یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان گفت: ۵ پروژه احداث کتابخانه‌های عمومی لرستان در حال اتمام است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی جهان‌آرا" در نشست با استاندار لرستان با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت استان باید ۷۵ باب کتابخانه عمومی در لرستان داشته باشیم، اظهار داشت: این در حالی است که اکنون ۳۱ باب کتابخانه در لرستان وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۱۶ پروژه احداث کتابخانه عمومی در دستور کار است، تصریح کرد: روند اجرای این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات کند است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان یادآور شد: این پروژه‌ها از ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.
جهان‌آرا با اشاره به اینکه ۵ پروژه احداث کتابخانه عمومی در لرستان در حال اتمام است، گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به کتابخانه روستایی دینارآباد بروجرد و کتابخانه عمومی دارایی خرم‌آباد اشاره کرد که امسال بهره‌برداری می‌شوند.
وی یادآور شد: با بهره‌برداری این ۵ پروژه، ۳ هزار و ۱۶۵ متر به فضای کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با بیان اینکه پروژه کتابخانه‌های درجه‌یک الیگودرز و باهنر بروجرد به ترتیب ۹۵ و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با خاطر کمبود اعتبار معطل‌مانده‌اند، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
 
                            
پیگیری تخصیص اعتبار به کتابخانه‌های لرستان از سوی شهرداری‌ها
مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری لرستان از پیگیری برای تخصیص اعتبار به کتابخانه‌های عمومی لرستان از سوی شهرداری‌ها خبر داد.
هرمز نصیری در جلسه بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند، اظهار داشت: ۱۶ شهر در لرستان وجود دارد که ۹۵ درصد اعتبارات شهرداری‌های آن‌ها دولتی بوده و ۵ درصد اعتبار آن‌ها از محل درآمدهای خودشان تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال ۱۸ درصد بودجه شهرداری بروجرد و ۲۸ درصد بودجه شهرداری خرم‌آباد تحقق یافته است، تصریح کرد: در رابطه با سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از محل شهرداری‌های استان تا پایان سال پیگیری می‌کنیم که اعتباری از این محل به کتابخانه‌های استان اضافه شود.
علی جهان‌آرا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان نیز با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید نیم درصد بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اختصاص یابد، افزود: شهرداری‌ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند.
وی یادآور شد: تاکنون ۱۶ جلسه با شهرداری‌های استان در این رابطه داشته‌ایم اما اعتبارات لازم تحقق نیافته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با اشاره به اینکه هر سال میزان اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان از سوی شهرداری‌ها کاهش می‌یابد، اظهار داشت: اعتبار تخصیص‌یافته به کتابخانه‌های عمومی لرستان در سال ۹۳ مبلغ ۳۵۷ میلیون بوده که این میزان در سال ۹۴ به ۲۲۹ میلیون تومان رسیده است.
جهان‌آرا تصریح کرد: امسال نیز این اعتبار به ۱۵۳ میلیون تومان کاهش ‌یافته است.

دیدگاه‌ها  

#1 بازگیر 1395-10-28 09:16
کتابخانه روستای دیناروند...
نه دارایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#2 صدری 1395-10-29 13:38
کتابخانه مرکزی خرم آباد تنها یک طبقه دارد و حدود پانزده سال است که نیمه تکمیل است و معلوم نیست کی افتتاح میشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا