یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه شورای سیاست‌گذاری ثبت و حریم، با حضور دکتر زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور و دیگر اعضای این شورا پیش از ظهر امروز در محل این سازمان برگزار شد.
به گزارش یافته به نقل از میراث آریا، در این جلسه موضوع آزادسازی قلعه "فلک‌الافلاک" خرم‌آباد و رفع موانع برای ثبت جهانی این قلعه تاریخی در حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بررسی شد.
در ابتدای این جلسه محمد حسن طالبیان با ارائه گزارشی در خصوص آخرین اقدامات برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک و آماده‌سازی این قلعه تاریخی برای ثبت جهانی آن گفت: در این خصوص اقدامات مناسبی صورت گرفته و با همراهی استانداری لرستان در حال رفع مشکلات و موانع پیش روی ثبت جهانی این قلعه تاریخی هستیم.
وی گفت: فلک‌الافلاک نامزد بسیار مناسبی برای ثبت جهانی است و موضوع تهیه پرونده این قلعه تاریخی از سال‌ها پیش در دستور کار قرار دارد و مشکلات پیرامون حریم این اثر مانند موضوع جابجایی پادگان نظامی در محدوده قلعه در دست بررسی و اقدام است.
وی افزود: در این جلسه به دنبال رفع موانع پیش روی ثبت این قلعه در لرستان هستیم که با همراهی استانداری لرستان و حمایت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امیدواری‌ها برای رفع این موانع افزایش یافته است.
طالبیان با بیان این که ثبت جهانی دو بخش دارد یک بخش ثبت اثر است و بخش دوم برنامه‌ریزی و مدیریت برای حفظ، نگهداری و مرمت اثر، خاطرنشان کرد: ثبت جهانی آثارمی تواند نشاط اجتماعی و نیز توسعه گردشگری و درآمدزایی را در مناطق و استان‌های مختلف به دنبال داشته باشد.
 
ثبت جهانی آثار نشاط و رضایت عمومی مردم را به دنبال دارد
در این جلسه هم‌چنین دکتر زهرا احمدی پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سخنانی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی آثار، از قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یک قلعه تاریخی ارزشمند نام برد که قابلیت ثبت در فهرست جهانی یونسکو را دارد.
وی افزود: آزادسازی فلک‌الافلاک اولویت برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی این قلعه تاریخی است و مشکلات و موانع پیش روی ثبت این اثر باید مرتفع شود.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار داشت: ریاست محترم جمهوری نیز در سفر به استان لرستان بر آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک تاکید داشته‌اند.
احمدی پور با بیان اینکه باید موضوعات در این جلسه بررسی و مشکلات و موانع مرتفع شود، افزود: آثار تاریخی به یک اندازه برای ما مهم هستند و استان‌هایی که تا کنون اثر ثبت جهانی نداشته‌اند باید مورد بررسی قرار گیرند و آثاری که در استان‌های مختلف قابلیت ثبت در فهرست جهانی یونسکو را دارند، مشخص شوند.
معاون رئیس جمهوری در پایان تصریح کرد: ثبت جهانی آثار در مناطق مختلف کشور نشاط و رضایت عمومی مردم را به دنبال دارد.
شایان ذکر است در این جلسه هم‌چنین، بررسی و تعیین اولویت آثار پیشنهادی برای ثبت در فهرست‌های میراث جهانی مورد بررسی قرار گرفت و آثار تاریخی ملموس و ناملموس برای ثبت جهانی در حضور دکتر احمدی پور بررسی شد.

دیدگاه‌ها   

#1 سپهر 1395-10-11 19:46
جهان و هر چه در اوست بین به چشم یقین / چو حلقه اند و نگین ملک " خرم آباد " است...بی صبرانه منتظر فرا رسیدن روز تاریخی ثبت جهانی دژ شاپورخواست به عنوان شاهکار معماری و مهندسی دنیا هستیم.
نقل قول کردن
#2 لربختیاری 1395-10-11 19:58
آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهای نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..
نقل قول کردن
#3 سپهر 1395-10-11 20:05
انصاف این است که اولویت ثبت جهانی آثار تاریخی را به لرستان بدهند که هنوز یک اثر هم در یونسکو ندارد.تابستان آینده استان یزد به سومین اثر جهانی می رسد.امیدوارم یک سهمیه ایران برای ثبت جهانی اثر تاریخی در تابستان سال97 را سرانجام به خرم آباد اختصاص دهند.
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1395-10-11 20:14
چند ماه پیش اعلام شد چهل ملیارد تومان از طرف دولت برای آزاد سازی حریم قلعه بودجه به استانداری اختصاص داده شده ولی بازم مثل همیشه ،هیچ خبری از آزاد سازی حریم قلعه نشد.
نقل قول کردن
#5 سردار 1395-10-11 20:15
رهبر خیلی وقت پیش توصیه کردند ولی مسئولین کار خاصی انجام ندادن و این بار هم در حد جلسه حرفی زدن . واقعا اگر این قلعه در شهری مثل اصفهان یا تبریز بود الان با اهرام مصر رقابت میکرد تو دنیا .
نقل قول کردن
#6 خرم آباد مدرن 1395-10-11 21:23
به نقل از لربختیاری:
آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهای نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..

امسال آخر نبود این یعنی انقلاب در لرستان. برای ایجاد شغل باید کارآفرینی کنیم و زیر ساخت آماده کنیم تا سرمایه داران ملی و بین المللی بیایند.
نقل قول کردن
#7 لر لرد 1395-10-11 21:26
به نقل از سردار:
رهبر خیلی وقت پیش توصیه کردند ولی مسئولین کار خاصی انجام ندادن و این بار هم در حد جلسه حرفی زدن . واقعا اگر این قلعه در شهری مثل اصفهان یا تبریز بود الان با اهرام مصر رقابت میکرد تو دنیا .

خرم آبادبه عنوان پایتخت سرزمینی تمدنی و طبیعت ایران به گردشگری یونسکو توجهی ندارد و این عامل پایتخت گردشگری نشدن خرم آبادو لرستان است.
نقل قول کردن
#8 پاپی 1395-10-11 21:41
بهتره فکر یه زمین مناسب برای انتقال سپاه امام حسین باشید. مثلا توی مناطق گلدشت یا خیرآباد که نزدیک وسط شهر هم هست.
نقل قول کردن
#9 شهرام 1395-10-12 02:39
به نقل از خرم آباد مدرن:
به نقل از لربختیاری:
آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهای نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..

امسال آخر نبود این یعنی انقلاب در لرستان. برای ایجاد شغل باید کارآفرینی کنیم و زیر ساخت آماده کنیم تا سرمایه داران ملی و بین المللی بیایند.

شایدآخرنبودن امسال استان نتیجه وخیم ترشدن سایراستان هاست؟انقلاب شغلی تومحله ماکه هنوزاتفاق نیفتاده آدرستونوبدیدانش االله باهم همسایه بشیم.
نقل قول کردن
#10 شهرام 1395-10-12 02:45
به نقل از لربختیاری:
آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهای نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..

من ازطرف رییس جمهوربه شماپاسخ می دهم!ای آقای لربختیاری عزیزرشداقتصادی امسال ۷ونیم درصده.(البته رشداقتصادی بدون خروج ازرکودوبهبودنرخ بیکاری)لطفاانقد ردلواپس،افراطی، متحجروانقلابی نمانباش.
نقل قول کردن
#11 کارمند 1395-10-12 03:26
حالا چرا اینقد مخفیانه اومدن خانم دکتر ،اوضاع اداره داغون ما رو هم یه نگاه میکردن چی می شد ،متاسفم واقعا فقط متاسف
نقل قول کردن
#12 شهروند 1395-10-12 11:02
نزدیک انتخاباته وعده و وعید زیاده. آقایان بیرانوند و ملکشاهی به نظر شما دور قلعه آزاد میشه؟ آیا شما توانایی این کار رو دارید؟
نقل قول کردن
#13 امیری 1395-10-12 12:46
از سایت یافته خواهش میکنیم درباره هتل پلکانی کیو تحقیق کنید. یک سال از شروع کار ساخت این هتل میره اما فقط چند تا کانکس آوردن.
نقل قول کردن
#14 لربختیاری 1395-10-12 12:46
به نقل از شهرام:
به نقل از لربختیاری:
آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهای نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..

من ازطرف رییس جمهوربه شماپاسخ می دهم!ای آقای لربختیاری عزیزرشداقتصادی امسال ۷ونیم درصده.(البته رشداقتصادی بدون خروج ازرکودوبهبودنرخ بیکاری)لطفاانقدردلواپس،افراطی،متحجروانقلابی نمانباش.

من طرفدار هیچ حزب مزخرفی نیستم.. واسه این طرز فکرت متاسفم...مث سایر همتبارانم خواهان رسیدگی به مناطق لر نشین هستم
نقل قول کردن
#15 لربختیاری 1395-10-12 13:20
به نقل از شهرام:
[quote name="لربختیاری"]آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهایح نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..

من ازطرف رییس جمهوربه شماپاسخ می ده م!ای آقای لربختیاری عزیزرشداقتصادی امسال ۷ونیم درصده.(البته رشداقتصادی بدون خروج ازرکودوبهبودنرخ
بیکاری)لطفاانقد ردلواپس،افراطی، متحجروانقلابی نمانباش...کمتر فیلم تکراری کیمیا رو ببین معلومه تاثییر گذاشته..من طرفدار قوم لر هستم و بس واسم فرقی نمیکنه ک احمدی نژاد رئیس جمهور باشه یا روحانی یا هرشخص دیگری افتتتتتتاد
نقل قول کردن
#16 اکبر ظهرابی 1395-10-12 15:49
در اصل زمینها و پادگان امام حسین در تملک ارتش بود
.ولی اون زمان شهر جمعیت خیلی کمی داشت اما حالا جمعیت خیلی زیاد شده و این پادگان هم وسط شهر را اشغال کرده . کلا پادگانها می بایست خارج از شهر باشند .خرم اباد در محاصره پادگانهاست.
نقل قول کردن
#17 سپهر 1395-10-12 18:01
به نقل از امیری:
از سایت یافته خواهش میکنیم درباره هتل پلکانی کیو تحقیق کنید. یک سال از شروع کار ساخت این هتل میره اما فقط چند تا کانکس آوردن.

تابستان و زمستان سال1394 هتل5ستاره کیو در منطقه گردشگری کیو و هتل4ستاره پارسیان در مجتمع بام خرم آباد کلنگ زده شدند اما خیلی زود به خاطره ها پیوستند و الآن هیچ کدام از این هتلها حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی ندارند.جالب اینجاست بدون داشتن حتی یک هتل مناسب برای میزبانی شایسته از گردشگران خیال داریم مقصد گردشگری بشویم!به همین خیال باشیم...هر چند ثبت جهانی قلعه زمینه حضور بیشتر گردشگر را فراهم میکند اما وقتی هتل لوکس نداشته باشیم آبروی شهر و استانمان بر باد میرود.
نقل قول کردن
#18 شهرام 1395-10-12 21:51
به نقل از لربختیاری:
به نقل از شهرام:
به نقل از لربختیاری:
آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهای نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..

من ازطرف رییس جمهوربه شماپاسخ می دهم!ای آقای لربختیاری عزیزرشداقتصادی امسال ۷ونیم درصده.(البته رشداقتصادی بدون خروج ازرکودوبهبودنرخ بیکاری)لطفاانقدردلواپس،افراطی،متحجروانقلابی نمانباش.

من طرفدار هیچ حزب مزخرفی نیستم.. واسه این طرز فکرت متاسفم...مث سایر همتبارانم خواهان رسیدگی به مناطق لر نشین هستم

دوست عزیزازشماعذرخوا هی می کنم اگرسوتفاهم شده.
نقل قول کردن
#19 لربختیاری 1395-10-12 23:52
به نقل از شهرام:
به نقل از لربختیاری:
به نقل از شهرام:
به نقل از لربختیاری:
آقای رئیس جمهور استان لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور رو داره جوانانش همه بیکارن برای فرار از بیکاری مجبور هستن وارد نیروهای نظامی بشن مسئولین رو برای کلنگ زنی کارخونه های مهم به لرستان بفرست..

من ازطرف رییس جمهوربه شماپاسخ می دهم!ای آقای لربختیاری عزیزرشداقتصادی امسال ۷ونیم درصده.(البته رشداقتصادی بدون خروج ازرکودوبهبودنرخ بیکاری)لطفاانقدردلواپس،افراطی،متحجروانقلابی نمانباش.

من طرفدار هیچ حزب مزخرفی نیستم.. واسه این طرز فکرت متاسفم...مث سایر همتبارانم خواهان رسیدگی به مناطق لر نشین هستم

دوست عزیزازشماعذرخواهی می کنم اگرسوتفاهم شده.

خواهش میکنم دوست و همتبار عزیز..منم از شما عذر میخوام
نقل قول کردن
#20 عاشق 1395-10-13 09:20
خدا رو شکر شهرالم و لر بختیاری آشتی کردن :-|
نقل قول کردن
#21 شهرام 1395-10-13 18:06
به نقل از عاشق:
خدا رو شکر شهرالم و لر بختیاری آشتی کردن :-|

خخخ.ازاولم باهم قهرنبودیم.من باایشون دراعتراض به ادبیات دولت دربرابرمنتقدین شوخی کردم.ایشون دچارسوتفاهم شدند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

بازگشت به بالا