یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت باید ارائه‌دهنده فکر عمیق به پرسش‌ها و نیازهای نسل جوان باشد، گفت: مراقب باشیم کسی نسبت به انقلاب دل‌زده نشود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، آیت‌الله احمد مبلغی در جمع برخی از روحانیون شهرستان ازنای لرستان، هشدار داد: انقلاب اسلامی ثمره و نتیجه تلاش و جهاد چند قرن متمادی است و اگر خدای‌ناکرده این انقلاب از دست برود دین نیز به انزوا خواهد رفت.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی تنها کشور مستقلی است که بدون وابستگی، هم و همت خود را بر احیای دین خداوند، متمرکز کرده است؛ بنابراین اجازه به خطر افتادن آن را ندهیم.
وی ادامه داد: اگر به لایه‌های عمیق فکری و فرهنگی دین برسیم، با استفاده از ظرفیت آن، می‌توانیم بهترین فضا برای مدیریت توأم با معنویت را در جامعه فراهم آوریم.
 آیت‌الله مبلغی یادآور شد: انقلاب اسلامی بعد از قرن‌ها به خاطر مجاهدت و تلاش‌های روحانیت و مردم، به پیروزی رسیده و امروز باید مراقب باشیم، نسل‌های کنونی از انقلاب، رهبری و مسیر آن جدا نشوند.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: همه ما نسبت به ‌نظام و انقلاب اسلامی مسئول هستیم و رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی نقطه‌های امیدبخش همه ما برای صیانت از جامعه اسلامی، نسل جوان و کشور هستند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب مربوط به خود ماست، مراقب باشیم نسل‌های کنونی و فرزندانمان از مسیر انقلاب و دین جدا نشوند.
 وی ادامه داد: گاهی انسان احساس می‌کند برخی افراد ممکن است قوه هاضمه کافی نداشته باشند؛ لذا باید مراقب باشیم از دین و انقلاب جدا نشوند، چون این جدا شدن به معنای افتادن به دامن هرج‌ومرج‌های دین‌گریز است.
 وی با اشاره به رسالت روحانیت در قبال مسائل اجتماعی بیان داشت: از منطق دین چنین می‌فهمیم که انبیاء و اولیای الهی در تلاش بودند که بر مردم تمرکز کنند تا قسط و عدل به درون اجتماعی نفوذ کند، به عبارت دیگر تنها با حضور مردم است که قسط ایجاد می‌شود. قرآن هم فرموده است لیقوم الناس بالقسط.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی چارچوب این قسط را ارائه کرده و همه مردم و مسئولان در این زمینه تلاش جدی کنند و وظیفه دارند، مراقب باشند کسی نسبت به انقلاب دل‌زده نشود، مشکلات مردم باید بدون تنش برطرف شود.
آیت‌الله مبلغی گفت: مسائل و درگیری‌های سیاسی و جناحی روزمره، اولویت ما نباشد بلکه باید چارچوب‌های نظام و رهبری را مبنا قرار دهیم.
 آیت‌الله مبلغی گفت: روحانیت باید در قبال جوانان از یک‌طرف به ایمان افزایی و از طرف دیگر به آموزش منطق قوی و پرجاذبه دین در ارتباط با زندگی مبادرت ورزد.
وی همچنین گفت: روحانیت باید مجهز و مسلح به ادبیات امروزین باشد و با زبان جوان، مفاهیم جوان، نشاط جوان، احساسات جوان، طراوت خواهی‌های جوان و امید جویی‌های جوان با او حرف بزند.
وی ادامه داد: مبادا به جوانان در مورد مساله ای فشار وارد کنیم و یا خدای‌ناکرده زندگی به مفهوم امروزی آن را از آن‌ها دریغ بورزیم، بلکه هنر ما باید این باشد که خداوند و دین را وارد زندگی‌های آن‌ها کنیم تا با تکیه‌بر خدا احساس آرامش کنند و با تکیه‌بر دین زندگی را پرمعنا بیابند.
آیت‌الله مبلغی بیان داشت: امروز چنان زندگی پیچیده شده که هر کس را به اسم دین از زندگی جدا کنیم از دین هم جدا خواهد شد. هنر ما در روزگار آخرالزمان این باید باشد که خدا را در همه‌جا حاضر کنیم تا جوانان به خدا و معنویت نزدیک شوند.
وی گفت: امروز مهم‌ترین رسالت عالمان دین، ایجاد نور ایمان در دل‌های جوانان و مردم است و این مساله جز با شناخت آخرت میسر نیست و باید به آن‌ها بفهمانیم که آخرت مبنای دنیاست هرچند دنیای متحول و پیشرفته.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ادامه داد: دنیا را باید با آخرت شاقول کنیم. دین می‌خواهد ما رابطه دنیا و آخرت را به‌درستی درک کنیم، اگر کسی تنها بر دنیا تمرکز کند و زندگی خود را با آخرت تراز نکند، یک حیوان مدرن است و سعادت را از دست می‌دهد؛ چون روزگار اصلی‌تری را از دست می‌دهد. مشکل این است تصور می‌کنیم این که دین گفته آخرت یعنی این که تنها به آخرت اعتقاد داشته باشیم، این درست نیست؛ آخرت مبنای شکل دادن زندگی است. زندگی باید در قالب متناسب با آخرت و وضعیت‌ها و واقعیت‌های مربوط به آن، چارچوب یابد و معنی پیدا نماید. این ‌یک اصل است.
آیت‌الله مبلغی بیان داشت: روحانیت (به‌صورت عام) شاید از نظر زندگی‌های امروزی و رفاه اجتماعی، معمولی‌ترین و بلکه قانع‌ترین قشر جامعه است و این مشکلات را برای تبلیغ و ترویج دین خدا تحمل می‌کند؛ سخن این است وقتی ما در این کسوت و سطح زندگی حضور پیدا کرده‌ایم باید نقش خود را بهتر و معنادارتر ایفا کنیم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نقش یک روحانی تنها در سر و زبان او نهفته نیست بلکه باید در سیره و رفتار او بیشتر متبلور باشد و روحانیت باید با سیره و منش خود، درهای هدایت را به سمت جامعه و انسان‌ها باز کند.
آیت‌الله مبلغی تأکید کرد: ما نباید از رسالت اصلی خود غافل شویم و نیز نباید به تلاش کنندگانی در جهت معرفی دین به‌صورت خشک و کلیشه‌ای، تبدیل گردیم.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-08-23 21:00
حاج آقا دلزده که چه عرض کنم، بگویید کی دیگر به انقلاب امید وار است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا