یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل اداره میراث، فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از آغاز فاز دوم ساماندهی، حفاظت و مرمت پل شاپوری خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، «غلامرضا سلیمانی» بیان داشت: عملیات ساماندهی محوطه پیرامونی پل شاپوری با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان همگام با پروژه احداث دریاچه و پارک مینیاتوری به کارفرمایی استانداری، آغاز شده است.
سلیمانی همچنین افزود: بقایای بنای تاريخي پل شاپوری معروف به طاق پیل اشکسه» در جنوب خرم‌آباد بر روي رودخانه اين شهر قرار دارد. این بنای ارزشمند متعلق به دوره ساسانیان و با شماره 1058 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی ادامه: اقدامات در حال انجام شامل خوانا سازی پل از رسوبات رودخانه‌ای، نمایان کردن بقایای معماری، مرمت‌های استحفاظی - استحکامی، بسترسازی، سنگ‌فرش محوطه پیرامونی بنا، تعویض و ترمیم مصالح فرسوده، بندکشی، باز زنده سازی طاق‌ها و پایه‌های فرو ریخته خواهد بود.

دیدگاه‌ها  

#1 ایمان 1395-08-08 20:19
الان در قم با آب قرضی الیگودرز یک دریاچه هفت هکتاری بزرگ با بهترین امکانات تفریحی و گردشگری ساختند.ولی این پروژه هنوز در مرحله خاک برداری است
نقل قول کردن
#2 سپهر 1395-08-09 00:39
امیدوارم طبق وعده ی داده شده پارک و دریاچه بزرگ شاپوری در نوروز1396 آماده پذیرایی از گردشگرانی باشه که میان خرم آباد.فعلاً روند اجرای پروژه طوریه که بعید به نظر میرسه تا نوروز تکمیل بشه.
نقل قول کردن
#3 محسن 1395-08-09 12:10
یکی از پروژه های بجا و کاملا لازم همین پروژه بود که خوشبختانه در حال انجام است و باعث می شود یکی از مهمترین سازه های باستانی لرستان بیشتر دیده شود. با سپاس از همه کسانی که در این کار شرکت داشته اند از کارگر و نگهبان و راننده تا روسا و مهندسین و مسوولین
نقل قول کردن
#4 پویا 1395-08-09 13:02
به نقل از ایمان:
الان در قم با آب قرضی الیگودرز یک دریاچه هفت هکتاری بزرگ با بهترین امکانات تفریحی و گردشگری ساختند.ولی این پروژه هنوز در مرحله خاک برداری است

بله دارن کویر رو آباد میکنند ولی ما با این همه آب و پتانسیل باید در فقر و محرومیت باشیم
باید ظرفیت را سنجید و آرمانی فکر نکرد
ذات کویر کم آبی است حالا چرا شهریکه مشکل آب دارد باید زمینه بزرگتر شدنش را فراهم کرد
نقل قول کردن
#5 امین 1395-08-10 11:56
درود بر شهردار و استاندار پر تلاش استان.
بی شک وجود این عزیزان موجب رونق این استان خواهد شد.
خدا قوت خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا