یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: مردم لرستان در ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام به دور از خرافه و دروغ با اخلاص در مراسم‌های عزاداری سالار شهیدان حضور یابند.
http://yaftenews.ir/images/94/94-12/miremad.JPGبه گزارش پایگاه خبری یافته، آیت‌الله "سید احمد میرعمادی" در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: سال گذشته عزاداری سنتی مردم لرستان در کشور به عنوان عزاداری سنتی برتر معرفی شد.
وی افزود: مردم لرستان امسال هم در ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام به دور از خرافه و دروغ با اخلاص در مراسم‌های عزاداری سالار شهیدان حضور یابند.
میرعمادی، سخنان و سیره زندگی امام حسین علیه‌السلام را راه گشایی مشکلات امروز جامعه بشری دانست و افزود: شاخصه تفکر عاشورایی، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و زیر بار ذلت و زورگویی مستکبرین نرفتن است.
وی افزود: اگر عاشورا نبود اسلام سرمایه داری و غربی برجامعه حاکم می شد و اثری از اسلام ناب برجا نمی ماند.
میر عمادی با اعلام این که عاشورا و تاسوعا فرصتی برای نشر تفکر انقلابی است چراکه امروز جامعه نیازمند به این تفکر است، افزود: این تفکر دارای شاخصه‌های ایمان به خدا، رسول خدا، امامت و ولایت است و تلاش خستگی‌ناپذیر و مستمر در راه اسلام و انقلاب اسلامی برای اهداف مقدس است.
امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: امسال توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری شده است و باید در این راستا تلاش و مجاهدت برای اقدام و عمل شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی تریبون‌های نماز جمعه آماده‌اند تا اگر مدیران و مسؤولین اقدام و عملی در این راستان انجام داده‌اند در سخنرانی قبل از خطبه‌ها به اطلاع مردم برسانند نه اینکه فقط گزارش عملکرد اداری و روزمره خود را بیان کنند.
وی افزود: متأسفانه هنوز در جامعه ما هستند کسانی که از رهنمودهای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی درس نگرفته‌اند و آمریکا و دولت‌های مستکبر غربی را قابل‌اعتماد می‌دانند.

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1395-07-16 17:52
عزاداری مردم لرستان و آئین "گِل مالی" زیباترین و مستند ترین عزاداری ایرانه مقایسه کنید با حمل نخل یا قالیشویان ... اوج عزت و احترام رو در همین آئین مردم لرستان میشه دید خدارو شکر که سینه زن و دل مون غمکده حسین ع است
نقل قول کردن
#2 شایان 1395-07-16 19:27
لرها معتقدند انسان از خاک آفریده شده و بخاک برمیگردد لذا برای خاک که کرامت دارد حرمت زیادی قاعلند.دربوشهر طوایف لرمثل لیراویها,دشتستا نیها,گناوه ایها,دیلمیها به مراسم عاشورا سیاوشون(سوشون=س وگ سیاوش)میگویند.د رتاریخ ایران باستان نوشته حسن پیرنیا جلد ۱ صفحه ۴۳ آمده که قشون ایران بخاطر مرگ ماتیس تیوس سردار ایران در نبردپلاته(۴۷۹قب ل میلاد)موهای خود را بریدند و یالهای اسبها را چیدند وبه شانهای خود گل مالیدند.درصفحه ۴۷۹ همان کتاب نوشته اگرمردمحترمی درمصربمیرد زنها و مردهای مصر"گل"بسر میمالند و درکوچه و بازار نوحه و زاری میکنند.البته باید ظرف زمان و مکان را سنجید و بهانه بدست بدخواهان قوم لر نداد.
نقل قول کردن
#3 بیرانوند 1395-07-17 11:06
خاکی ترین عاشورای شیعیان رو باید در خرم آباد دید..از خیلی از آیینهای ایرانیان بهتره.. روز عاشورا همه خودشون رو گلی میکنن دکتر مهندس بیسواد فقیر ثروتمند نداریم همه یکسان وبرابر برای امام شهدا عزاداری میکنن..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا