یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گروه سوربانگ لرستان در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌روند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، گروه سوربانگ لرستان روز چهارشنبه 22 دی‌ماه از ساعت 21 در برج آزادی هنرنمایی خواهند کرد.
مهران غضنفری (شاعر، آهنگساز و خواننده)، احسان عبدی‌پور (سرپرست گروه)، داود رضایی (کمانچه و تنظیم)، امیررضا ابراهیمی (سنتور) محمد دولتشاه (تار)، مختار زند سلیمی (دف)، بابک شکری (تنبک) و اکبر خسروی (تارباس) اعضای این گروه را تشکیل می دهند.
 
برنامه‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر
بنیاد رودکی با نزدیک شدن دهه فجر میزبان موسیقی‌دان‌هایی می‌شود که خود را طی یک سال متمادی برای شرکت در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر آماده کرده‌اند.
برنامه‌های این جشنواره از 22 دی‌ کار خود را شروع می‌کند و در یک هفته گروه‌های موسیقی و خوانندگان سنتی و پاپ و موسیقی تلفیقی ایرانی و خارجی برنامه‌های خود را روی صحنه می‌برند.
در این یک هفته تالارهای وحدت، رودکی و برج آزادی در اختیار نوازندگان و موسیقی‌دانان و علاقه‌مندان حوزه موسیقی است. در این مدت، چهارشنبه 22 دی نخستین برنامه تالار وحدت به ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری اختصاص دارد که ساعت 18 و 30 دقیقه به روی صحنه می‌رود. در این برنامه ارکستر ملی قطعاتی از آلبوم نیلوفرانه افتخاری را به همراه خوانندگی وی اجرا می‌کند.
پس از آن در ساعت 21 و 30 دقیقه سالار عقیلی با ارکستر راز و نیاز در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد؛ اما در همین روز، تالار رودکی میزبان یک گروه ایرانی و یک خواننده هندی می‌شود و در همان ساعت‌ها به ترتیب گروه کر فلوت تهران به روی صحنه می‌رود و سپس شهید پرویزخان از هند به اجرا می‌پردازد.
روز پنج‌شنبه به ترتیب ژیوان گاسپاریان از ارمنستان و گروه خنیاگران مهر از ایران در تالار وحدت روی صحنه می‌روند و ارکستر فیلارمونیک کردستان و گروه چریکه از کرمانشاه در تالار رودکی به اجرای برنامه می‌پردازند.
روز جمعه 24 دی ابتدا گروه ارکستر پارس در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و سپس رامبرانت تریو از کشور هلند کنسرتی اجرا می‌کند. در همین روز تالار رودکی میزبان گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو و گروه موسیقی سهند می‌شود.
روز شنبه، 25 دی برنامه‌ها در تالار وحدت با اجرای ارکستر سمفونیک تهران و سپس گروه رستاک دنبال می‌شود و تالار رودکی میزبان کر ارکستر سمفونیک رازمیک اوحانیان و بعد از آن ارکستر خانه هنرمندان ایران می‌شود.
روز یکشنبه 26 دی تالار وحدت به ترتیب میزبان ارکستر مهر و سپس کرنامیرا و فیلارمونیک است و در تالار رودکی گروه بادی کارا و بعد از ان امین قیطاسی با ترانه‌های ماندگار اجرا می‌شوند.
روز دوشنبه 27 دی‌، تالار وحدت تنها در یک سانس اجرا در ساعت 21 و 30 دقیقه میزبان ارکستر نیلپر می‌شود و تالار رودکی میزبان دو گروه خارجی به ترتیب شوسان تریو از فرانسه و آزار از ارمنستان است.
اما روز سه‌شنبه 28 دی تالار وحدت در اختیار نوازندگان خارجی خواهد بود. ابتدا گروه داکوننده دل موراتو از اسپانیا و سپس گیوم‌پره از فرانسه به روی صحنه می‌روند. در تالار رودکی نیز ابتدا آنسامبل پرکاشن تهران و سپس برگزیدگان جشنواره جوان به اجرای برنامه می‌پردازند.
روز چهارشنبه 29 دی‌، تالار وحدت با میزبانی گروه‌های خارجی کار خود را دنبال می‌کند. ابتدا گروه کوبه‌ای از ژاپن و دولتمند خالف از تاجیکستان به اجرای برنامه می‌پردازند و در ادامه آنتونیو زومیاخو از پرتغال به روی صحنه می‌رود. در تالار رودکی گروه خنیاگران پنج اقلیم و ارکستر نغمه باران می‌نوازند.
پنج‌شنبه 30 دی‌ که آخرین روز اجرای موسیقیدانان در جشنواره سی و دوم است آنسامبل زهی شهرزاد از اوکراین روی صحنه می‌رود و در ادامه ارکستر سمفونیک تهران و ایتالیا به همراه هم به اجرای موسیقی می‌پردازند. همچنین در همین روز تالار رودکی میزبان گروه شواش از مازندران و سپس گروه لیان می‌شود.
تمام برنامه‌های ذکر شده به ترتیب در ساعت‌های 18 و 30 دقیقه و 21 و 30 دقیقه در دو تالار وحدت و رودکی اجرا می‌شوند.
اما برج آزادی نیز در همین روزها و در ساعت‌های مشابه میزبان گروه‌های دیگری است. روز چهارشنبه گروه دیلمون گیلان و سوربانگ لرستان به روی صحنه می‌روند. برج آزادی روز پنج‌شنبه میزبان حاوا قشقایی و ایل‌بانگ بختیاری ( با هنرمندی کوروش اسدپور، مجید دولتشاه، محمدحسین بهرامی، میلاد داول، بابک شکری، مهران ترک زبان و به سرپرستی  محسن کیهان‌نژاد- هنرمند لرستانی) می‌شود. روز جمعه گروه کاکوبند و سپس کاوه آفاق به اجرای برنامه می‌پردازند.
روز شنبه برج آزادی تنها در سانس 21 و 30 دقیقه میزبان میلاد درخشانی می‌شود. یکشنبه 26 دی ابتدا کیان پورتراب و سپس گروه بمرانی به روی صحنه می‌روند. روز دوشنبه برج آزادی میزبان گروه‌های داماهی و کماکان می‌شود؛ اما از روز سه‌شنبه به بعد تنها در سانس 21 و 30 دقیقه برج آزادی میزبان نوازندگان و موسیقی‌دانان است که در این روز برنامه قلم را بچرخان از اشکان خطیبی به روی صحنه می‌رود. روز چهار‌شنبه حجت اشرف‌زاده و روز پنج‌شنبه آریا عظیمی‌ نژاد به اجرای برنامه می‌پردازد.
مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر 1 بهمن ساعت 19 در تالار وحدت برگزار می‌شود.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا