یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برنامه‌های بیست و چهارمین دوره بزرگداشت هفته «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» در استان لرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "رضا مختارپور" با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب امسال به علت تقارن با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با رنگ و بوی عاشورایی برگزار خواهد شد اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و نظر به اهمیت این رویداد مهم فرهنگی، از اوایل مهرماه سال جاری کمیته برنامه‌ریزی هفته کتاب «با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های مربوط به این ایام در استان شروع به کار کرد.
وی افزود: پس از بررسی نظرات مختلف کارشناسان اداره کل و روسای ادارات شهرستان‌ها، در جلسه شورای هماهنگی هفته کتاب که در محل اداره کل تشکیل شد مصوب گردید که برنامه‌های پیشنهادی در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای به مرحله اجرا درآید.
مختارپور آیین بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در استان را مهم‌ترین برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در سطح استان برشمرد و خاطرنشان کرد: این مراسم روز چهارشنبه 19 آبان ماه سال جاری با حضور کتابداران، فعالین حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات بانک صادرات (سرپرستی امور شعب استان لرستان) برگزار می‌شود و طی آن از زحمات یک‌ساله همکاران در قالب عناوینی همچون کتابدار نمونه، مسئول کتابخانه برتر، اهداکننده برتر کتاب، مؤلفان برگزیده استانی و خبرنگاران برتر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی رونمایی از تازه‌های نشر در استان باهدف حمایت از ناشران و نویسندگان بومی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب» نامیرا نوشته صادق کرمیار با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و تجلیل ازخانواده شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام بزرگداشت هفته کتاب در استان برشمرد.
مختارپور افزود: در سطح هریک از شهرستان‌های استان نیز به فراخور ظرفیتی که دارند انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به حضور در نماز جمعه و برگزاری طرح «شمیم خدمت»، برپایی نشست‌های کتاب‌خوان تخصصی، برپایی نمایشگاه مقالات و تألیفات علمی کتابداران اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد، برگزاری مراسم شب‌شعر با موضوع عاشورای حسینی و بزرگداشت شهدای مدافع حرم در شهرستان‌های دلفان و بروجرد، برگزاری جلسه نقد کتاب در حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بروجرد و دورود، ارسال کتاب برای دانش آموزان روستایی با عنوان «پیک دانایی» در شهرستان پل‌دختر، برگزاری نمایش عروسکی و نشست تخصصی ویژه سالمندان در شهرستان سلسله و برپایی مسابقه نقاشی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان الیگودرز اشاره کرد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش پایانی سخنانش به تشریح انجام برنامه‌های اجرایی این اداره کل در سطح کتابخانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: مواردی همچون برگزاری 30 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، توزیع بروشور مربوط به معرفی کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن‌ها به عموم مردم، برگزاری جلسات کتاب‌خوانی، قصه‌گویی و نقاشی برای اعضای کودک و نوجوان، نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه همکاران کتابدار از مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که در ایام بزرگداشت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی سطح استان انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است که طبق بخشنامه ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرای برنامه‌های ویژه هفته کتاب امسال از روز شنبه 15 آبان آغاز و تا پنج‌شنبه 27 آبان ماه ادامه خواهد داشت و در روز 24 آبان که به نام روز «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» نام‌گذاری شده است، کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی با طرح «عضویت رایگان» می‌باشند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 نگار 1395-08-12 15:17
کتابخانه مرکزی خرم آباد پس از ده سال کی تکمیل میشود؟
نقل قول کردن
#2 مصطفی 1395-08-12 19:16
با سلام و تشکر از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان که همواره اطلاع رسانی خوبی درخصوص برنامه های این نهاد داشته است .
نقل قول کردن
#3 مجید 1395-08-12 22:27
ممنون از اطلاع رسانی تون
نقل قول کردن
#4 هاشمی 1395-08-13 01:39
امیدواریم متولیان استان بعداز سه سال و نیم مدیری بومی و همسو با دولت تدبیر و امید در راس کتابخانه ها منصوب نمایند.
نقل قول کردن
#5 هاشمی 1395-08-13 01:39
امیدواریم متولیان استان بعداز سه سال و نیم مدیری بومی و همسو با دولت تدبیر و امید در راس کتابخانه ها منصوب نمایند.
نقل قول کردن
#6 کتاب 1395-08-13 11:11
به نقل از هاشمی:
امیدواریم متولیان استان بعداز سه سال و نیم مدیری بومی و همسو با دولت تدبیر و امید در راس کتابخانه ها منصوب نمایند.

جناب بقیه دستگاه های اجرایی مدیر بومی دارند مشکلات استان رو حل کنند . این یه اداره کل رو اجازه بدهند با مدیر غیر بومی کار کنه. :-)
نقل قول کردن
#7 .. 1395-08-13 11:20
مدیری بومی و همسو با دولت تدبیر و امید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا