یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم سومين سالگرد درگذشت استاد رضا سقايي اسطوره آواز لرستان، با شركت حدود 300 نفر از مردم قدرشناس ديارش برگزار شد.

به گزارش يافته، اين مراسم از ساعت 18 عصر روز پنج شنبه سوم مردادماه 1392 بر مزار استاد رضا سقايي در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحين خرم‌آباد آغاز شد و در ساعت 19 و 40 دقيقه به پايان رسيد.

حواشي مراسم:

* غلام سبزعلي، اردشير نعمت‌الهي، محمد قهرماني، دكتر فتح‌الله شفيع‌زاده، حافظي، مظفر سگوند(فروغي)، اسد فرهمند و داريوش نظري از جمله كساني بودند كه در اين مراسم به سخن‌راني پرداختند.

* از جمله مسوولاني كه در اين مراسم حضور يافتند مي‌توان به علي زنجي‌بيرانوند عضو شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد، حاج محمد رضايي معاون اسبق سياسي‌امنيتي استانداري لرستان و سيدمحمد قاسمي مديرعامل اسبق شركت مخابرات لرستان اشاره كرد.

* حضور پيشكسوتان ورزش در اين مراسم پررنگ‌تر از هنرمندان بود. همچنين حشمت و اسد آزادبخت نيز از كوهدشت براي شركت در اين مراسم آمده بودند اما از برخي شعرا، نويسندگان و روزنامه‌نگاران خرم‌آبادي خبري نبود! با وجودي كه در اين شهر بودند و كار خاصي نداشتند، رنج پيمودن 2 كيلومتر را تا رسيدن به آرامگاه هنرمند فقيد لرستاني را به خود ندادند! دست مريزاد. وضعيت مراسم يادبود آقا رضا كه گل سرسبد هنرمندان لرستان بود، چنين است واي به حال آناني كه در حد و اندازه‌ي سقايي نيستند و انتظار دارند كسي به آنان توجهي نمايد ...

* حدود 40 نفر از بانوان نيز در مراسم حضور داشتند كه برخي تا انتهاي مراسم ماندند.

* برخي از حضار گلايه‌مند بودند كه با گذشت 3 سال از درگذشت استاد سقايي، هنوز از طرف هيچ ارگان فرهنگي و هنري، مراسمي ويژه براي يادبود اين بزرگ‌مرد لرستاني برگزار نشده است.

* قرار است به زودي مستندي در مورد زندگي استاد سقايي ساخته شود. در اين مستند، سرگذشتي از زندگي استاد همراه با از خاطرات ديگران در مورد وي و همچنين تصاوير و اسناد مربوط به فعاليت‌هاي هنري زنده‌ياد سقايي به كار خواهد رفت.

* تقريباً همه آن‌ها كه به نوعي دغدغه‌‌ي فرهنگ و هنر اين ديار را داشتند در اين مراسم حضور پيدا كردند. عده‌اي كه نيامدند، شايد مطلع نبودند و برخي ديگر نيز گرفتاري‌ داشتند. آن‌ها كه مطلع بودند و گرفتاري نداشتند، يا براي هنر ارزش قائل نبودند يا براي ديارشان. به هر حال در هر شهر و استاني از اين قبيل آدم‌هاي خنثي فراوان پيدا مي‌شود!

* برخي از حضار از اين كه ساعت برگزاري مراسم را با توجه به گرماي هوا و ماه مبارك رمضان، مناسب انتخاب شده بود تشكر كردند، اما مطابق روال مراسم‌هاي برگزار شده در استان لرستان، ساعت پايان رعايت نشد و 40 دقيقه از ساعت 19 گذشته، مراسم به پايان رسيد. يكي از دلايل عدم استقبال از برنامه‌هاي فرهنگي‌ و هنري در استان ما همين موضوع عدم توجه به زمان‌بندي مراسم است چرا كه برخي افراد كه از آغاز آن حضور داشتند، ناچار به ترك محل شدند و برخي در معذوريت اخلاقي قرار گرفته و ماندند. شايد اين افراد سال‌هاي آينده از مبلغان براي عدم حضور ديگران در چنين مراسم‌هايي باشند كه رعايت حال برخي گرفتاران در آن نمي‌شود... آنان كه ميكروفون به دست گرفتند حتي يك بار هم تعارفي نكردند تا كساني كه يك ساعت در آن آفتاب سوزان، سر پا ايستاده بودند، در سايه‌ي مقابل آرامگاه بنشينند. به همين خاطر كساني كه روزه‌دار بودند يا سن و سال‌شان بالا بود، به ناچار زودتر مجبور به ترك محل شدند و برخي نيز چند بار آب و به سر و صورت‌شان زدند بلكه از هوش نروند و البته ماندند!

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا