یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با فعالیت غیرمجاز گروه‌های موسیقی برخورد قانونی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد در جلسه ساماندهی گروه‌های موسیقی مجاز و غیرمجاز که روز گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، هدف از این نشست را ساماندهی گروه‌های مجاز و البته غیر مجاز فعال در تالارها و سفره‌سراها خواند و اظهار داشت: پیرو جلسه‌ کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان خرم‌آباد در مهرماه سال جاری برگزار شد یکی از شاخص‌ترین مصوبات این جلسه که بر عهده اداره ارشاد خرم‌آباد و البته انجمن موسیقی لرستان نهاده شد؛ ساماندهی گروه‌های موسیقی است.
"احمد نقدیان" با اشاره به فعالیت غیر قانونی گروه‌های غیرمجاز در تالار و سفره‌سراها، گفت: خوشبختانه گروه‌های عضو در انجمن موسیقی لرستان تاکنون هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی نداشته‌اند روی سخن ما بیشتر با نوازندگانی است که خودسرانه بدون کسب پروانه (مجوز اجرا) از اداره ارشاد اسلامی در تالارها، سفره‌سراها و همچنین همایش‌های رسمی ادارات شرکت می‌کنند و اغلب همین امر موجب شده تا به دلیل اجرای نامناسب از نظر محتوایی، در نهایت اداره ارشاد و به دنبال آن انجمن موسیقی مورد خطاب واقع شود این در حالی است که استعلام هویت گروه مذکور از اداره اماکن یا ارشاد گرفته نمی‌شود.
رییس انجمن موسیقی لرستان با اشاره به اینکه اجراهای تحت نظر انجمن تاکنون بدون حاشیه بوده‌اند، عنوان نمود: اجراهای که از کانال انجمن صورت می‌پذیرد شامل اجراهای کارگاهی پژوهشی، اجراهای سنتی، محلی، پاپ و پاپ‌راک می‌باشند و با افتخار اعلام می‌کنیم که تاکنون دوستان هنرمندمان به قوانین احترام گذاشته‌اند.
"امین عباسیان" با بیان اینکه درخواست‌‌هایی از جانب برگزارکنندگان اجراهای کارگاهی عنوان شده مبنی بر اینکه روند دریافت مجوز به حوزه کاری ارشاد محدود شود؛ گفت: در اجراهای کارگاهی معیار سنجش هنرجویان است و مخاطبانِ اجرا خانواده‌ها هستند اگر تبلیغات میدانی نداشته باشیم این مهم انجام‌پذیر است و از جانب اداره ارشاد پیگیری‌های لازم با اداره اماکن و فرمانداری به عمل می‌آید.
وی در رابطه با گروه‌های غیرمجاز فعال در سفره‌سراها و تالارها تصریح نمود: انجمن موسیقی فراخوانی به منظور ثبت گروه‌های موسیقی منتشر نموده که در صورت مراجعه و عضویت در انجمن، معرفی‌نامه‌ای به اداره ارشاد صادر می‌شود و در صورت تایید استعلام گروه یا شخص مذکور از اماکن، مجوز فعالیت صادر می‌شود.
در پایان عباسیان افزود: خواهشمندیم گروه‌های موسیقی در اسرع وقت جهت اخذ مجوز فعالیت به انجمن موسیقی مراجعه نمایند. لازم به ذکر است فعالیت گروه‌های فاقد مجوز اجرا، تخلف و همکاری تالارها و سفره‌سراها با این نوع گروه‌ها موجب پلمپ محل فعالیت شده و از جانب اماکن و نیروی انتظامی با برخورد جدی مواجه می‌شوند.
این مراسم با حضور احمد نقدیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد، امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان، آقای والی معاون اداره ارشاد شهرستان خرم‌آباد و جمعی از سرپرستان گروه‌های موسیقی روز گذشته در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد برگزار گردید.


 
مسابقه خوانندگی موسیقی کودکان
مسابقه خوانندگی موسیقی لرستان بین کودکان زیر 10 سال در فضای مجازی برگزار می‌شود.
رئیس انجمن موسیقی لرستان در رابطه با مسابقه خوانندگی کودکان زیر 10 سال گفت: به منظور حفظ و احیای موسیقی مقامی لرستان در سنین پایین مسابقه خوانندگی موسیقی لرستان کودکان زیر 10 سال برگزار می‌شود.
امین عباسیان بیان کرد: متقاضیان شرکت در مسابقه در سراسر کشور، فیلم حداکثر 90 ثانیه‌ای آثار لکی، لری و بختیاری خود را برای گروه مجازی دنگ کال با لینک https://telegram.me/joinchat/ArOBYz7Uwo2iRBFlXQ3MFw ارسال کنند.
عباسیان مهلت ارسال آثار متقاضیان را حداکثر تا 25 آذر ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: شورای انجمن موسیقی و دو تن از کارشناسان موسیقی لرستان نسبت به بررسی و امتیازدهی متقاضیان بر اساس آثار دریافتی اقدام خواهند کرد و نتیجه مسابقه تا تاریخ 27 آذرماه سال جاری هم‌زمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) اعلام خواهد شد.
رئیس انجمن موسیقی استان لرستان عنوان کرد: به 10 نفر از برگزیدگان مسابقه جوایز نفیس اهدا خواهد شد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 جایزه موسیقی با تندیس لرطلایی 1395-09-03 12:16
جایزه موسیقی لر با تندیس لربا آرم شیرطلایی تهیه و مسابقه بزرگ موسیقی لری ایجاد شود./قدرت سود و درآمدی صحیح و برند درست.بیشتر از کارخانه پلاستیک سازی است./موسیقی با پوست و خون لرستان آمیخته شده است/یافته لطفا مسئولین را در جریان این مهم قراردهید./لرستا ن پایتخت سازوآوازایرانیا ن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا