یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شانزدهمین شب آواز ایرانی شنبه 24 مهرماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار «اندیشه» برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری یافته، شانزدهمین شب آواز ایرانی شنبه 24 مهرماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی لرستان ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری با حال و هوایی عاشورایی برگزار می‌شود.
 سروش بخشش، دبیر هنری شب آواز ایرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار مركز موسیقی گفت: شب آواز ایرانی طبق روال معمول شنبه آخر هر ماه برگزار می‌شود و در این ماه به مناسبت ماه محرم، میهمانان متناسب با حال و هوای روزهای محرم به اجرای برنامه می‌پردازند و این مراسم به دلیل تقارن با ماه محرم به شكل غیر رقابتی برگزار خواهد شد.
 در شانزدهمین شب آواز ایرانی ذبیح اله كردعلی‌وند به همراه ساسان بازگیر (نوازنده تار) یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای آوازی در دستگاه سه‌گاه با استفاده از غزل‌های سعدی می‌پردازند.
 ذبیح اله كردعلی‌وند در 14 بهمن ماه سال 1352 در خرم‌آباد متولد شد. در سال 1367 با استاد حسین كردی آشنا شد و آوازهایی چون بیات زند و افشاری را از ایشان آموخت. وی در ادامه از محضر اساتیدی چون با عزم، ایزد كاویانی، اسداله ملك، علی‌اصغر شاه زیدی، سید رضا طباطبائی بهره برد و ردیف‌های آواز ایرانی را از آن‌ها فرا گرفت.
 كردعلی‌وند برای تكمیل آموخته‌‌های موسیقی خود نزد استاد رضوی سروستانی رفت و ردیف برومند دوامی را به عنوان یك دوره كامل نزد ایشان فراگرفت. وی همچنین برای رفع اشكال و مركب‌خوانی از محضر استادانی چون شاپور رحیمی، محمد منتشری، نصرالله ناصح‌پور، كریم صالح عظیمی، احمد ابراهیمی بهره برده و از سال 1376 تاكنون به تدریس آواز در خرم‌آباد مشغول است. كردعلی‌وند از سال 1385 به عنوان مدیر موسیقی صدا و سیمای مركز لرستان مشغول به خدمت است و تاكنون 28 كنسرت با گروه‌های مختلف در سایر نقاط ایران اجرا كرده است.
 ساسان بازگیر (نوازنده تار) نیز متولد 1355 شهر خرم‌آباد و دارای مدرك دكترای زبان و ادبیات انگلیسی بوده و موسیقی را از سال 1373 آغاز كرده است. وی به مدت چهار سال زیر نظر استاد حسین لك و همچنین چهار سال زیر نظر استاد داریوش پیرنیاكان آموخته‌های موسیقی خود را تكمیل كرده است. ساسان بازگیر ردیف آقا حسینقلی را زیر نظر استادانی چون علی‌اکبر شكارچی و اردشیر كامكار (كمانچه) و آزاد میرزاپور (تار) فراگرفته است. وی تاكنون در تولید آلبوم‌هایی چون: خواب و خیال، صبح خیزان، پیمانه، روز سفر، سرزمین شادی، كمند شب، مطرب درد به عنوان آهنگساز همكاری داشته است. بازگیر در اجراهای متعددی در داخل كشور و كشورهایی چون سوئد، هندوستان، قبرس و امارات به عنوان نوازنده حضور پیدا كرده است.
 از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای علی دلفان به همراه علیرضا سپهوند (نوازنده سنتور) اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه اصفهان با استفاده از غزل‌های نظامی گنجوی می‌پردازد. علی دلفان متولد 1350 موسیقی را زیر نظر اساتیدی چون رضوی سروستانی، علی جهاندار و محمدرضا شجریان فراگرفته است و در تولید آلبوم‌هایی چون: خواب و خیال (سنتی)، سرزمین شادی (محلی) و پیمانه به عنوان خواننده همكاری داشته است. وی همچنین قطعات متعددی را با همكاری استاد منظمی در صدا و سیمای تهران و سایر مراكز استانی از جمله صدا و سمیای لرستان تولید كرده است.
 علیرضا سپهوند (نوازنده سنتور) نیز متولد 1353 موسیقی را نزد استاد سپه‌ونی آغاز كرده است و تاكنون در تولید بیش از 50 قطعه موسیقی به عنوان آهنگ‌ساز، تنظیم كننده و نوازنده برای صدا و سیما و آلبوم‌های مختلف موسیقی همكاری داشته است. وی برنده مقام اول آهنگ‌ساز در جشنواره «ایران 1404» حوزه هنری انقلاب اسلامی شده و مقام دوم گروه‌نوازی جشنواره جهانی موسیقی در آفریقا را به عنوان سرپرست و نوازنده گروه كسب كرده است.
 سروش بخشش، مدیر تولید مركز موسیقی حوزه هنری، همچنین اضافه كرد: در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از پیش‌كسوتان آواز ایرانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.
شانزدهمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه 24 مهرماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا