یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین تجلیل از مویه سرایان و هنرمندان حسینی لرستانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، عصر شنبه طی مراسمی با حضور "حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان"مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان،"امین عباسیان"رئیس انجمن موسیقی استان و جمعی از هنرمندان و مداحان خرم‌آباد از مویه سرایان و هنرمندان حسینی تجلیل شد.
مدیر کل ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم اظهار داشت: کسانی که موسیقی‌دان و خواننده هستند مداح خوبی هم می‌توانند باشند.
حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان افزود: موسیقی را می‌توان به 3 دسته موسیقی، مداحی و همچنین تلفیقی از این دو تقسیم کرد که این کار هنر بزرگی می‌خواهد.
وی با بیان این که رسالت مداحان سنگین است چون‌که در دفاع از حریم اهل‌بیت می‌باشد، خاطرنشان کرد: مداحان لرستانی در ترویج فرهنگ اهل‌بیت سرآمد هستند.
در ادامه این مراسم رئیس انجمن موسیقی استان نیز اظهار داشت: اکثر هنرمندان استان با دسته‌ها و هیات های عزاداری به‌عنوان مداح فعالیت می‌کنند.
امین عباسیان با بیان این که کسانی که هنرمند هستند درزمینهٔ مداحی کیفیت کار بهتری دارند و خواهند داشت، افزود: علت این موضوع تلفیق هنر و مداحی است.
وی خاطرنشان کرد: به‌پاس زحمات این عزیزان بر آن شدیم باهدف تجلیل و همچنین سوگواری در شب اربعین، این مراسم را با همکاری اداره کل ارشاد استان برگزار کنیم.
رئیس انجمن موسیقی لرستان عنوان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده سال آینده هیات هنرمندان خرم‌آباد را تأسیس خواهیم کرد.
عباسیان تصریح کرد: مداحان ما برای بالا بردن کیفیت کاری می‌بایست در مباحث تخصصی از علم و تجربه هنرمندان بهره‌برداری کنند.
در این مراسم از آقایان: بهمن اسکینی، محمد مدبر، رمضان پرورده، حشمت‌الله خالقی، داریوش رحیمی، غلامرضا سبز علی، سیف‌الدین آشتیانی، سید باقر موسوی، علیرضا چنگیزیان، شهرام فرهمند، امیر رحمان خسروی، حسین مختوایی، مجتبی زرین جویی، محمد رومیانی و رامین رسول‌زاده تجلیل به عمل آمد.
 

خبر و عکس: مصطفی باقری

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا