یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده خرم‌آباد در مجلس گفت: در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تغییر در نظام بودجه‌ریزی کشور شده‌ام.

به گزارش يافته٬ دكتر "ایرج عبدی" در مراسم پاس‌داشت روز پزشک در بیمارستان شفا خرم‌آباد٬ بیان داشت: در نظام بودجه‌ریزی کنونی استان‌های محروم قابلیت جذب بودجه را ندارند؛ از این رو در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تغییر نظام بودجه‌ریزی کشور شده‌ام.

مراسم روز پزشك بيمارستان شفا خرم آباد

دكتر ايج عبدي نماينده خرم آبادوی افزود: در این زمینه نیز رایزنی‌هایی را با نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور داشته‌ام؛ در هر حال معتقدم که با تغییر نظام بودجه‌ریزی کشور شاهد تحول استان‌های محروم خواهیم بود.

نماینده خرم‌آباد در مجلس گفت: علت این که در مجلس از وزیر بهداشت دفاع کردم، این بود که پیش از دفاع، نظر وزیر بهداشت را در خصوص نظر وی در خصوص بخش خصوصی جویا شدم که گفتند به این بخش اعتقاد دارد و تلاش می‌کنم بیمارستان‌های دولتی را به جایگاه بیمارستان‌های خصوصی ارتقا دهم، در این شرایط پذیرفتم که از او دفاع کنم.

عبدی ادامه داد: بخش خصوصی بهداشت و درمان را متهم می‌کنند که این بخش با دریافت هزینه‌های هنگفت شیره جان بیمار را می‌مکد؛ اما من معتقدم که این‌گونه نیست.

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان سخت است؛ اما نگه‌داری بیمارستان بعد از راه‌اندازی مشکل است، بیان داشت: در بحث عوارض مالیات بر ارزش افزوده با پی‌گیری‌هایی که در مجلس انجام دادیم، مصوب شد عوارض هر استان متعلق به همان استان باشد، با این حال سهم استان تهران از این محل 1250 میلیارد تومان و سهم لرستان یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

نماینده خرم‌آباد در مجلس گفت: در بحث بودجه به عنوان مخالف بیش از 30 بار در مجلس صحبت کردم و در کمیسیون تلفیق نیز پی‌گیر بودم تا حق استان‌های زاگرس‌نشین ضایع نشود؛ اما برخی از دوستان خیلی حساسیت به خرج نمی‌دادند و در واقع اهمیت نمی‌دادند.

وي با شاره به دليل اصلي محروميت و مظلوميت استان لرستان گفت: لرستان مظلوم است چون تا كنون در اندازه‌اي كه خواسته‌ايم به ما داده‌اند؛ البته بايد دانست كه بخش عمده‌اي از محروميت از خود استان تحميل مي‌شود، گاهي اگر دشمن آدم را در يك پست مديريتي جاي كسي بگذارند، عملكرد بهرتي دارد!

عبدي افزود: در بحث بودجه 30 بار به عنوان مخالف در مجلس صحبت كرده‌ام و در بخش تلفيق نيز چند بار مطالبي متذكر شدم چون معتقدم به استان‌هاي محروم در اين بخش ستم مي‌شد.

در اين مراسم رئيس بيمارستاي خصوصي شفاي خرم‌آباد نيز ضمن تبريك روز پزشك، اظهار داشت: پزشكان از مظلوم‌ترين اقشار جامعه هستند چرا كه در عرصه زندگي اگر كسي خطايي مرتكب شود شايد چندان مورد توجه قرار نگيرد اما گاهي بروز خطايي كوچك دكتر روح ‌الله فكوري رييس بيمارستان شفا خرم آباداز جانب يك پزشك شايد تا صدها رابر در اجتماع بزرگ‌تر جلوه داده شود.

دكتر "روح‌الله فكوري" با اشاره به محروميت عميق استان لرستان، بيان داشت: متاسفانه بودجه‌هايي كه براي توسعه ي اين منطقه‌ي محروم اختصاص مي‌يابد، تزريق نمي‌شود.

وي افزود: بودجه مسأله‌اي ژنتيكي نيست كه كسي يا جايي از خودش داشته بايد و بايد به صورت عادلانه در كشور تقسيم شود.

اين پزشك لرستان در ادامه با اشاره به مشكلات و معضلات فراوان سرمايه‌گذاري در بخش درمان بخصوص در مناطق محروم كشور اشاره كرد و گفت: سرمايه‌گذاري در بخش درمان بدترين نوع سرمايه‌گذاري است چون هم از نظر زمان بازدهي سرمايه، رضايت ديگران، نبود دارو و تجهيزات و عوامل فراوان ديگر باعث ايجاد فشار بر سرمايه‌گذار مي‌شود.

فكوري متذكر شد: اگر ايجاد اشتغال در استاني مثل لرستان اهميت دارد، چه فرقي مي‌كند كه اين اشتغال در بخش توليدي باشد يا در بخشي مثل درمان؟

فکوری از نمایندگان مجلس لرستان خواست در مجلس از این موضوع اساسی و مهم دفاع کنند.

در پايان اين مراسم از دكتر منوچهر فولادي و دكتر محمدابراهيم خشنود دو تن از پزشكان پيشكسوت لرستاني تقدير به عمل آمد.

 

 

 ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 سارا 1393-12-11 23:55
:-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا