یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 
مستند عملکرد صدا و سیمای مرکز لرستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی انتقاد مسئولان را در پی داشت و مدیرکل این مرکز به انتقادات مطرح شده پاسخ داد.
به گزارش مهر، ظهر امروز جلسه اقتصاد مقاومتی استان با ارائه عملکرد صدا و سیمای مرکز لرستان آغاز شد و در این راستا مستندی از فعالیت‌های این نهاد در جلسه پخش شد که واکنش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و به دنبال آن واکنش استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران را در پی داشت.
مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع انسانی استانداری لرستان در این جلسه با اشاره به اینکه در این مستند باید کلنگ‌زنی‌های بی‌حاصل و ظرفیت‌های بی تکلیف گذشته را بیان می‌کردید، اظهار داشت: در این مدت حجم بالایی از این کلنگ زنی‌ها به سرانجام رسیده اما این مسائل را خیلی به‌وضوح در برنامه‌های صداوسیما نمی‌بینیم.
 
انتشار خدمات دولت در فضای مجازی خیلی بیشتر است
وی با بیان اینکه قضاوت کنید که فاصله گذشته تا کنون چه بوده است، تصریح کرد: انتشار خدمات دولت در فضای مجازی خیلی بیشتر است در حالی که صدا وسیما به عنوان مرجع قابل اطمینان اثر بهتری دارد و مردم در جریان مصور و مستند فعالیت‌ها قرار می‌گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه نقطه قوت نظام در این است که مردم خدمات مستند را ببینند، افزود: مخصوصاً خدمات دولتی که بدون پول روی کار آمده و با استفاده از ظرفیت مردم دارد کار می‌کند باید به اطلاع مردم برسد.
استاندار لرستان نیز با اشاره به اینکه جلسات هفتگی اقتصاد مقاومتی و ارائه عملکرد مدیران کار بسیار خوبی است و باید این روند استمرار داشته باشد، اظهار داشت: صداوسیما نیز در ارائه عملکرد خود نکات مثبت زیادی را مطرح کردند.
وی با بیان اینکه رادیو لرستان هر روز صبح مسائل اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کند، تصریح کرد: سریال «نزدیک‌ترین بهشت» نیز از سوی صدا و سیمای لرستان ساخته می‌شود که تا حدودی در جریان محتویات آن هستم و پیرامون اقتصاد مقاومتی ساخته می‌شود و کار باارزشی است.
 
در کنار ضعف‌ها، اقداماتی که می‌شود را بگوییم
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بعد از ۳۷ سال محرومیت‌ها هنوز در لرستان هست و امیدواریم در این دولت محرومیت‌ها را برطرف کنیم، افزود: در مستند صداوسیما پیرامون کارخانه پارسیلون موارد خوبی مطرح شد ولی خوب است حقایق را بگوییم که چه اتفاقی افتاده و چه اقدامی شده است.
بازوند با اشاره به اینکه ضعف‌های پارسیلون باید مطرح شود و در کنار آن باید اقداماتی هم که می‌شود را بگوییم و فقط ضعف‌ها را مطرح نکنیم، گفت: توقع داشتیم صداوسیما پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را به چالش بکشد.
وی با بیان اینکه پروژه فولاد ازنا یکی از قوی‌ترین و سنگین‌ترین پروژه‌های فولاد کشور است که احیاشده و ۲۰۰ نفر در آن کار می‌کنند ولی در این جلسه در حد یک ثانیه هم به آن اشاره نشد، تصریح کرد: تاکنون چند مدیر را به صداوسیما دعوت کرده‌اید که برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را شرح بدهند؟
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در حوزه گازرسانی کار فوق‌العاده‌ای شده و از تعداد ۳۲۷ روستای گازرسانی شده تا سال ۹۲ الآن به ۹۳۴ روستای گازرسانی شده ارتقاء پیداکرده‌ایم، افزود: تطویل باند فرودگاه کار اقتصاد مقاومتی جدی بود و این باند در ۱۰۳ روز ساخته شد.
بازوند تصریح کرد: در این موقع بی‌پولی دو پروژه راه‌آهن و آزادراه در استان انجام می‌شود و اسمی از آنان در مستند صداوسیما نیامد.
وی با بیان اینکه معنی این حرف‌ها این نیست که از گزارش ناراضی هستیم اما به‌اندازه طنز کلنگ زنی پروژه‌ها روی کارهای انجام شده در کشت و صنعت نیز باید وقت می‌گذاشتید، تصریح کرد: الآن اگر به رای بگذاریم اکثر افراد حاضر در جلسه می‌گویند که مستند ارائه‌شده انتقادی بوده است.
 
اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان مردمی تبدیل شود
استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک برنامه بلندمدت برای کشور است، اظهار داشت: همه بر اجرای اقتصاد مقاومتی اجماع دارند و همه اعتقادداریم که اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان مردمی تبدیل شود.
بازوند با بیان اینکه کارهایی که سپاه انجام می‌دهد شاید به اندازه کارخانه فولاد نباشد اما مردم را پای کار آورده و اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی می‌کند، تصریح کرد: نباید بگذاریم سرنوشت اقتصاد مقاومتی مانند اصل ۴۴ بشود.
وی ادامه داد: در اجرای اصل ۴۴ درواقع کارها را خصوصی - دولتی کردیم و دیدیم اصل ۴۴ تحولی ایجاد نکرد.
استاندار لرستان یادآور شد: اقتصاد مقاومتی که ۱۰۰ درصد یک کار علمی است را در دستور کار داریم اما باید تبدیل به گفتمان مردمی شود.
بازوند با تاکید بر اینکه اگر رویکردها با امید و مثبت باشد مردم هم استقبال می‌کنند، افزود: در مجموع باید فضای استان را مثبت جلوه بدهیم.
 
مستند ارائه‌شده در راستای نقد غیرمنصفانه نبوده است
محمد بازوند مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان در این رابطه با اشاره به اینکه سخن گوی دولت قبل و منتقد دولت فعلی نیستیم، اظهار داشت: هر دو دولت را دولت جمهوری اسلامی می‌دانیم.
وی با بیان اینکه ما هم در ذیل حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنیم، تصریح کرد: پیشنهادم این است که یک نسخه سی دی را به دوستان بدهیم که با فرصت بیشتری نگاه کنیم و دریابیم آنچه بیان شده صرفا با نگاه ایجابی و معرفی کارهای مثبت بوده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با اشاره به اینکه مستند ارائه شده در راستای نقد غیرمنصفانه نبوده است، گفت: همه شما وقتی مستند را می‌دیدید هم لبخند زدید.
بازوند با بیان اینکه کشت و صنعت، صنایع داروسازی، تولیدات ماهی، انجیر، زردآلو و ... را با نگاه مثبت به تصویر کشاندیم، تصریح کرد: تنها چیزی که با نگاه سلبی بود مسئله کارخانه پارسیلون بود که آن را به عنوان واقعیت مطرح کردیم.
وی یادآور شد: وابسته به هیچ دولتی نبوده و نیستیم و وظیفه داریم خدمات جمهوری اسلامی ایران را به سمع و نظر مردم برسانیم.

دیدگاه‌ها  

#1 حمید 1395-10-11 19:22
دولت تدبیر و امید تحمل هیچ انتقادی را ندارد
نقل قول کردن
#2 امیری 1395-10-11 19:26
صداوسیمای لرستان واقعیات رو باید بگه نه مثل معاون استاندار بگه در طول سه سال اخیر نرخ بیکاری 7درصد کاهش یافته
نقل قول کردن
#3 سردار 1395-10-11 20:18
آقای استاندار مگه آزادراه یا راه آهن درست شده که صدا سیما بیاد ساز سرنا بزنه ؟
صدا سیما ضعیف هست ولی از ديدگاه شما به این دلیل ضعیف هست که کارهای به اصطلاح بزرگ شما رو نشون نداده .
خسته شدیم به خدا
نقل قول کردن
#4 جوان بیکار 1395-10-11 22:31
ملت دیگه جنبه انتقاد ندارن.انتظار دارن رسانه فقط ازشون تعریف کنه.
نقل قول کردن
#5 بیکار 1395-10-11 22:33
درود بر شرف صداسیما
نقل قول کردن
#6 عباسی 1395-10-12 00:23
فعلا که داره وضع مردم روز به روز بدتر میشه
نقل قول کردن
#7 سیا 1395-10-12 01:42
به نقل از بیکار:
درود بر شرف صداسیما

شرف؟؟صداو سیما؟!!
نقل قول کردن
#8 عباس 1395-10-12 08:00
نه که دولت تدبیر و امید در لرستان خیلی عملکرد درخشانی داشته باشه بحث اینه که صدا و سیمایی که الان وجدان درد گرفته و به نقد دولت میپردازه در 8 سال دولت مهرورز کجا بود که چشم بر همه کاستی ها بسته بود و با همه وجود از دولتی دفاع می کرد که کشور رو به مرز ورشکستگی کشوند
.... خوبه جناب بازوند به این پرسش هم پاسخ بده
نقل قول کردن
#9 خیری 1395-10-12 09:11
گجا پارسیلون با اون عظمت مشغول به فعالیت شده؟درود برشرف صدا و سیما
نقل قول کردن
#10 مهران 1395-10-12 09:13
اطراف ما هزاران بیکار از دانشگاه های معتبر ملی ایران فراوانه
نقل قول کردن
#11 سارا 1395-10-12 09:34
خیلی هم مستندهای امسال عالی بود .چرا جنبه انتقاد ندارین .همش که نمیشه تعریف کرد .تا ضعفها دیده نشن هیچ حرکت صحیح و سازنده ای صورت نمیگیره
نقل قول کردن
#12 در خواب 1395-10-12 10:37
در جواب عباس جان:اولا بیایید با دید سیاسی به مشکلات استان نگاه نکنیم ولی ما خودمون اینجور باشیم دیگه وای به حال مدیران.دوما دولت قبل به خدا تموم شد چهار ساله،تا کی ما باید چوبشو بخوریم.اگه دولت فعلی میگه تقصیر قبلی هاست وضع خرابه خوب کنار بکشه یکی دیگه بیاد چرا واسه دور بعد هم زور میزنه.ما که عاشق دولتها نیستیم زمان انتخابات شعار میدن بر طبق اون رای میدیم نمیشه که حین کار دبه در بیارن.سوما زمان دولت قبل مدیر صداسیما یکی دیگه بوده .چهارما داداش گلم به خدا تا وقتی ما مردم پشت همو نگیریم و مشکلات رو نگیم وضع همینجور میمونه/این دوره مهم نیست چه دولتی روی کاره مهم اینه ما استان محرومی هستیم
نقل قول کردن
#13 عباسی 1395-10-12 14:03
این سوال چه ربطی به بازوند داره برو از ضرغامی بپرس که اون موقع رییس سازمان بوده
نقل قول کردن
#14 سپهر 1395-10-12 17:44
چند ماه قبل مستندی از پروژه برج های دوقلوی کیو خرم آباد از سیمای مرکز لرستان پخش کردند که در آن گفته شد این پروژه در مهرماه سال1396 افتتاح میشود!!!مگه داریم؟!مگه میشه؟!
نقل قول کردن
#15 خادم لرستان 1395-10-13 08:32
دولت تدبیر و امید هیچ دستاوردی در لرستان نداشته است و بیشتر به دنبال کارهای تبلیغاتی است.
نقل قول کردن
#16 محسن محمدی 1395-10-13 08:33
تا کی این دولت میخواهد از دولت قبل انتقاد کند.سه سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید گذشت اما هیچ دستاوردی در راستای رفع بیکاری و محرومیت استان برداشته نشد
نقل قول کردن
#17 د 1395-10-13 17:10
چه خوبه هنوزکسانی در استان هستن که محرومیت لرستان رو به تصویر میکشن.کاش گوش شنوایی باشد!
نقل قول کردن
#18 آشنا 1395-10-14 00:50
صداوسیمای لرستان روابط عمومی استانداری است باانصافها.مگرآق ای بهرام نژاد روابط عمومی استانداری نیست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا