یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: هنر بزرگ دانشجویان همپای مردم بودن است و مصادیق این همپایگی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به‌خوبی خود را نشان داده و باید در توسعه کشور نیز همان‌طور خود را نشان دهد.
http://yaftenews.ir/images/94/94-12/bazvand%2094.12.15.JPGبه گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" صبح امروز در دانشگاه لرستان و در پاسخ‌گویی به سؤالات دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های اسلامی، بسیج، شورای صنفی و ... گفت: دانشگاه، هیچ‌گاه نباید خاموش باشد‌؛ دانشگاه صدای رسای عدالت‌خواهی، نقادی و مطالبه گری واقعی است.
وی افزود: در موضوع اقتصاد مقاومتی که یک برنامه‌ی جامع، علمی و زیرساختی برای اقتصاد کشور است، دانشجو رسالت شتاب بخشی و تحرک و جهش بیشتر را به عهده دارد.
استاندار لرستان در ادامه سخنانش در باره برجام گفت: بدعهدی و سست ارادگی و دشمنی امریکا بر هیچ‌کس پوشیده نیست و قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند اما هم ملت شریف ایران اسلامی و هم تمام دنیا می‌دانند که امروز امریکا در دشمنی با ایران تنهاست و با کشورهای دیگر به اجماع نمی‌رسد و این حاصل دیپلماسی فعال ایران در دوره حاضر است.
وی در خصوص وجود برخی محرومیتها در لرستان، گفت: کسانی که از ۷۲۰ میلیارد دلار پول فروش نفت حتی یک ریالش را به لرستان نیاوردند و برای توسعه این دیار هزینه نکردند باد شرمسار این مردم باشند.
استاندار با اشاره به پروژه‌های استان ادامه داد: شرمساری برای زمان و کسانی است که چهار خطه‌ها، راه‌آهن، آزادراه، کشت و صنعت، صنایع غذایی گهر، فولاد ازنا، سد مروک، سد ایوشان، سد خان‌آباد، سد بختیاری، نیروگاه هزار مگاواتی، سافاری پارک بیش از ۱۳۰۰ میلیاردی، گازرسانی روستاها و ده‌ها نمونه بزرگ دیگر لرستان را از نفت بشکه‌ای ۱۳۷ دلار منتفع و بهره‌مند نکردند و همه‌ی این‌ها در همین سه سال و با وضعیت کنونی مالی که همگان بر آن معترف‌اند انجام شده یا در حال پی گیری و انجام است؟
بازوند ادامه داد: ما امروز درگیر تکمیل و حتی احداث زیرساخت‌هایی هستیم که می‌بایست پانزده بیست سال پیش تکمیل می‌شد‌. توسعه فرودگاه، پروازها و آماده شدن برای نشست‌وبرخاست انواع هواپیماها که با مشارکت قرارگاه خاتم انجام می‌شود ازجمله‌ی این ‌کاره‌ای زیرساختی است که تابه‌حال به آن‌ها ورود نشده است.
وی در خصوص ساخت ساختمان استانداری موصوف به برج امید زاگرس گفت: باید بدانیم که لرستان تنها استانی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صاحب یک ساختمان مناسب نشده و میزبانی از مردم، سرمایه‌گذاران و مراجعین در آن کار سختی است؛ با این حال برای ساخت این بنا ریالی اعتبار از دولت گرفته نشد. در ساخت این پروژه چند اتفاق خوب افتاده است. هم بیش از یازده هزار متر به فضای بهداشتی و درمانی استان اضافه شده و هم ساختمانی مناسب و در شان نظام حاکمیتی و خود مردم ساخته شده که به گواه همه‌ی مسئولان ارشدی که از آن بازدید کرده‌اند، کیفیت انجام و اجرای آن، تدبیری بزرگ است.
استاندار لرستان در خصوص پروژه‌ی هتل صخره‌ای گفت: این پروژه تقریباً بیست سال نیمه‌کاره مانده و آینه‌ی بی‌سامانی شهری شده بود نباید مایه شرمساری باشد؟ امروز بد نیست سری به این پروژه زده شود.
بازوند ادامه داد: در لرستان با آوارهای همه‌جاگیر و انباشته‌ای از بیکاری مواجهیم که طبیعتاً هر چه از آن برداشته می‌شود به چشم نمی‌آید؛ و به همین خاطر وقتی مرکز آمار ایران خبر از سقوط سه چهار پله‌ای بیکاری در لرستان می‌دهد کمتر به چشم و به باور می‌آید. در این مورد لطفاً به مرکز آمار ایران رجوع شود.
وی افزود: در اقتصاد مقاومتی به فرمایش رهبر معظم انقلاب نگاه ما به ظرفیت‌های درون استان است و باید به روش‌های مختلف مزیت‌های خود را به فعل در آوریم. در واقع قرار نیست از جایی پول بگیریم و هزینه کنیم ... پایلوت شدن در اقتصاد مقاومتی روشی اثرگذار و فرصتی مغتنم برای جلب همراهی و توجه همگان برای حرکت منسجم در این مسیر است.
استاندار لرستان اظهار داشت: حفظ حرمت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت همه ماست و خدشه‌دار شدن آن توسط هر شخصی خط قرمز ما محسوب می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو

به مناسبت 16 آذرماه (روز دانشجو) مراسم ويژه بزرگداشت مقام دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي لرستان برگزار شد.
مسئول نهاد رهبري دانشگاه علوم پزشكي لرستان و نماينده مقام معظم رهبري در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در این دانشگاه از 16 آذرماه به عنوان روز نشان دادن ویژگی‌های خاص ياد كرد و گفت: حركات دانشجويان در سال 1333 و بعداً در تسخير لانه جاسوسي و نثار خون دانشجويان به انقلاب اسلامي باعث تنومند شدن هر چه بيشتر درخت انقلاب و به سرانجام رسيدن آن شد.
حجت‌الاسلام مراديان افزود: نداي حق‌طلبانه‌ی جنبش دانشجويي باعث برافراشته شدن پرچم ضد استكبار شد.
وی گفت: صبر لازمه رشد است و بصيرت يعني اين كه انسان در مسير و هدفي كه انتخاب كرده است بايد پيرو امام و رهبري باشد.
مسئول نهاد رهبري دانشگاه علوم پزشكي لرستان ادامه داد: هدفي كه امام و رهبر ندارد محكوم به نابودي است. وي همچنين گفت: اهل بصيرت هیچ‌گاه اهل افراط‌وتفریط نيستند.
مسئول نهاد رهبري دانشگاه علوم پزشكي لرستان در پايان عنوان كرد: خطاب من بيشتر به دانشجوياني است كه در برنامه‌های سياسي فعاليت دارند. وي در اين خصوص گفت: هیچ‌گاه نبايد براي اثبات ادعايمان خيلي زود قضاوت كنيم و باید ابتدا تحقيقات لازم را انجام دهيم تا به حقانيت واقعي برسيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نيز در حاشیه‌ی اين مراسم گفت: اميدوارم همه ما بتوانيم ادامه رو راه شهداي دانشجو باشيم كه به‌حق باعث افتخارآفريني براي مملكت شدند.
كوروش ساكي افزود: دانش نتيجه تبلور و تعقل ذهن است. انسان‌های موفق به‌واسطه‌ی تعقل و انديشه راه را باز می‌کنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: دنياي استكبار به‌واسطه‌ی دانش و علم ظلم خود را بر جهان سیطره داده است و ما در كلام حضرت علي (ع) داريم كه هر كس به علم دسترسي پيدا كرد قدرتمند خواهد شد.
وی در پايان با اشاره به درصد بالاي جمعيت شهداي دفاع مقدس از جوانان و دانشجويان خاطرنشان كرد: بينش خصوصيت اصلي دانشجو است كه به‌واسطه‌ی آن بداند چه حركتي انجام دهد، كجا قيام و كجا سكوت كند.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-09-16 20:38
شهدای واقعی ملت همان کسانی هستند در راه استقلال لرستان مخصوصا رضا پالونی به شهادت رسیدند سالروز شهادت سردار اسعد بختیاری به ملت لر تسلیت می گوییم یافته جان امروز سالروز شهید ملت لر سردار اسعد بختیاری بود کاش یادی از این بزرگ مرد می کردید
نقل قول کردن
#2 اسدی 1395-09-17 17:05
دانشگاه لرستان ساختمان جداگانه و مستقل برای دانشکده انسانی ندارد.
هفتاد درصد دانشکده فنی رو دادن گروههای انسانی.
بخدا قسم دانشجوی مکانیک و پولیمر فنی کلاس ندارن
تو رو خدا چاپ کنید شاید مسولی دید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا