یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی و سرمایه‌گذاری هدفمند و مشخص در راستای توسعه و ترویج آموزه‌های دینی و ارزش‌های اصیل اسلامی، نقش قابل توجهی در کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه دارد.

 به گزارش خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ˈمحسن قرائتیˈ دوشنبه شب در اجتماع مردم خرم‌آباد که در حوزه علمیه کمالیه برگزار شد، افزود: تلاش برای گسترش و نهادینه کردن ارزش‌های فرهنگی و اصول و آموزه‌های اسلامی و مذهبی در سطح جامعه، به طور طبیعی عامل تضمین سلامت اخلاقی و رفتاری و کاهش میزان گرایش افراد به سمت بزه و جرم خواهد شد.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسایل دینی و فرهنگی از جمله عدم توجه به نقش و جایگاه مهم مساجد در جذب جوانان و گسترش ارزش‌های دینی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: کمبود و یا نبود مساجد و پایگاهای مذهبی و دینی در مناطق مختلف شهری و روستایی و عدم ارتباط و آشنایی میان افراد با دین و آموزه‌های دینی، موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به این که انجام کار فرهنگی و پیشگیرانه اثربخشی بهتر و بیشتری دارد، تصریح کرد: با یک سوم اعتباراتی که از طریق قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای مقابله با جرائم و بزهکاری در جامعه هزینه می‌شود، می‌توان فعالیت ها و اقدامات موثر و اثربخشی را در حوزه فرهنگی و دینی در جهت رفع مشکلات موجود انجام داد.

حجت‌الاسلام قرائتی، نماز را یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: توجه افراد به این فریضه الهی، عاملی بازدارانده در زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش‌های والای نماز در نزد خداوند، گفت: هیچ مرتبه ای از کمال انسانی را نمی‌توان یافت که در نماز وجود نداشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: ارزش‌های بسیاری در فریضه نماز از جمله نظم، یاد خداوند، اکرام، تکریم، شکرگذاری، قدرشناسی، پرهیز از گناه و جرم، توجه به کارهای خیر، نیکوکاری و خدمت رسانی نهفته است.

وی تاکید کرد: در حقیقت گسترش و ترویج فرهنگ الهی نماز در سطح جامعه، یکی از بهترین و موثرترین اقدامات برای رشد و اعتلای جامعه و کاهش هر گونه مشکل و ناهنجاری است.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: لازمه تحقق این مهم‌، زمینه‌سازی برای ارتباط بیشتر افراد به ویژه جوانان و نوجوانان با این فریضه الهی از طریق پایگاه‌های دینی و مذهبی است.

وی گفت: مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تبلیغ و ترویج ارزش‌های اسلامی است که توسعه این مراکز یکی از کم هزینه‌‌ترین اقدامات برای پیشگیری از بروز جرم و آسیب های اجتماعی است.

به گفته وی، ساخت و توسعه مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم و موثر فرهنگی در تمامی نقاظ کشور یکی از راه‌کارهای مشخص در زمینه ترویج ارزش‌های فرهنگی و دینی و پیشگیری از بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص اجلاس سراسری نماز نیز گفت: این اجلاس با هدف رفع موانع و مشکلات موجود در زمینه توسعه و ترویج این فریضه الهی در جامعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: برقراری ارتباط با افراد و اقشار مختلف و تبیین و تشریح جایگاه و اهمیت نماز در دین اسلام، از اهداف اصلی برگزاری این اجلاس است.

برپایی آیین های ویژه سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با حضور استاندار، جمعی از مدیران استان و اقشار مختلف مردم لرستان برگزار شد.

بیست و دومین اجلاس سراسری نماز با حضور جمعی از شخصیت‌ها و مقامات و مسئولان کشوری، 13 و 14 شهریورماه به میزبانی استان لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا