یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شاعر لرستانی نماینده دهمین جشنواره بین‌المللی شعر یار و یادگار در استان لرستان شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، عبدالرضا شهبازی شاعر نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی طی حکمی از جانب عبدالجبار کاکایی دبیر جشنواره بین‌المللی یار و یادگار به‌عنوان نماینده این جشنواره بین‌المللی در استان لرستان شناخته شد.
شهبازی هم‌اکنون به‌عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه و مدیر روابط عمومی در حال خدمت است.
 
جشنواره بین‌المللی شعر یار و یادگار
دهمین جشنواره بین‌المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطاتِ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه در سال جاری برگزار می‌شود. در فراخوان جشنواره بین‌المللی یارو یادگار آمده است: شعر یکی از تواناترین رسانه‌ها در سال‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، بازنمایی تفکر انقلابی و اسلامی به مدد اندیشه‌های امام راحل"ره " در شعر شاعران متعهد، به شبکه ذهنی و زبانی منسجم و گسترده‌ای انجامید که با نام "ادبیات انقلاب اسلامی" می‌شناسیم، معاونت فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی"ره" برای بازکاوی، تکریم شخصیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و یادگاران ارزشمند امام و احترام به میراث عظیم تفکر انقلابی و اسلامی، از همه‌ی شاعران دعوت می‌کند، سروده‌های تازه‌ی خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی یار و یادگار ارسال کنند تا ضمن بزرگداشت یار و یادگاران امام خمینی "ره"، سروده‌های برتر از سوی هیات علمی جشنواره معرفی و تجلیل شوند.
 
موضوعات جشنواره:
حضرت امام و اهل‌بیت، انتظار در تفکر امام خمینی، مقاومت و بیداری اسلامی در اندیشه امام، حضرت امام و اراده مردم، امام و دوری از تحجر، آزاداندیشی در اندیشه امام، رابطه امام و مستضعفان، ساده زیستی امام، رابطه جهان معاصر با حضرت امام، اسلام رحمانی و امام و راه امام "ره" و بخش آزاد که برای نخستین بار در این جشنواره آغاز به کار کرده است.
 
بخش‌های جشنواره:
 سنتی (غزل، مثنوی، رباعی و ...)
 نو (سپید، آزاد و نیمایی)
 ترانه (شعر محاوره)
 گویش‌های بومی ایران
 بین‌الملل (شاعران غیر ایرانی)
 
 به نفرات اول تا سوم در همه بخش‌ها، تندیس جشنواره بین‌المللی شعر یار و یادگار و جوایز ویژه اعطاء و آثار برگزیده در قالب مجموعه‌ای انتشار خواهد یافت.
 
آئین‌نامه و مقررات شرکت در جشنواره:
1 آثار ارسالی، می‌بایست از طریق پست الکترونیک یا در صورت عدم امکان ارسال الکترونیکی، در برگه A4 و به‌صورت تایپ‌شده ارسال شوند.
2 دبیرخانه جشنواره، حق انتشار گزیده‌ای از آثار رسیده را با قید نام پدیدآورندگان برای خود محفوظ می‌داند.
3 مهلت ارسال آثار از سی‌ام مهر، لغایت سی‌ام دی‌ماه سال جاری خواهد بود.
دبیرخانه جشنواره از طریق پست و رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پذیرای آثار شرکت‌کنندگان محترم خواهد بود.
آثار دریافتی پس از اتمام زمان فراخوان، توسط شاعران و پیشکسوتان ادبی کشور، بررسی و داوری خواهد شد و در مراسم پایانی جشنواره، برگزیدگان معرفی و تقدیر می‌شوند.
نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران، خیابان شهید باهنر، خیابان یاسر، کوچه سوده، پلاک 5، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر یاد و یادگار.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا