یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با هدف تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان تلاشگر، دومین جشنواره موفقیت در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "اسداله عباس زاده" مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک خرم‌آباد اجرای دومین جشنواره موفقیت با حضور نماینده مردم خرم‌آباد و جگنی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد را باهدف پاس داشت علم، ادب و دانایی عنوان کرد و افزود: این جشنواره به دنبال نهادینه کردن فرهنگ قدردانی از فضایل عصاره مردم یعنی معلمین است.
وی در ادامه به 21 مورد از موفقیت‌های برجسته استانی و کشوری حوزه کاری خود اشاره کرد و افزود: کسب این توفیقات با همدلی، هم‌افزایی و مشارکت فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء با رویکرد اقدام و عمل صورت گرفته است.
عباس زاده به جمعیت 40 هزارنفری دانش‌آموزی و 3 هزار و 200 نفری فرهنگیان ناحیه یک اشاره کرد و افزود: بیش از 50 درصد موفقیت‌های حاصله در استان لرستان توسط دانش آموزان مستعد و فرهنگیان فرهیخته ناحیه یک کسب ‌شده است.
وی تصریح کرد: از 117 نفر برگزیده المپیادهای علمی بیش از 60 نفر از دانش آموزان ناحیه یک بوده است که امسال این مدیریت با رشدی 20 درصدی در این زمینه بر توفیقات گذشته افزوده است.
عباس زاده در ادامه به جشنواره جوان و نوجوان اشاره و تأکید کرد: در سال گذشته یکی از دانش آموزان مستعد و هنرمند این ناحیه موفق به کسب مقام سوم کشوری شد و در جشنواره نوجوان خوارزمی سال جاری نیز دانش آموزان این ناحیه موفق به کسب یک مقام اول کشوری و دو مقام دوم کشوری شدند.
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک خرم‌آباد در ادامه به کسب 16 رتبه دو رقمی دانش آموزان لرستان در کنکور سراسری 95 اشاره کرد و گفت: سهم دانش آموزان ناحیه یک خرم‌آباد از این توفیقات 8 رتبه دو رقمی بوده است.
فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری شاخص دیگری بود که اسداله عباس زاده به آن اشاره کرد و گفت: از 36 نفر برگزیده استانی در فراخوان پرسش مهر، 18 برگزیده در قسمت دانش‌آموزی و فرهنگیان متعلق به این ناحیه بوده که موفق به کسب رتبه کشوری هم گردیده‌اند.
وی در پایان به ذکر موفقیت‌های حوزه کاری خود در برنامه‌های اردویی، آزمون‌های علمی، جشنواره جابر، مسابقات فرهنگی و ورزشی هم پرداخت و این موفقیت‌ها را حاصل تلاش همه همکاران فرهنگی دانسته و افزود: تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان تلاشگر و موفق کاری واجب است که باید به آن همت گماشت..
قابل ذکر است در این مراسم علاوه بر تجلیل از 300 فرهنگی و دانش‌آموز موفق و تلاشگر از تعدادی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و مظفر افشار پدر بلوط ایران که با اجرای طرح آموزش کاشت نهال بلوط به دانش آموزان نقش مؤثری در فرهنگ درختکاری در مدارس ایفا کرده بود، تجلیل شد.

اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی فرهنگیان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت : گرچه اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان کاری بس بزرگ است که دولت تدبیر و امید موفق به انجام آن شده ، ولی باید گفت که اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان باید به‌گونه‌ای باشد که معلم با عزت‌نفس زندگی کند.
محمد بیرانوندی معلمی را افتخاری ارزشمند و گران‌مایه ذکر کرد و افزود: حقیقتاً دوست داشتم که به عنوان کاری عملی بر دستان پیشکسوتان تعلیم و تربیت بوسه می‌زدم و بر بوسه بر دستان معلم افتخار می‌کردم.
 نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی دانایی را چراغی برای دیدن بهتر آینده عنوان کرد و افزود: ما باید با دقت بنگریم هدف از تعلیم و تربیت چیست، از کجا آغازشده و به کجا منتهی می‌شود. وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در کسب دانش فعال باشیم و بدانیک که دانش گم‌شده مومن است
وی برخی از ویژگی‌های معلمین موفق اشاره کرد و افزود: بسیارند معلمینی که همه مشکلات را پشت درب کلاس گذاشته و باهدف تعلیم و تربیت به کلاس می‌آیند، توان خود را در ارائه درست مبانی تعلیم و تربیت به کار می‌برند و هدفشان موفقیت دانش آموزان در عرصه‌های مختلف علمی است.
محمد بیرانوندی نمایندگان مجلس را خادم مردم عنوان کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم توفیق خود را مرهون لطف و عنایت الهی و محبت مردم می‌دانند و بر عهد خود مبنی بر خدمت صادقانه به مردم باقی خواهند ماند
وی در ادامه از موکلین خود خواست که با ارائه پیشنهادات سازنده وی را در انجام رسالت خطیر نمایندگی مجلس یاری کنند و افزود: باجان و دل نظر و پیشنهاد سازنده شمارا خواهم پذیرفت و آن‌ را به مسئولان انتقال خواهم داد.


منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-07-12 13:40
درود بر دکتر بیرانوند معلم و نماینده شایسته‌ ی خرم آباد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا