یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اولین جشنواره و نمایشگاه مُد و لباس ایرانی ـ اسلامی اسفندماه سال جاری در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‎شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، اولین جشنواره و نمایشگاه مُد و لباس ایرانی ـ اسلامی در استان لرستان در سه بخش طراحی لباس، دوخت لباس و بخش‌های ویژه‌ی جشنواره شامل طراحی و تولید لباس و متعلقات عفاف و حجاب و طراحی و تولید لباس بومی ـ محلی مردانه و زنانه برگزار می‌شود.
ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه‌ی ایده‌ها، طرح‌ها و الگوهای نوین مُد و لباس ایرانی ـ اسلامی، معرفی توانمندی‌های صنایع پوشاک و لباس بومی به مخاطبان، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مُد و لباس، ورود کالای ملی به سبد خانوار ایرانی و حمایت از تولیدات ملی در حوزه مُد و لباس از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.
بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال آثار ٢٠ تا ٣٠ بهمن‌ماه خواهد بود و داوری اولیه و اعلام نتایج آثار راه‌یافته به جشنواره و نمایشگاه نیز هفتم اسفندماه صورت خواهد گرفت.
بر همین اساس نمایشگاه مُد و لباس ایرانی ـ اسلامی از ١٤ تا ١٩ اسفندماه برگزار می‌شود و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز ١٩ اسفندماه خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه جشنواره به آدرس خرم‌آباد، میدان ٢٢ بهمن (کیو)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان مراجعه و یا با شماره ٣٣٢٠١٧٩٤-٠٦٦ تماس حاصل نمایند.
یادآور می‌شود، این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری بنیاد ملی مُد و لباس اسلامی ـ ایرانی، کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور بانوان استانداری استان لرستان برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1395-11-16 16:13
اگه روبنده هم به این لباسها اضافه میشد خانم ها خیلی استقبال می کردند .کولاک میشد .
نقل قول کردن
#2 کوکلا 1395-11-16 21:48
عرضه لباس های محلی لری و مناسب روزگار کنونی باشد باید هدف اول باشد شاید لباس های اصیل در این روزها طرفدار نداشته باشد ولی می توان لباس های اصیل را با نگاه امروزی عرضه کرد مثلآ روسری با طرح و نقش و نگار گلونی می تواند علاقمند داشته باشد ولی طرح گلونی اصیل طرفدار نداشته باشد یا مثلا کت و شلوار با طرح و نقش نگار چوغا می تواند جذاب باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا