یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این اداره کل خبر داد.
«محمدجواد محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار یافته، با اعلام این خبر افزود: مرحله استانی این رویداد فرهنگی و بین‌المللی، صبح چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال‌جاری در سالن اجتماعات مرکز شماره 2 اداره کل کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان لرستان برگزار می‌شود.
وی به تغییرات ایجاد شده در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره و اضافه کرد: علاوه بر افزوده شدن بخش قصه‌گویی نوجوانان به این جشنواره، شاهد اضافه شدن بخش مقاله‌نویسی با محوریت موضوعی قصه‌گویی و داستان‌نویسی رضوی جشنواره امام رضا (ع) نیز خواهیم بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان این‌که در 18 دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان همواره مخاطب و شنونده قصه‌گویی مربیان حرفه‌ای بوده‌اند، تصریح کرد: اما اکنون آن‌ها می‌توانند توانایی‌های خود را در این عرصه و بر روی صحنه سالن محل برگزاری جشنواره محک بزنند.
«محمدی» با اشاره به این‌که در شیوه‌نامه جشنواره قصه‌گویی کانون، سه موضوع؛ «آزاد و بومی ـ محلی»، «زندگی به سبک ایرانی ـ اسلامی» و «رضوی» تعیین شده است، خاطر نشان کرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در 4 بخش مربیان (فرهنگی، هنری، ادبی، فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، آزاد (معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی و...)، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و نوجوانان (14 تا 17 سال) برگزار می‌شود.
وی، تعداد شرکت کنندگان مرحله کتابخانه‌ای، حوزه‌ای و استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در لرستان را 140 نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد در بخش مربیان، آزاد، پدربزرگ‌ها ـ مادربزرگ‌ها و نوجوانان به ترتیب 25 نفر مربی،9 عضو، 5 نفر بخش آزاد و 5 نفر مادربزرگ و پدربزرگ به مرحله استانی این جشنواره راه یافته‌اند که در نهایت 30 درصد شرکت‌کنندگان باید در مرحله‌ی ملی به رقابت بپردازند
.
معرفی داوران مرحله‌ استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در لرستان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان این‌که در هر استان یک کارشناس و یک مربی به عنوان ناظر در جشنواره حضور خواهند داشت و سه داور به بررسی آثار می‌پردازند، اعلام کرد: در لرستان داوری این جشنواره را «کرم‌رضا تاج‌مهر»، «آفرین پنهانی» و «زهرا عادلی» برعهده دارند.
«محمدی» مهم‌ترین مؤلفه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در لرستان را استقبال گسترده نوجوانان، مربیان، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برشمرد و گفت: این جشنواره نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است.
وی از برگزاری نشست‌های تخصصی قصه‌گویی برای مربیان و کارگاه دو روزه قصه‌گویی ویژه مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان خبر داد و گفت: این کارگاه با تدریس پیشکسوت قصه‌گویی و قصه پژوهی، «علی خانجانی» در مرکز شماره ۲ خرم‌آباد برگزار و موجب بالابردن سطح کیفی قصه‌گویی در مراکز کانون استان شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با تأکید بر این‌که هرچه سطح قصه‌گویی مربیان بالاتر رود انتقال مفاهیم قصه‌ها به اعضای کانون بهتر انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این کارگاه شرکت کنندگان در دو بخش نظری و عملی با مباحث قصه‌گویی بیشتر آشنا شدند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا