یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اظهار داشت: همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین در این استان برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی نادر دهقانی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان و دانشگاه لرستان دومین همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین در استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: بررسی علوم بلاغت در ادبیات بومی، پیوند قصه و دیگر انواع داستانی با ادبیات بومی، زبان بومی و پیوند آن‌ها با زبان رسمی، پیوند موسیقی محلی و ادبیات بومی و بازتاب فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در ادبیات بومی، اسطوره و حماسه در ادبیات اقوام ایرانی، فلسفه و عرفان در ادبیات اقوام ایرانی، ادبیات تطبیقی (بومی و ملی)، طنز در ادبیات بومی، ضرورت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی، راهکارهای ترویج زبان بومی در بین دانش آموزان و سایر موضوعات مرتبط با ادبیات بومی را از محورهای این همایش اعلام کرد.
دهقانی ادامه داد: در بخش فرهنگی هنری این همایش، سرودهای بومی ویژه دانش آموزان استان لرستان برگزار خواهد بود.
وی از اساتید و دانشجویان و محققان درخواست کرد تا مقالات خود را از طریق ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۶ به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت kallahbad.ir و یا کانال تلگرامی @zagrosjd مراجعه کنند.
دهقانی همچنین آدرس دبیرخانه همایش ملی ادبیات بومی ایران‌زمین را خرم‌آباد- ابتدای کوی جهادگران- ساختمان جنبی مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی لرستان- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان- مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی و تلفکس آن را ۳۳۲۱۴۷۳۳-۰۶۶ عنوان کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 لر پایتخت قومیتها 1395-12-08 11:19
زنه بووه لورسو
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1395-12-08 12:52
اینم برنامه خوبیه .مردم لرستان هم با اداب و سنن استانهای دیگه اشنا بشن.
نقل قول کردن
#3 ارتش سبز لرستانات 1395-12-09 08:30
به نقل از اکبر-ظ:
اینم برنامه خوبیه .مردم لرستان هم با اداب و سنن استانهای دیگه اشنا بشن.

70 درصد ایران لر یا لرتبارند
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1395-12-09 15:46
به نقل از ارتش سبز لرستانات:
[quote name="اکبر-ظ"]اینم برنامه خوبیه .مردم لرستان هم با اداب و سنن استانهای دیگه اشنا بشن.

70 درصد ایران لر یا لرتبارند[/q
دوست عزیز از ملایر و نهاوند تا بندر گناوه در بوشهر و قسمتهایی از استانهای فازس و اصفهان خوزستان استانهای کهگیلویه و چها محال و لرستان وقسمتهایی از ایلام شامل لرها میشه اما 70 درصد نمیشن .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا