یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به تصویب «جدول ارزشیابی و رتبه‌بندی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران» از تدوین لایحه تأسیس نظام رسانه کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سرای روزنامه‌نگاران ایران‌، جلسه کارگروه کار‌حرفه‌ای روزنامه‌نگاری به ریاست محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل شد.

محمدزاده در اين جلسه گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات جامعه اطلاع رسانی، فقدان نظام صنفی است و به همین منظور این معاونت، با توجه به نگاه مثبت و تأکید وزیر محترم جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین لایحه تشکیل نظام صنفی رسانه را آغاز کرده است.

وی با اشاره به مزایای تأسیس نظام صنفی رسانه افزود: با تأسیس چنین نظامی بر مبنای قانون مصوب مجلس، خبرنگاران، در نظام حقوقی کشور جایگاهی شایسته می‌یابند و می‌توان ورود دستگاه‌های حاکمیتی را به مسایل صنفی آنان به حداقل رساند. معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اعمال نظارت‌های درون صنفی بر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در بسیاری اوقات از نظارت‌های حاکمیتی موثرتر و سودمندتر است؛ به خصوص که چنین نظامی می‌تواند رتبه‌بندی خبرنگاران و تعیین جایگاه آنان در فضای رسانه‌ای را به عهده گرفته و گاهی موثر در تامین سلامت حرفه‌ای ایشان باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس بر استفاده از ظرفیت کار گروه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در تدوین این لایحه تأکید کرد و گفت: همان طور که مجوز طبابت پزشکان، مهندسان و وکلا را نظام‌های صنفی آنها می‌دهد و به تخلفات حرفه‌ای آنان نیز رسیدگی می‌کند؛ خبرنگاران نیز با گذشت بیش از یک قرن و نیم از عمر این حرفه در کشور به چنین نظام صنفی نیاز دارند و بدیهی است که در صورت تأسیس، پروانه فعالیت رسانه‌ای خود را نیز از آن دریافت خواهند کرد.

در این جلسه، گزارش دبیرخانه کارگروه در خصوص اعطای تسهیلات به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران واجد شرایط شامل برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی برای 857 نفر‌، عضویت در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران برای 718 نفر و برخورداری از وام آن صندوق برای 150 نفر از خبرنگاران تأیید شده در بانک اطلاعات خبرنگاران، به کارگروه ارائه شد.

در ادامه جلسه به منظور رتبه‌بندی روزنامه‌نگاران و صدور کارت هویت حرفه‌ای متناسب با رتبه شاغلان حوزه خبر و اطلاع‌رسانی، «جدول ارزشیابی و رتبه‌بندی حرفه‌ای روزنامه‌نگاران» به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین تقاضای 150 نفر از متقاضیان دریافت کارت شناسایی روزنامه‌نگاری با رتبه "خبرنگار" به تصویب کارگروه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری رسید.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا