یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه‌ی هفته‌ی قرآن و عترت استان، گفت: علت بسیاری از چالش‌ها و بحران‌های پیش روی بشر خلأ معنویت است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام «حمیدرضا حنان» در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مد الظله العالی) در خصوص نیاز به تقویت معنویت و پیام پیامبران در جهان امروز، گفت: ریشه‌ی بسیاری از چالش‌های علمی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی در جهان امروز خلاء معنویت است که به عنوان نمونه در موضوع علم با دیدگاه طبیعت‌گرایان و در موضوع سیاست با دیدگاه جدایی دین از سیاست نمود پیدا می‌کند.
وی افزود: از آنجا که قرآن کریم هم جهان‌شمول و هم انسان شمول است، وظیفه‌ی همه‌ی ما حرکت در مسیر قرآن و بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی است که می‌تواند به تحقق جامعه‌ی قرآنی منجر شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به برشمردن ویژگی‌ها و مشخصه‌های یک جامعه‌ی قرآنی از دیدگاه شهید مطهری پرداخت و گفت: اقامه‌ی واجبات، ترک محرمات، گسترش عدالت در همه‌ی شاخ‌ها، برقراری امنیت روانی و جسمی که زیربنای رشد تفکر در هر جامعه‌ای است، حقیقت‌گرایی و واقعیت‌گرایی و آرمان‌گرایی با هم اخلاص در امور فردی و اجتماعی، پرهیز از تظاهر و ریاکاری، پرهیز از دروغ، حاکمیت قانون و پرهیز از حرکت‌های خودسرانه، حاکمیت ارزش‌ها در عمل و نه در شعار، حاکمیت عقلانیت و دوری جستن از احساسات، جمود و تحجر و حاکمیت علم مشخصه‌ها و ویژگی‌هایی است که این استاد شهید برای یک جامعه‌ی قرآنی برشمرده است.
حنان سپس به موضوع هفته‌ی قرآن و عترت لرستان پرداخت و تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای وظایف و رسالت‌های که بر عهده دارد در زمینه تقویت، حمایت و نظارت بر فعالیت قرآنی و دینی اهتمام ویژه‌ای داشته و باید به این نکته اشاره‌کنم که در دولت تدبیر و امید بیشترین هزینه‌ای که در این اداره کل صورت گرفته است در حوزه‌ی قرآن و عترت بوده است.
وی تأکید کرد: گرچه ما در سایر حوزه‌ها مانند موسیقی نیز بسیار خوب عمل کرده و امروز به‌عنوان پایتخت کنسرت‌ها از لرستان یاد می‌شود، اما در این زمینه ما از مشارکت بخش خصوصی بهره گرفته‌ایم و در این خصوص نه هزینه کرده‌ایم و نه کسب درآمد داشته‌ایم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان، استاندار لرستان، معاون سیاسی انتظامی استانداری و مدیران کل و روسای دستگاه‌ها و نهاد متولی موضوع قرآن و عترت در استان، به ارائه‌ی گزارش دبیرخانه‌ی هفته پرداخت و گفت: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی شعر ٤٢٠ اثر، فیلم کوتاه ١١ اثر، هنرهای نمایشی ١٢ اثر، هنرهای تجسمی ٢٧٠ اثر، رسانه‌ها ٩٧ اثر، پایان‌نامه و مقاله ٧٧ اثر، صنایع‌دستی چوبی ٦٠ و صنایع‌دستی فلزی ٦٠ اثر و داستان کوتاه ٢١ اثر بوده است که در قیاس با سایر استان‌ها کیفیت بهتری داشته و جا دارد در این خصوص از مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل و همکاران ایشان تقدیر و تجلیل ویژه به عمل آورد.
 
تقدیر شدگان:
در جریان اختتامیه جشنواره‌های هفته قرآن و عترت لرستان که ظهر یکشنبه در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد از فعالان این حوزه در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی فلزی و چوبی، رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، شعر، فیلم کوتاه، تئاتر، مقاله و پایان‌نامه، هنرهای تجسمی، قرائت و حفظ قرآن و ... با موضوع معارف قرآنی به شرح ذیل تجلیل شد.
فعالان قرآنی: حسین‌علی قائد رحمت، احد کاظمی، زهرا ستاری، حامد یعقوبی، امین رئوف، زهرا محمدباقری، مهتاب عیدی، مرضیه حافظی، مهناز دهقان پور، مهوش شیرمحمدی، رضا رحیمی و محمد عربان
پایان‌نامه: ندا سلیمانی فر
مقالات علمی: یوسف غلامیان
جشنواره داستان کوتاه: احمد داوری
رسانه‌های مکتوب: عزت چنگایی
رسانه‌های دیجیتال: سید علی نادر دهقانی الوار
هنرهای تجسمی: فرزاد مرادی
بخش عکاسی: سجاد درویشی
بخش فیلم کوتاه: امیر علی میردریکوند
خبرگزاری‌ها: خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایکنا و خبرگزاری ایرنا (بخش لرستان)
این مراسم با حضور مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی لرستان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار گردید.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا