یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماز جمعه شهرستان الشتر با حضور جمع کثيري از مردم روزه‌دار و ولايي اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش یافته، حجة‌الاسلام و المسلمين سيد‌سجاد موسوي امام جمعه شهرستان در خطبه اول نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي توصيه و به بحث آثار و برکات روزه از ديدگاه آيات و روايات پرداخت.

وي در خطبه‌ي دوم با تسليت فرا رسيدن سال‌روز وفات اُم‌المومنين حضرت خديجه(س) به بيان فضائل و مناقب آن بانوي ارزشمند پرداخت و افزود: اقدامات اساسي آن بانو در راه اسلام براي مرسلان الگويي سازنده است زيرا ايشان اولين زن مسلماني بودند که علاوه بر اظهار مسلماني، در راه اسلام هزينه‌هاي فراواني پرداخت نمود که از آن جمله مي‌توان به فشار تحريم‌هاي اقتصادي از سوي مشرکين بر مسلمانان اندک آن زمان و حادثه شعب ابي‌طالب اشاره نمود.

‌امام جمعه شهرستان الشتر بيان داشت: بايد از فداکاري‌هاي آن زنان صبور و نتيجه‌ي شيرين مقاومت مسلمانان درس گرفت و با تأسي از آن اقدامات ارزشي، درس اقتصاد مقاومتي و مقاومت اقتصادي را آموخت که مقام معظم رهبري آن را سرلوحه گام‌هاي پيروزي قرار دادند.

حجة‌الاسلام موسوي در ادامه با تبريک فرا رسيدن 15 رمضان ميلاد امام حسن مجتبي(ع) کريم اهل بيت‌ به بيان فضائل و مناقب آن امام همام پرداخته و به روز اکرام اشاره نمود و به احاديث بزرگان ديني در باب انفاق و اکرام را نقل كرد.

وي در پايان افزود: ماه رمضان داراي خروجي‌هاي ارزشمندي است که بتوانيم با بهره‌گيري از اين ايام که اکرام و توجه به محرومين نيز از فلسفه‌هاي روزه‌داري است به توفيقاتي نائل شويم.

 

 

ياسر ايماني‌مقدم/ يافته- الشتر

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا