یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری لرستان افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری لرستان با حضور نماینده مردم خرم‌آباد و دوره‌ چگنی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شاعران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 خرم‌آباد افتتاح شد.
 
در پیشبرد اهداف کانون پرورش فکری لرستان کوتاهی نمی‌کنم
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در پیشبرد اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان کوتاهی نخواهم کرد، تصریح کرد: بایستی از همه‌ی کسانی که در راه‌اندازی نخستین مرکز فراگیر این کانون دخیل بوده‌اند، قدردانی کنم.
«محمد بیرانوندی»، فرهنگ را زیربنای همه‌ی امور عنوان و اضافه کرد: در این محفل دیدن چهره‌ی عزیزانی که موجبات شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را فراهم کرده‌اند انسان را شادمان می‌کند.
وی از «محمدی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به عنوان مدیری فرهیخته، فعال، دلسوز و پیگیر یاد کرد و خطاب به او گفت: از طریق این تریبون آمادگی خود را برای پیشبرد اهداف کانون اعلام می‌دارم و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا مشکلات‌ مرتفع گردد.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در کشور همتای فراوانی ندارد، خاطر نشان کرد: در جاهایی که مردم بیشتر مطالبه گر بوده‌اند شاهد پیگیری و پیشرفت بوده‌ایم و از مربیان مراکز مختلف این کانون می‌خواهم مطالبه‌گر باشند تا نمایندگان پیگیرتر شوند.
«بیرانوندی» خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در مواردی که احساس می‌کنید قانون نقص دارد آن‌ها را به ما اطلاع دهید؛ چرا که این موارد به منزله‌ی برگ برنده‌ای برای نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی است و به واسطه‌ی آن بهتر می‌توانند به نتیجه برسند.
 
بهره‌مندی کودکان با شرایط خاص از 40 فعالیت مرکز فراگیر کانون
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: با افتتاح نخستین مرکز فراگیر این کانون، کودکان با شرایط خاص از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی بهره‌مند می‌شوند.
«محمد جواد محمدی» نیز که در آیین افتتاح نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای ما در کانون خدمت به کودکان و نوجوانان و کشف و پرورش استعداد آن‌هاست و کودکان با شرایط خاص جزء همین کودکان هستند که باید به آن‌ها توجه خاصی داشته باشیم.
وی به خصوصیات نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: در این مرکز علاوه بر امکانات موجود در بخش عادی کانون، امکانات خاصی نیز برای کودکان و نوجوانانی که آسیب بینایی، شنوایی یا جسمی، حرکتی دارند در نظر گرفته شده است تا این افراد در کنار سایر همسالان خود از 40 فعالیت مناسب سازی شده فرهنگی، هنری و ادبی کانون، استفاده کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان این‌که در نخستین مرکز فراگیر کانون استان کتاب‌هایی با خط بریل، کتاب‌های گویا و برنامه‌های نرم‌افزاری و دستگاه‌های بزرگ‌نما و... در نظر گرفته شده است تا نیاز کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را برآورده سازد، تأکید کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های «بیرانوندی» نماینده محترم مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی این مرکز افتتاح شده است و امیدواریم با مساعدت مسئولان ذیربط در آینده شاهد احداث این مراکز در سراسر استان باشیم.
«محمدی» در پایان از اختصاص سه دستگاه کتابخانه روستایی توسط سازمان برنامه و بودجه لرستان خبر داد و گفت: جا دارد از این عزیزان که همیشه یاریگر ما بوده‌اند قدردانی نمایم.
 

وجود 4200 دانش‌آموز استثنایی در لرستان
رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان از وجود 4 هزار و 200 دانش‌آموز استثنایی در این استان خبر داد.
امیر حسین برجی نیز با اعلام این خبر افزود: این تعداد دانش‌آموز در هفت گروه آموزشی (آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، کم‌توان ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، اختلالات یادگیری و ضعف اُتیسم) تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی لرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان این‌که این تعداد دانش آموز در 66 مدرسه استثنایی در سراسر استان لرستان تحصیل می‌کنند، اعلام کرد: تمام خدماتی که به این قشر از جامعه ارائه می‌شود رایگان بوده و هر ماه مبلغ 72 میلیون تومان هزینه‌ی ایاب و ذهاب آن‌ها می‌شود.
رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با انتقاد از این‌که قانون 3 درصد استخدام‌ دولتی معلولان در استان اجرایی نشده است، از «بیرانوندی» نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، پیگیری و بازگرداندن حق تضعیف شده معلولان را خواستار شد.
 

باید از ظرفیت نمایندگان مجلس در بسط و گسترش عدالت اجتماعی استفاده کنیم
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه هر سال شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزان و ورزشکاران معلول استان در عرصه‌های مختلف هستیم که جا دارد این عزیزان را بیشتر از پیش مورد توجه قرار دهیم.
محسن یوسفوند ادامه داد: باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ارتباطات آن‌ها به خصوص دکتر بیرانوندی در بسط و گسترش عدالت اجتماعی بهره‌ گیریم.
شایان ذکر است مجری و قاری این برنامه از افراد روشن‌دل بودند و در پایان نیز به تمامی کودکان و نوجوانان هدایایی اهدا شد.



دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-09-07 20:18
آقای نماینده چندتا کارخانه افتتاح کنید این کارها مشکلی را حل نمی کند فقط تعداد بیکاران تحصیلکرده را بیشتر می کند
نقل قول کردن
#2 اسدی 1395-09-07 23:44
سلام عرض ادب واحترام به مدیرکل و همکاران کانونی واقعا از این برنامه لذت بردیم انشاالله همیشه موفق باشند.
نقل قول کردن
#3 جبار 1395-09-07 23:47
شهروند عزیز تا فرهنگ درست نشود استان درست نمی شود وتقدیر وتشکر از نماینده محبوب خرم آباد جناب آقای دکتر بیرانوندی
نقل قول کردن
#4 سالاری 1395-09-08 07:58
چرا در استان لرستان هیچ دانشگاه صنعتی نیست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا