یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ 24 آبان ماه با شعار "ایران می‌خواند" آغاز می‌گردد ، شعاری نمادین که به نحوی "ایجابی و مثبت نگرانه" تلاش در تشویق و ترغیب مردم به "خواندن و مطالعه" دارد.
 "سرانه مطالعه" در استان ما، مانند سایر نقاط کشور وضعیت خوشایندی ندارد و آمارهای مختلف از کاهش سرانه مطالعه در کشور خبر می‌دهند. "سرانه عضویت" در کتابخانه‌های عمومی نیز به‌عنوان یک شاخص اصلی در جهت سنجش علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتاب‌خوانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و طبق آخرین اعلام حدوداً 24 هزار نفر از مردم لرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
تعداد کتاب‌فروشی‌ها فعال در سطح کشور کمتر از سه هزار است و از این تعداد حدوداً هزار کتاب‌فروشی در تهران فعال است. در شهر خرم‌آباد تعداد کتاب‌فروشی‌ها فعال بسیار محدود و کمتر از انگشتان دو دست می‌باشد. مراتب به شدت برای کتاب‌فروشان در سایر شهرستان‌های استان اسفناک‌تر است و این هشداری است جدی که بیانگر دور شدن جامعه ایرانی از حوزه اندیشه و تفکر است.
 در روزگار سیطره فضای مجازی در زندگی افراد جامعه و دوری مردم از "کتاب"، به نظر می‌رسد "هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران" فرصتی جهت آشتی مجدد مردم با کتاب و کتاب‌خوانی و دعوت به حضور در کتابخانه‌هاست. به همین منظور و در راستای رفع دغدغه و نگرانی برخی از افراد جامعه، مبنی بر "گرانی کتاب"، "مبلغ حق عضویت" و در جهت "دسترسی عادلانه‌تر" اقشار مختلف جامعه به "کتاب"، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روز 24 آبان ماه که روز "کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار" نام‌گذاری شده است، عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور را "رایگان" اعلام کرده است و کلیه افراد می‌توانند با داشتن یک قطعه عکس 4*3 و پرداخت مبلغ 500 تومان بابت هزینه صدور کارت عضویت در کتابخانه‌های عمومی ثبت‌نام کنند.

با توجه به عدم دسترسی برخی از همشهریان عزیز به کتابخانه‌های عمومی در تاریخ فوق‌الذکر، افراد می‌توانند به‌صورت اینترنتی در تاریخ 24 آبان نیز اقدام به ثبت‌نام در کتابخانه عمومی با آدرس اینترنتی زیر نمایند:
samanpl.ir/Account/RegisterRequest

آدرس و شماره تماس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد:
کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد: میدان 22 بهمن (کیو)، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد
 شماره تماس 06633239608
کتابخانه عمومی استاد شهید مطهری، خیابان باستان، روبروی زورخانه طیب
 شماره تماس: 06633301789
کتابخانه عمومی 17 شهریور، شهدای غربی، کوچه ایران، هنرستان ام‌البنین
شماره تماس: 06633302421
کتابخانه عمومی حضرت مهدی (عج)، گلدشت شرقی خیابان فردوسی
شماره تماس: 06633421317
کتابخانه عمومی شهید رحیمی، سپیددشت، خیابان امام خمینی جنب ایستگاه راه‌آهن
 شماره تماس: 06633137404
کتابخانه عمومی علامه طباطبایی، بیرانشهر، شهرک شهید بهشتی، روبروی بخشداری
 شماره تماس: 06633135422
کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص)، زاغه خیابان امام خمینی خیابان ارشاد
شماره تماس: 06633273693
 
نصرت‌اله امیری‌خواه
کتابدار کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 کتابدار 1395-08-23 12:30
تشکر از اطلاع رسانی یافته و مسولین متعهد فرهنگی
نقل قول کردن
#2 عباس 1395-08-23 16:30
سلام. ضمن تشکر از این اطلاع رسانی.... صحبت از کتابخوانی کردید.... و گفتید اقشار مختلف آیا برای نابینایان هم این فرصت آماده است...؟ با اینکه باید نهاد کتابخانه های عمومی بخشی را به نابینایان و کتابدار نابینا اختصاص دهند اما این فرصت هنوز در خرم آباد بوجود نیامده است.... من سالها خود شخصا به دنبال این کارم و می خواهم یه سری منابع صوتی را برای افراد نابینای استان وارد استان کنم ولی بدلیل مشکلات مالی نتوانستم.... اگه فقط و فقط مبلغ 2 میلیون تومان داشتم می توانستم چند هارد بخرم میشد بیش از 7 هزار کتاب صوتی رو برا این قشر هم بخرم آباد اورد. ولی متاسفم که نه توان مالی رو دارم و نه جائی رو می شناسم که دست نیاز رو بطرفش دراز کنم.... با اینکه وظیفه من بیکار نیست که به فکر این کار باشم. امیدوارم کسانی که مسوول هستند دست بجنبانند... انشاالله.
اگه کسی خواست نذر فرهنگی کنه و کمک کنه منتظرم...
نقل قول کردن
#3 شهروند 1395-08-23 17:11
سپاس از آقای امیری‌خواه و مدیر محترم سایت به خاطر اطلاع رسانی فرهنگی
نقل قول کردن
#4 غزال 1401-07-11 23:38
سلام ببخشید کتاب های تست خیلی سبز پیدا میشه تو کناب خانه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا