یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهره لرستانی بازیگر باسابقه عرصه طنز سینما و تلویزیون، مهمان امشب برنامه جذاب خندوانه بود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، لرستانی که با حضور در فیلم‌ها و سریال‌هایی مثل «لیلی با من است»، «آپارتمان»، «زیر درخت هلو»، «اخراجی‌ها»، «ایران برگر»، «دارا و ندار»، «سه در چهار» و حضور شهر لرستانی در برنامه خندوانه:... تبدیل به چهره‌ای محبوب بین مردم شده امشب رو در روی رامبد جوان و تماشاچیان خندوانه نشست و شبی به یادگار را رقم زد.
این بازیگر اهل لرستان که بیشتر به عنوان بازیگر فیلم‌های طنز شناخته شده سابقه‌هایی هم از حضور در مجموعه‌های جدی مثل سریال امام علی (ع)، مختارنامه، کلاه پهلوی و... دارد.
در بخشی از برنامه شامگاه 12 مردادماه و بامداد 13 مردادماه 1395 خندوانه (ساعت 23 تا يك)، رامبد جوان با اثر معروفش "لیلی با من است" او را معرفی و به برنامه فرا خواند.
 مجري ابتدا از پیشینه خانوادگی‌اش از لرستانی پرسید:
او در جواب گفت: خودم متولد تهران هستم و اصالتی لرستانی دارم و با افتخار اعلام می‌کنم که خانواده‌ام پیشینه‌ای 400 ساله در خرم‌آباد لرستان دارند.
رامبد از او خواست که شعری را به لری بخواند که او شعر "خورمووه خرم‌دله جاکه لرونه/ هر کجا لر بچه‌ایه، شیرین زوونه" را تقدیم کرد و به ترجمه‌اش اشاره کرد که می‌گوید"خرم‌آباد خرم‌ و باصفا و جای لرها است و هر کجایی لر بچه‌ای حضور داشته باشد، شیرین‌زباني او جلب توجه مي‌كند"
سپس او به رامبد یاد داد که چگونه خودش را به لری معرفی کند و رامبد جوان هم به‌خوبی توانست با لری خودش را معرفی کند. البته خانم لرستاني اشاره كرد كه فقط پدر و مادرش در منزل لري (خرم‌آبادي) صحبت مي‌كنند و به همين خاطر او قادر به بيان فصيح و روان اين زبان با توجه به اين كه متولد تهران است، نيست اما كاملاً لري را متوجه مي‌شود.
در ادامه شهره لرستانی مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی‌اش را مشکلات حوزه هنر مطرح کرد و گفت: متأسفانه در شرایط فعلی ناامنی حرفه‌ای در جامعه هنری بیداد می‌کند و کسی متولی و متوجه بیکاری هنرمندان نیست. جامعه هنری باید متولی داشته باشد؛ این متولی نباید لزوما "به شکل اداری و دستگاهی باشد. سیستم هنر نیازمند متولیان هنرمند است.
لرستانی در ادامه به خاطره‌ای از دوران جنگ و بمباران شهرها اشاره کرد و گفت: مادربزرگم كه اهل بروجرد است و با ما زندگي مي‌كرد، دوران بمباران همیشه دعا می‌کرد که «خدایا ما را از دست این بمباران نجات بده» و بعدش فوري می‌گفت: «البته نه این که بمیریم!»
لرستاني به خاطره جالب ديگري در خصوص مادربزرگش هم اشاره كرد و گفت: يك بار هنگام اجراي نمايش تئاتر، مادربزرگش هم در سالن حضور داشت و هنگامي كه بر اساس داستان نمايش مرگ يكي از شخصيت‌ها كه دكتر محمد صادقي آن را ايفا مي‌كرد با فرور رفتن دشنه در بدنش در صحنه فرا رسيد، مادربزرگم كه رديف جلو نشسته بود با صداي بلند گفت: «انا لله انا اليه راجعون» كه با اين كار هم باعث خنده حضار در سالن شد و هم باعث خنده من كه در حال ايفاي نقش بودم.
حضور شهر لرستانی در برنامه خندوانه:او در باره فعالیت‌های جاری‌اش گفت: حدود 2 سال است که بیشتر کارهای نویسندگی را انجام می‌دهم و این روزها در تدارک کارگردانی یک فیلم سینمایی با بازیگری خودم هستم.
لرستانی ادامه داد: همچنین 25 سال سابقه تدریس دارم و لازم است نگرانی خودم را از بابت توقع جوان‌ها در رابطه با آموزش و تحصیل عنوان کنم که جوان‌ها چون فکر می‌کنند که برای تحصیل پول می‌دهند دیگر نیاز به تلاش ندارند و باید حتماً قبول شوند. این موضوع بسیار بد است و جوانان باید بدانند که هنر و شرفت هنری با پول کسب نمی‌شود.
رامبد جوان از او خواست که از خاطرات دوران رژیم غذایی‌اش بگوید که لرستانی گفت: در دورانی 43 کیلو را وزن کم کردم، چون عاشق برنج بودم به‌سختی این دوران را طی کردم و جالب است بدانید که آن‌قدر به برنج علاقه دارم که برایش شعر سروده‌ام.
او در ادامه، خاطره جالبی را از سال‌های اول انقلاب تعریف کرد که در بانک ملی برنده جایزه‌ای شده بود و وقتی با او تماس گرفتند که برای گرفتن جایزه به بانک برود؛ به خیال این‌که برنده "‌سواری پیکان" شده، تمام‌ مسیر منزل تا بانک را با شوق‌ و ذوق رفت و مدارک را امضاء کرد؛ اما در کمال تعجب متوجه شد که برنده یک دستگاه "رادیو ترانزيستوري" شده است.
در ادامه برنامه که یکی از بخش‌های جذاب برنامه بود، رامبد جوان از لرستانی خواست جمله‌ای را انتخاب و با حالات مختلف اجرا کند؛ شهره لرستانی هم جمله «دیشب مرد دانشمندی، سگ پیری را با کارد کشت» با حالات مرموز، خشم، خوشحالی، وحشت‌زده، خبری و عاشقانه به زیبایی اجرا کرد. او در ادامه خطاب به رامبد جوان گفت: تو موفق شدی با زیرکی تست بازیگری از من بگیری.
جناب خان: من دیوانه خرم‌آبادم
برنامه با ورود جناب‌خان حال و هوای دیگری به خود گرفت. او در بدو ورود، خطاب به لرستانی گفت: من دیوانه خرم‌آبادم و خوش به حال شما که اهل دیار لرستان هستی و من به‌ شخصه حضور شهر لرستانی در برنامه خندوانه:عاشق بچه‌های خوب خرم‌آباد و به خصوص بچه‌های پشت بازار، کیو، سراب شهوا (مطهري)، پل گپ (بزرگ) و باج‌گيران هستم و با افتخار می‌گویم که در بخش زیادی از خوزستان نیز بختیاری‌ها و لرها ساکن هستند.
در ادامه جناب‌خان، ترانه «سیت بیارم‌» را به زیبایی هر چه تمام‌تر و با همراهی کمانچه اجرا کرد، لرستانی در وصف این ترانه که به شدت مورد توجه حاضرین و وی قرار گرفته بود گفت: ترانه «سیت بیارم» حکایت پیوند واقعی عشق است، این ترانه پیوند ازدواج کلام با قلب آدم‌ها است يعني حرف و عمل‌مان يكي باشد.
لرستانی که به شدت از شنیدن ترانه "سیت بیارم" به وجد آمده بود از جناب‌خان درخواست کرد که بار دیگر این تصنیف زیبای لری را بخواند.
برنامه جذاب و ماندگار امشب خندوانه در حالی به پایان رسید که بسیاری از ایرانی‌ها و به‌خصوص لرستانی‌ها از حضور این بانوی فرهیخته در برنامه اظهار رضایت داشتند و از این که شهره لرستانی به اصالت لری خودش افتخار کرد، خرسند بودند.
کاش برخی هویت‌گریزان از رفتار این هنرمند لرستانی درس بگیرند و فراموش نکنند که «هویت‌های خودساخته» راه به‌جایی ندارد.
 
بخش‌های مهم برنامه:
* لرستاني نيز مثل ساير مهمانان خندوانه 10 ثانيه به دوربين لبخند زد. كساني كه مايل هستند در انتخاب بهترين لبخند هفته شركت كنند مي توانند از طريق نوشتن نام شهره لرستاني و كنار آن ذكر يك عدد از 11 تا 20 در قالب پيامك به شماره 30888 به او راي دهند.
* در بخش‌هایی از برنامه، گفت‌وگوهایی با بعضی از دوستان هنرمند شهره لرستانی از جمله "افسر اسدی" بازیگر مطرح سینما و تلویزیون و "پرنيان قربان‌پور" صورت گرفت و همکارانش از صفات اخلاقی و حرفه‌ای شهره لرستاني گفتند.
* یک بخش هم به گفت‌وگو با 3 لرستانی‌ در جلوي قلعه فلك‌الافلاك خرم‌آباد اختصاص داشت که آن‌ها به بیان صفات خوب لرها پرداختند.
* شهره لرستانی در خلال برنامه به بروجرد و طبیعت و مردم خوبش هم اشاره‌ای کرد و تقاضا كرد حضار براي اين شهر كه به پاريس كوچولو معروف است دست بزنند.
*این هنرمند لرستانی غذای مورد علاقه‌اش را «کته» عنوان کرد.
* لرستانی به نکته جالب دیگری در حرف‌هایش اشاره کرد و این که اکثر خواب‌هایش خنده‌دار و کمدی است.
* شهره لرستاني فرزند هوشنگ صالحي‌لرستاني (متولد 1314 در خرم‌آباد) و او نيز فرزند نجم‌الدين لرستاني (شهردار خرم‌آباد در دهه 30) و نجم‌الدين نيز فرزند آيت‌الله شيخ عبدالرحمان لرستاني (متوفي 1315) نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي ملي طي سال‌هاي 1302 تا 1309 مي‌باشد. مادرش نيز فاطمه غلام‌‌رضايي فرزند حسين (سردار) غلام‌رضايي اهل خرم‌آباد است. مرحوم سردار غلام رضايي رئيس اداره دارايي لرستان و از كارمندان عالي‌رتبه اين وزارت بود.
پدر شهره، قاضي دادگستري بود به همين دليل آن‌ها از دهه 40 تا 60 به كرات به شهرهاي مختلف از جمله تهران، همدان، بروجرد و ... مهاجرت كردند. مادرش شهره نيز معلم بود. وي يك خواهر بزرگ‌تر به نام شراره و يك برادر كوچك‌تر از خود به نام شهاب دارد كه اكنون هر دو خارج از كشور زندگي مي‌كنند و متاهل هستند. شراره صالحي دكتراي شرق‌شناسي دارد.حضور شهر لرستانی در برنامه خندوانه:
گزارش: عبدالرضا قاسمی/ پايگاه خبري يافته

دیدگاه‌ها  

#1 موسوی 1395-05-13 04:45
با عرض سلام و ادب
درود خدا بر اعضای پایگاه یافته نیوز که نقش زیادی در خودآگاهی هویت لری ایفاء می کنید.
توفیقتان مستدام باد
نقل قول کردن
#2 منصور فتحی 1395-05-13 08:25
متشکراز سایت خبری یافته وممنون از اقای عبدالرضا قاسمی
نقل قول کردن
#3 علی 1395-05-13 09:19
درود بر خانم لرستانی که اصالت خود را فراموش نکرده و به ان افتخار میکند .
نقل قول کردن
#4 همشهری 1395-05-13 10:09
ای کاش بعضیا که با لباس دیپمات ها هر جا میشینن بین خرم اباد و بروجرد تفرقه میندازن کمی هم از ایشون یاد بگیرن که چقدر خوب یادی هم از بروجرد و مردمش کردن .
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1395-05-13 10:09
برنامه واقعاعالی برگزار شد .جناب خان احترام زیادی به لرهای کشور گذاشتن،شوخی های جناب خان در مورد بچه های پشت بازار و باجگیران واقعا خنده دار بود.جناب خان به رامبد جوان بشوخی گفتن میخوای زنگ بزنم به رفیقام در باجیگران بیان ببافنت...خلاصه دیشب کلی خندیدم ....شهره لرستانی دیشب گل کاشتن و بسیار افتخار آفرین شدن.
نقل قول کردن
#6 امیر رضاپناه 1395-05-13 10:21
درود به سرکار خانم شهره لرستانی
باعث افتخار تمامی ایرانیان به خصوص لرستانیها هستی
نقل قول کردن
#7 عباس 1395-05-13 10:28
بسیار خوب و منطقی صحبت کردن. و نشون دادند که اهل مطالعه اند.
نقل قول کردن
#8 هامون 1395-05-13 11:05
درود به همه ی خرم آبادی های با معرفت
نقل قول کردن
#9 حمید ت 1395-05-13 11:47
تکرار این برنامه همین الان داره پخش میشه و ظاهرا ساعت ۵ بعدظهر امروز هم پخش خواهد شد....شبکه نسیم
نقل قول کردن
#10 میلاد 1395-05-13 12:05
درودبر شیر زن لر.قابل توجه کسانی که اصالت خود را فراموش میکنن
نقل قول کردن
#11 میلاد 1395-05-13 12:17
اقا اگه میشه این قسمت رو برای دانلود بزارین برای کسانی که نتونستن ببینن
اگه دوستان عزیز مخاطب سایت هم کسی میتونه این کار رو بکنه بازم ممنون
نقل قول کردن
#12 فیضی 1395-05-13 12:29
بدون تعارف میخام از جناب قاسمی تشکر کنم.
همزمان با پخش این برنامه ، شاهد تلاش ایشون در گروه های مجازی برای معرفی این چهره برتر لرستانی بودیم.
باید خسته نباشید گفت به تیم یافته که در کمترین زمان ممکن متن برنامه را روی کاغذ آورد و در سایت منتشر کرد.
بنده که اهل رسانه هستم قدر این زحمت شما را بیشتر میدانم.
به امید پیروزی و بهروزی و روزهای خوب برای اهل یافته، اهل لرستان و اهل ایران
نقل قول کردن
#13 امیر 1395-05-13 12:51
چه عجب بعد سه سال خندوانه اسمی از لر ها هم اومد!
نقل قول کردن
#14 الهام 1395-05-13 13:04
چقدر این جناب خان جیگره بخدا واقعا بامزست واقعا هنرمنده چقدر قشنگ لری خوند با اینکه لری نمیدونیم کیف کردیم خانم لرستانی هم خیلی دلنشین هستن
نقل قول کردن
#15 رضا 1395-05-13 13:11
برنامه دیشب فوق العاده بود
بعد مدت ها خندوانه ویزه به قوم لر و شهر زیبای خرم آباد اشاره کرد
نقل قول کردن
#16 رضا 1395-05-13 13:13
در دو نوبه نقل از میلاد:
اقا اگه میشه این قسمت رو برای دانلود بزارین برای کسانی که نتونستن ببینن
اگه دوستان عزیز مخاطب سایت هم کسی میتونه این کار رو بکنه بازم ممنون

در دو نوبت تکرار داره
ظهر که پخش شد/بعدازظهر هم بازپخش داره
نقل قول کردن
#17 رضا 1395-05-13 13:17
امیدوارم چهره ها وقتی در برنامه ها حضور پیدا می کنند با دانش بیشتری نسبت به قوم و شهر خود داشته باشند
که خانم لرستانی با اینکه از خرم آباد دور بودند خوب بود
نقل قول کردن
#18 رضا 1395-05-13 13:20
نکته قابل تامل اینکه خانم لرستانی که خرم آبادی هستند.از شهرهای دیگر هم اسم بردند.آیا شهروندان شهرهای دیگر که ظاهرا لر هستند و همچنین چهره های شناخته شده شهرشون هم به این نکته توجه دارند
نقل قول کردن
#19 رضا 1395-05-13 13:21
افتخار می کنم لر هستم
افتخار می کنم خرم آبادی(خورموا) هستم
نقل قول کردن
#20 ... 1395-05-13 14:17
خدا پشت وپناه خانم لرستانی ، هرکجا هستن موفق باشن
نقل قول کردن
#21 محمد 1395-05-13 14:40
با سلام اینه خرم ابادی اصیل باز هم یه خرم ابادی اصیل نام لرستانو مطرح کرد
نقل قول کردن
#22 رضا 1395-05-13 15:13
برخلاف بعضی مسئولین و نمایندگان فعلی که بین بروجرد و بقیه شهرهای لرستان تفاوت قائل هستند ، باید از شهره لرستانی که اصالت خود را خرم آبادی معرفی و از بروجرد هم به نیکی یاد کرد یاد بگیرند و اینقدر بر طبل اختلاف نکوبند.
نقل قول کردن
#23 ناصر 1395-05-14 15:37
دورود بر شرفت
مرسي به مثل خيلي فوتباليت ها و ورزشكاران و حتي بازيگرا خودتو نفروختي سركار خانم شهره لرررررررررستاني
نقل قول کردن
#24 شاه کرمی 1395-05-14 17:14
شیر مادرت حلالت شهره لرستانی
نقل قول کردن
#25 بهروز احمدنژاد 1395-05-14 17:15
آفرین بر شیر زن قوم لر .چه قشنگ چه زیبا بیان کردند .دورود بر لر .دورود بر ایران .سلام بر بروجرد .خرم آباد وهمه شهرهای لر شیرین .یاد بگیریم با یه بار رفت وآمد به شهرهای بزرگ نگیم لر یعنی چه .چه با افتخار گفتن لرم .خانم لرستانی تو دل همه لرها جا گرفتی .نوم خدا سی تو شیره دختر
نقل قول کردن
#26 عباسقلی بساق الیگودرزی 1395-05-15 03:17
سلام به همه شهرهای لرستان به ترتیب بزرگی یا الفبا یا قشنگی یا وفا یا مردانگی همش یکیه دلم تنگ سی دیدنتون . سرکار خانم لرستان ممنون عالی اجرا کردی ممنونتم
نقل قول کردن
#27 شاهرخ 1395-05-15 11:50
دورودبرخانم لرستانی که به اصالت لربودنش افتخارکردبعضی ورزشکاران وهنرمندان ازبانوشهره لرستانی این بانوی فرهیخته وگرامی الگوبگیرندویادب گیرندچطوربه اصالتشان افتخارکنند
ماهم به خانم شهره لرستانی افتخارمی کنیم
نقل قول کردن
#28 کی محمود ممسنی 1396-01-21 09:06
درود بر هرکسی که به نژاد اصیل لر بودن خود افتخار میکند .
نقل قول کردن
#29 زهرا 1396-04-16 03:27
:eek :zzz : بووووووس
نقل قول کردن
#30 زهرا 1396-04-16 03:29
بووووووس خانم لرستانی
نقل قول کردن
#31 لردگان 1398-04-04 09:34
:P درود بر شرف خانم لرستانی یه مصاحبه هم با اقای محسن لرستانی بزارند که کاملا لر هستند ...
نقل قول کردن
#32 ح 1398-07-13 14:15
من هم اصالتا اهل لرستان هستیم پدر بزرگ و مادر بزرگم لر هستند تبعید شده زمان رضا شاه علیرغم گذشت 100 سال هنوز به نام لرستان افتخار میکنم از سرکار شهره خانم هم تشکر میکنم.خراسان تربت حیدریه
نقل قول کردن
#33 حامد 1398-12-28 11:34
زنده باد
نقل قول کردن
#34 بهزاد زارع 1401-07-29 12:39
من لرم و لرها رو دوست دارم،البته نباید فراموش کنم ایرانیم و همه ایرانی های عزیز رو دوست دارم فرقی نداره ترک باشه یا شمالی و یا جنوبی،سیستانی و خراسانی و کرد ،عرب و...
زنده باد ایران با اقوامش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا