یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در آستانه ۱۶ سالگی قرار دارد درحالی‌که رفت‌وآمد ۶ استاندار لرستان برای تکمیل این پروژه بی‌نتیجه بوده است.
به گزارش مهر، پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد امروز در نقطه‌ای قرار دارد که مسئولان پس از ۱۵ سال برای بهره‌برداری از فاز اول این پروژه تلاش می‌کنند.
پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سال ۸۰ کلنگ زنی شد و تا سال ۸۵ کار اجرایی آن آغاز نشد و امروز که ۱۵ سال از عمر این پروژه می‌گذرد به گفته مسئولان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
رفت و آمد ۶ استاندار و پروژه‌ای که ناتمام مانده است
کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خود بیان‌گر تاریخ ۱۵ ساله لرستان است، به‌نحوی‌که تاکنون ۴ دولت، ۶ استاندار، ۵ پیمانکار و ۳ مشاور پروژه را تجربه کرده و پرونده تاریخی سنگینی را با خود به دوش می‌کشد.
در زمان کلنگ زنی پروژه کتابخانه مرکزی نورالله عابدی استاندار لرستان بود و پس از آن قربانعلی سعادت، محمدرضا محسنی ثانی، سید حسین صابری و حبیب‌الله دهمرده مدیریت ارشد لرستان را عهده دارد بودند و همچنان کتابخانه مرکزی لرستان چشم انتظار توجه و رسیدگی مسئولان بود.
 
هوشنگ بازوند ششمین استانداری است که کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به چشم می‌بیند.
علی جهان‌آرا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه مرکزی لرستان سال ۸۰ کلنگ زنی شده و تا سال ۸۵ عملیات اجرایی آن آغاز نشده است، اظهار داشت: این پروژه ۱۵ سال است که آغاز شده و بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی که کارفرمای پروژه است تا کنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه این پروژه ۷ هزار و ۱۰۰ متر زیربنا دارد و تا کنون بالغ‌بر ۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است، تصریح کرد: بیش از ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است.
 
با افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سرانه فضای مطالعه دو برابر می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه تخصیص پیدا کرده است، افزود: امیدواریم با تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار فاز اول این پروژه که شامل سایت اداری و بخش زیرساختی آن است تکمیل شود.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه و ۱۵ پروژه دیگر سرانه فضای مطالعاتی در لرستان دو برابر می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان یادآور شد: آمادگی لازم برای تجهیز این کتابخانه وجود دارد و تنها منتظر بهره‌برداری از آن هستیم.
 
استاندار لرستان: باید به حال خودمان گریه کنیم
هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز امروز در بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه همه باید به حال خودمان گریه کنیم که تاکنون نتوانسته‌ایم این پروژه را بهره‌برداری کنیم، گفت: هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه‌کاره در لرستان وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد سال ۸۰ کلنگ زنی شده و امروز در سال ۹۵ هستیم و هنوز این پروژه بهره‌برداری نشده است، تصریح کرد: در جلساتی که داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که این پروژه را فازبندی کنیم.
استاندار لرستان ادامه داد: در بازدید امروز و توافق‌هایی که با پیمانکار پروژه صورت گرفت بنا شد تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۶ مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به‌مرور به پروژه اختصاص یابد تا فاز اول این پروژه در ۱۵ خردادماه سال ۹۶ بهره‌برداری شود.
بازوند با بیان اینکه برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: اگر بتوانیم فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را به اتمام برسانیم در سال آینده نیز برای تکمیل آن اعتبار خواهیم گذاشت.

وعده‌ای برای خردادماه ۹۶
علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز با اشاره به اینکه امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در نظر گرفته‌ایم، اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار از محل تملک دارایی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار از محل اعتبارات توازن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی به این پروژه تخصیص داده شده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز اول این پروژه خردادماه ۹۶ بهره‌برداری می‌شود.
پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با توجه به جمعیت بالای لرستان و کمبود سرانه فضای مطالعه در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
به هر روی باید منتظر ماند و دید که روند لاک‌پشتی تکمیل این پروژه ۱۵ ساله به نتیجه خواهد رسید یا همچنان این پروژه فرهنگی مهم در لرستان ناتمام خواهد ماند.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1395-11-11 16:53
آیا خیرین مدرسه ساز نمیتوانند برای تکمیل این پروژه مهم که ارزشش از ساخت مدرسه کمتر نیست وارد شوند؟!
نقل قول کردن
#2 امیری 1395-11-11 16:54
اقای استاندارمحترم کلنگ یک کتابخانه مرکزی
دیگری رابادستان مبارک برزمین بزنندچون این
کتابخانه برای جمعیت سالهای قبل خواستن
بسازنددیگه جوابگوی الان مرکزاستان نیست
پیشنهادمیشود این بنااگه اماده شدبرای پیش بردجلسات عمرانی
استان استفاده شود
نقل قول کردن
#3 سعید 1395-11-11 17:16
بخدا خجالت داره همونقدر که اقای بازوند به خاطر بی مسئولیتی مسئولامون حرصوجوش میخوره خود مسئولین بیخیالن . ای کاش مسئولیت ها دست آدمهای اهل و بومی خود شهرمون میافتاد .
نقل قول کردن
#4 علی 1395-11-11 17:26
شهر ما وکتابخانه؟ حالا کی واقعا تمام میشه .به جای ساخت زیر گذر غیر کاربردی وغیر کارشناسی بهارستان این پروژه های فرهنگی رو تمام کنید در ورودی شهر اصفهان از سمت تهران بیش از پنج کیلومتر پل روگذر ساختن اگر زیر گذر سازی کار درستی بود الان همه کلان شهر ها به جای روگذر سازی همش زیر گذر ساخته بودند خدا آخر عاقبت شهر عزیزم وتمام مردم دوست داشتنیشو به خیر کنه.
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1395-11-11 18:38
بله اقای استاندار باید به حال خودمون گریه کنیم چون تنها مرکز استانی هستیم که ترمینال مسافربری نداریم .تنها استانی هستیم که پروژهایش چندین برابر زمان پیش بینی شده به عقب برمیگردد.
نقل قول کردن
#6 سپهر 1395-11-11 19:41
شما کتابخانه های موجود هم به بدترین وضع ممکن دارید اداره میکنید. ی سر به کتابخانه غدیر بزنید. هیچگونه وسایل گرمایشی تو سالن مطالعه اون نیست، کاش یافته یک بار به اونجا سر بزنيد. جایی که روزانه دانشجویان و دانش آموزان جهت مطالعه میکنند اما دریغ از حتی یک بخاری.
نقل قول کردن
#7 همشهری خرم ابادی 1395-11-12 00:43
متاسفانه این کتابخانه طبق نقشه اولیه ساخته نشده و بنا به دلائل نامعلوم یک طبقه از ان حذف گردیده..
نقل قول کردن
#8 حمید ت 1395-11-12 01:05
ظاهر این کتابخانه مثل اون ترمینالیه که چند سال پیش قرار بود در گلدشت بسازن و نیمه کاره رها شد.....نکنه خودشه؟
نقل قول کردن
#9 عضو کتابخانه 1395-11-12 08:23
انصافا نه تنها کتابخانه غدیر دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی کامل می باشد بلکه همه کتابخانه از این لحاظ بسیار عالی میباشند
نقل قول کردن
#10 رادین دالوند 1395-11-12 08:38
البته چیز طبیعی شده واسه استان ما. مهمترین سرمایه استان نیروی انسانی ماهر و نخبگان استان هست که همه یا مهاجرت کردن یا در حال رفتن
نقل قول کردن
#11 سپهر 1395-11-12 10:37
به نقل از عضو کتابخانه:
انصافا نه تنها کتابخانه غدیر دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی کامل می باشد بلکه همه کتابخانه از این لحاظ بسیار عالی میباشند

خوب سر بزن و ببین. اتفاقا همین امروز به مسئول کتابخانه های استان گفت حتی بودجه خرید ی بخاری ایستاده رو نداریم. یافته پیگیری کن
نقل قول کردن
#12 صمد 1395-11-12 10:38
به نقل از عضو کتابخانه:
انصافا نه تنها کتابخانه غدیر دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی کامل می باشد بلکه همه کتابخانه از این لحاظ بسیار عالی میباشند

جوک میکنی..
نقل قول کردن
#13 سیما 1395-11-12 11:45
به نقل از عضو کتابخانه:
انصافا نه تنها کتابخانه غدیر دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی کامل می باشد بلکه همه کتابخانه از این لحاظ بسیار عالی میباشند

واقعا سرده.کار سختی نیست که متوجه بشيد اصلا وسیله گرمایشی در کتابخانه غدیر نیست. هرکس گذرش به میدان کیو خورد بره و ببينه. قبلا ی بخاری ایستاده داشت که عالی بود اما با سرد شدن هوا بردنش برا سه نفر پرسنل و این همه آدم تو سالن مطالعه موندن تو سرما. قطعا اهمیت مطالعه برای یافته ام به عنوان یک سایت فرهنگی پایینه که پیگیری نمیکنه.کافی شما یک سر به سالن مطالعه بزنید همین
نقل قول کردن
#14 بهروزی 1395-11-13 10:39
خدا وکیلی خود نمایندگان و مسؤلان و مدیران قضاوت کنند شانزده سال برای تکمیل یک کتابخانه یک طبقه زمان زیادی نیست؟
خرم آباد پانصد هزار نفر جمعیت دارد و فقط پنج کتابخانه کوچک دارد یعنی هر صد هزار نفر جمعیت یک کتابخانه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا