یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو هيأت مديره خانه مطبوعات لرستان گفت: خبرنگاري در 3 عنصر عشق، سلامت و تخصص خلاصه مي‌شود.

به گزارش يافته به نقل از بيان لر، دكتر "محمدجعفر ايراني" اظهار داشت: در کشورهاي پيشرفته براي اين که اجتماعات همگن و محمدجعفر ايرانيصاحبان حرف و تخصص نتايج بهتري در بستر زمان کسب نمايند عنان و زمام امور را به دست نمايندگاني از جنس خود مي‌سپارند تا با تعامل و تحمل، به جاي تمامي خانواده بيانديشند و به کار بندند.

وي در ادامه بيان داشت: مثلاً متکديان برزيلي از طريق سنديکاي خود در پارلمان آن کشور نمايندگاني دارند تا مدافع حقوق‌شان باشند، روسپي‌هاي تايلندي به دليل نجات اقتصاد کشورشان در بحران اقتصادي جهان مورد تقدير دولت قرار مي‌گيرند، مستضعفان و قشر ضعيف اندونزي با تجميع سرمايه‌هاي اندک خود بزرگ‌ترين موسسه بانکي کشورشان را با نام "رعيت بانک" تاسيس مي‌کنند و چوب‌برهاي ايرلندي با تشکيل تعاوني بزرگ‌ترين سنديکاي صنفي ايرلند را بنا مي‌نهند.

ايراني افزود: در ايران نيز بر همين اساس و با توجه به ضرورت‌هاي هر صنف و قشري نهادي اصولاً غيردولتي به وجود آمده است تا گره‌گشاي موانع و مشکلات مستحدثه باشد.

عضو هيأت مديره خانه مطبوعات ايران تصريح كرد: وجود خانه مطبوعات در کشور و استان لرستان امري ميمون و برگرفته از اين احساس نياز و حس مشترک هم‌صنفي و هم‌دردي است، با اين تفاوت که خانه ما بر پايه اشخاص و نه آن نيازها و دردهاي مشترک بنا شد.

اين استاد حقوق دانشگاه به خلاء‌هاي قانوني، برخي نارسائي‌ها و بعضاً سنگ‌اندازي‌هاي دولتي‌ها در اين مسير اشاره کرد و گفت: نبود بسترهاي لازم فرهنگي خصوصاً تکليف هم‌گرائي و کار جمعي و تيم ورکينگ در کشور از ديگر موانع پيش‌رفت و خروجي مثبت در اين خانه استاني شده است.

مديرمسوول نشريه "بيان لر" افزود: وقتي انتخاباتي برگزار مي‌شود و برخي از نشريات حضور ندارند و ديگران نيز به محض عدم راه‌يابي به هيأت مديره خانه مطبوعات لرستان‌، با جلسه و خانه خداحافظي مي‌کنند، نبايد انتظار و توقع تغيير و يا شق‌القمر داشت و با زبان انتقادي صرف، بدون همراهي و ارائه طريق برخورد کرد.

ايراني با انتقاد از فضاي حاكم بر خانه مطبوعات استان گفت: متاسفانه در اولين جلسه پس از تقسيم مسووليت‌ها، بين اعضاي هيأت مديره به دليل نداشتن برنامه مدون و بعضاً داشتن تفکر تک‌روي عده‌اي و يا برخي منيت‌ها، کم‌ترين خروجي و کار تيمي را شاهد بوده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: انگار هدف از ورود به خانه "تقسيم عناوين و با نگاهي غنيت‌گونه" صورت گرفته بود!

اين روزنامه‌نگار و فعال فرهنگي در پايان ضمن تبريک به صاحبان قلم در عرصه مطبوعات ايران و خصوصاً لرستان به مناسبت مجاهدت‌هاي گذشته يادآور شد: اگر بخواهيم خانه‌اي قوي داشته باشيم بايد اول خانه‌اي بسازيم و بعد بر طبل نقادي و يا خروجي‌هاي آن بکوبيم، پس از تمامي اصحاب رسانه استان به عنوان عنصر کوچک و فرزندي خلف خواستار ورود، مساعدت و هدايتگري در خانه هستم.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا