و علاقه‌ای قلبی به این کار مبادرت ورزید و در مدرسه رفاه نیز در آن دوران حساس، به عنوان مسئول حفاظت، ایفای نقش نمود.
وی پس از مدتی سرپرستی زندان اوین را به عهده گرفت و چندی بعد او یکی از دوازده نفری بود که در خدمت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بنیان‌گذاری کردند.
بروجردی در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که عوامل داخلی ابرقدرت‌ها، فتنه و آشوب را در مناطق کردنشین به راه انداختند، با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر مقابله و سرکوب ضدانقلاب، عازم پاوه شد.
پس از تصویب طرح تشکیل سازمان پیش‌مرگان کرد مسلمان، مسئولیت این کار از طرف شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی به وی سپرده شد.
وی در کردستان تمام حرکات ضدانقلاب را به عنوان فرمانده عملیات زیر نظر داشت. در جریانات پاوه، درگیری سنندج و حوادث دردناک شهرهای کردستان همواره یکه‌تاز مقابله با ضدانقلاب بود و شهرها یکی پس از دیگری با دلاوری‌های محمد بروجردی و یارانش آزاد شد.
او که در این مدت با تشکیل یک ستاد عملیاتی در شمال غرب، فرماندهی پاسداران و بسیجیانی را که به کردستان می‌رفتند برعهده گرفته بود، موفق شد تا اکثر مناطق آلوده را پاک‌سازی کند.
محمد بروجردی پس از شهادت شهید کاظمی و شهید گنجی‌زاده مستقیماً فرماندهی عملیات بسیار سخت و صعب‌العبور مسیر پیرانشهر و سردشت را به عهده گرفت و شجاعانه در کنار رزمندگان اسلام لرزه بر اندام ضد انقلابیون انداخت.
محمد با فعالیت‌های مخلصانه‌ای همه را مجذوب خود کرده بود. خبر شهادتش، تمامی رزمندگان مستقر در منطقه را آن‌چنان منقلب کرد که گویی پدر خویش را از دست داده‌اند.
شهید بروجردی که در حیات پربرکتش منشا بسیاری از خیرات بود با تقدیر الهی پس از عمری کوتاه ولی سراسر مبارزه و تلاش و محرومیت، با قلبی آکنده از عشق به اسلام و محرومان به شهادت رسید و خصلت‌های بی‌شماری همچون ساده‌زیستی، تحمل مشکلات، آگاهی و بصیرت، عشق به امام و ولایت، صلابت و قاطعیت در مقابل ضدانقلاب و ستمگران را برای رهروانش به یادگار گذاشت.
سرانجام محمد بروجردی اول خرداد 1362 در حالی که با عده‌ای دیگر از هم‌رزمانش در مسیر جاده مهاباد، نقده حرکت می‌کردند بر اثر انفجار مین به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به فوز عظیم شهادت نائل آمد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا